Supply Chain Management

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Subsetten & Anonimiseren
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
Management en logistiek
Management en logistiek
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Florecom en Internet bestel systeem
Customer service en planvorming
Globalisering en supply chain innovatie Een pleidooi voor Nederland supply chain land… Walther Ploos van Amstel NLDA Breda Juni.
Management en logistiek
Opleiding: Logistiek en technische vervoerskunde, Hogeschool van Amsterdam Stagebegeleiding: Margaret van Valkengoed, PICA.
Facility management en inkoop
H8: Distributie.
Logistiek management: begrippen en principes
Voorraadbeheersing en voorspellen
Transport en locatie warehouse
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Marketing presentatie
Management en logistiek
Informatisering en automatisering
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Oxalis Oxalis know-how, network and experience in maritime, transport and logistics Uitdagingen van informatie-uitwisseling in de logistieke keten Seminar.
Marketing vandaag en morgen
Uitdagingen in de zorg Dr. Jeroen van Wijngaarden.
Business Marketing Management
Inhoud college Just In Time Pull Production.
© Shopping 2020 TRENDS EN ONTWIKKELINGEN INKOOP EN SUPPLY CHAIN expertgroep Inkoop en Supply Chain Juni 2014.
Nike Supply Chain Management
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Retourlogistiek 3e bijeenkomst.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Logistiek College 1.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Presentatie titel Logistiek 1 Inkoop Rotterdam, 00 januari
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 8 Thema 14 – Proeftentamen 2 Business IT & Management
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Logistiek 1 DISTRIBUTIE LOGISTIEK Presentatie titel
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Proeftentamen November 2015.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 – Logistiek 6 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Afdelingsbelevering in de Apotheek van het Erasmus MC anno mei 2008 t.b.v. leveranciers 19 mei 2008.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Smart Logistics Theo Stevens Expeditiemiddag
13 oktober Hoofdstuk 2 Meer over logistiek en groothandel Teamleiders.
Hoofdstuk 5 - Distributie naar klanten
Goederenstroombeheersing
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Hoofdstuk 5 Strategieën voor leveringen en
Het logistieke proces B
Hoofdstuk 5 Strategieën voor leveringen en
Business case De prestaties van onze (1)_______________________ op het gebied (2)_______________________ voldoet niet aan (3)_______________________. Dit.
Het logistieke proces B
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Supply Chain Management Logistiek 1 College 6 Technologies en Supply Chain Management 6 Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007

Programma Introductie: trends in de logistieke keten Ketenintegratie Technologies: RFID en AGV’s 4. Afsluiting

Programma Introductie: trends in de logistieke keten Ketenintegratie Technologies: RFID en AGV’s Afsluiting

Introductie: trends in de logistieke keten

Link met Outsourcing 4PL 3PL 2PL 1PL informatiestroom goederenstroom Winst-/risicodeling Lange Termijn Kosten Korte Termiin

Introductie: trends in de logistieke keten §12.2 Demand versus supply Push Productievisie (denk aan Ford) Echter, marketing gaat uit van de klant als aanjager van de keten

Introductie: trends in de logistieke keten 12.2 Demand versus supply Pull Ketenomkering: je start van uit de vraag (demand management)

Introductie: trends in de logistieke keten §12 Introductie: trends in de logistieke keten §12.4 Trends in demand chain management Doordat consumenten tegenwoordig beter geïnformeerd zijn over de producten, is hun macht ook toegenomen. Weet wie je klant is. Customer relations management is hiervoor een tool. Ook goede relatie opbouwen met overige ketenpartners (Partner relation management)

Introductie: trends in de logistieke keten 12.2 Demand versus supply In de praktijk veelal een combinatie

Programma Introductie: trends in de logistieke keten Ketenintegratie Case Vandaag voor Morgen Albert Heijn Ketenintegratie Technologies: RFID en AGV’s 4. Afsluiting

Ketenintegratie Afstemmen logistieke activiteiten tussen en binnen de afzonderlijke schakels Zodat zij als geïntegreerd geheel kunnen worden bestuurd Ondersteund door informatiesysteem Prestatie hele keten optimaliseren verlaging integrale kosten verbetering leverbetrouwbaarheid (customer service niveau) verhoging Flexibiliteit verlaging doorlooptijd Verbetering duurzaamheid

Ketenintegratie 4 vormen van ketenlogistiek

Ketenintegratie 4 vormen van ketenlogistiek Fysieke integratie Afstemming over: transporteenheden, ladingdragers en verpakkingen Doel: efficiente handling Voorbeelden

Ketenintegratie 4 vormen van ketenlogistiek Informatie-integratie Afstemming over: elektronisch doorgeven informatie Doel: efficiënte administratie; voorkomen van fouten Voorbeelden E.D.I., orders plaatsen via IP

Ketenintegratie 4 vormen van ketenlogistiek Besturingsintegratie Afstemming over: gebruik van informatie Doel: verbeteren van de service en voorraadbeschikbaarheid (naast kostenvoordelen) Voorbeelden Grolsch met AH; Grolsch krijgt inzicht in voorraadhoogte ten behoeve van aanvul- en productieplanning

Ketenintegratie 4 vormen van ketenlogistiek Grondvorm integratie Afstemming over: aansturen van de keten Doel: verbeteren service en kostenreductie Voorbeelden Centraal Boekhuis; Uitgevers centraliseren voorraad en distributie in één uitleverpunt; 95% van alle boeken komen uit één punt. FloraHolland; bloemen uit de hele wereld komen (tegenwoordig vaak virtueel) samen op de veiling om van Daaruit gedistribueerd te worden.

Programma Introductie: trends in de logistieke keten Ketenintegratie Case Vandaag voor Morgen Albert Heijn Ketenintegratie Technologies: RFID en AGV’s 4. Afsluiting

Technologies §10.2 RFID

Technologies §10.2 RFID

Technologies §10.2 RFID

AGV’s Warehousing en Production Terminals https://www.youtube.com/watch?v=Yayaet55okU Terminals https://www.youtube.com/watch?v=2t2cqiQl0BE