Presentatie dienstencentrum voor ib-ers en directieleden swv Berséba regio Noordoost 29 oktober 2015 Arco Hak 1
Doel bijeenkomst: 1. informeren over de stand van zaken 2. hoe verlopen de procedures? 3. borging van kwaliteit 4. wat zijn de verwachtingen op korte en middellange termijn? 2
AB-team ambulant begeleiders assistent ambulant begeleiders 1 fulltime AB-er vanuit SBO 1 parttime AB-er vanuit SBO (jonge kind) en Cl. 3 1 parttime AB-er vanuit cl. 4 1 parttime assistent AB-er vanuit Cl. 3 1 trainer sociale weerbaarheid 1 schoolmaatschappelijk werker 3
Extern 2 parttime AB-ers 4
Procedure arrangement 5
Route Arrangement SchoolLoketDienstencentrum De school heeft ook de mogelijkheid om direct contact op te nemen met het Dienstencentrum voor een consult. 6
Routekaart SchoolDienstencentrumLoketDienstencentrum 7
Samengestelde route SchoolDienstencentrumLoketDienstencentrum Via een consult kan er een periode kortdurende hulp geboden worden. Als blijkt dat dit niet voldoende is, kan een arrangement worden aangevraagd bij het loket. Die besluit over toekenning. 8
Samenvattend Route Arrangement: 1.aanvraag bij Loket, 2.toekenning door Loket, 3.financiering door Berséba. Route Consult: 1.aanvraag bij coördinator Dienstencentrum, 2.offerte aantal gewenste uren, 3.financiering door school vanuit ondersteuningsmiddelen 9
Welke bieden we nu? Vanuit SBO, arrangement SBO Vanuit cl. 4, arrangement gedrag (medium en zwaar) Vanuit cl. 3, arrangement cognitief (ZML) 10
Welke huren wij in? LZK.. 11
Kwaliteitszorg 1.Overeenkomst met Berséba. Professionaliseringseis Feedback cyclus medewerkers Training medewerkers Vervanging maximale wachttijd van 2 weken. 12
Kwaliteitszorg 1.CRKBO Leveringsvoorwaarden Klachtenprocedure Evaluatieprocedure Offertevoorwaarden Algemene voorwaarden Argument: eis van belasting voor BTW-vrijstelling 13
Verwachtingen Scholing eigen medewerkers deels afgerond CRKBO accreditatie Uitbreiding inzet eigen medewerkers Samenwerking De Twijn via DC i.p.v. Berséba Uitbreiding inzet eigen medewerkers tot maximum. 14