Twee bijzondere weken… …om 3 redenen. 1. reizenweek vmbo: 9-13 nov alle vierde klassen vmbo op reis: Barcelona, Londen, Berlijn 11 begeleidende docenten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Advertisements

De ontwikkeling van de 7 competenties
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Industriële Chemie VWO 6
Welke koers vaart het Zuyderzee College?
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 9 oktober 2012.
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Opleidingsmogelijkheden
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
in de nieuwe generatie mvt-leermiddelen
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 24 september 2013.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Workshop vernieuwd toezicht
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
SCHOOLONDERSTEUNINGS PROFIEL Voorpublicatie Instrumentarium passend onderwijs November 2011.
VOORLICHTINGSAVOND KLAS 1
Ervaringen Implementatie in Nederland
Symposium Differentiatie
Pass’t Montessorionderwijs ?
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Voor wie is het ? Wat is het ? Wat heb je eraan ? TOM1 1 TOM2.
De kubus van CSPE succesfactoren!
OGW in de klas: hoe maak ik het leren zichtbaar?!
Return to Sender.
‘Doen wat echt het verschil maakt’ John Hattie:
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 23 september 2014.
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Naar het voortgezet onderwijs
Informatie voor ouders groep 8 over:
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans Voel de chemie met Chemie.
Agnes Braam & Frank van der Vooren
Herstructurering bovenbouw tl verbetering doorstroom.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Samenwerking leerling, school, ouders. Programma uurWelkom; terugkoppeling opbrengsten vorige ouderavond; presentatie over het cultuurprofiel.
Welkom Schoolcaf é : ‘Andere Tijden’. Doel van de avond  Kennismaken met de verschillende mogelijkheden wat betreft schooltijden  In gesprek over voorkeursmodel.
Informatie voor ouders groep 8 over:
Informatie voor ouders groep 8 over:
De Buut voortgezet onderwijs groep 8
Welkom en programma 17:15 – 17:30 uur Inloop en ontvangst
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
Naar het Voortgezet Onderwijs
Informatie voor ouders groep 8 over:
Volop keus, durf te kiezen
Informatie voor ouders groep 8 over:
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
Informatie voor ouders groep 8 over:
Voor goed bijzonder onderwijs
Voor goed bijzonder onderwijs
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Workshop leerdoelen over druk en ruimte
informatieavond Instroom 4 vmbo – 4 HAVO
Ouderavond 5 havo 18 september 2018
Ouderavond 5 havo 18 september 2018
Themabijeenkomst 14 november 2016
Bijeenkomsten vakdidactiek
Inspectiebezoek VAVO Alfa-college 24 en 25 november 2015
Ouderavond Emmalaan Welkom ouders/verzorgers van leerlingen uit klas ... Presentatie komt op de website.
The Da Vinci Class Hoog- en meerbegaafden TVWO (def 2019)
Procesevaluatie zomerscholen 2015
Informatieavond 1 leerjaar 3 vwo
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Transcript van de presentatie:

twee bijzondere weken… …om 3 redenen

1. reizenweek vmbo: 9-13 nov alle vierde klassen vmbo op reis: Barcelona, Londen, Berlijn 11 begeleidende docenten roosterwijzigingen, want: – klassen die hun docent missen – docenten die hun klas missen check Zermelo

2. informatiemiddag/-avond: woensdag 11 november verkort lesrooster (tot uiterlijk 14 uur) concept: – 3 rondes – leerlingen: 2 lessen: 1 KC + 1 AVO – ouders: presentatie – informatiepunt VIPLounge conceptdraaiboek rondg d: aanpassingen voor dit weekend mailen

3. inspectiebezoek: woensdag 18 november inspectie beoordeelt kwaliteit van de school aan de hand van uitgebreid waarderingskader gegevens: lesbezoek, stukken, gesprekken, harde data (waaronder examenresultaten en rendementcijfers) inzet Arte: behoud basisarrangement kbt, tl, havo, vwo prognose: – verbeterafspraken kwaliteit onderwijs – afspraken over verdere ontwikkeling leerpleindidactiek volgens visie, incl. toetsing – afspraken over borging examenresultaten vmbo + vwo – pittige discussie havo

programma 18 november uurlesbezoeken vanaf uurdiverse panelgesprekken 3 leerlingpanels 3 docentenpanels panel leerlingzorg schoolleiding vanaf uurlesuitval panelleden uurnagesprek met schoolleiding + CvB

voorbereiding samenstelling panels diverse stukken, o.a.: – eindexamenanalyse – verbeterplan vmbo – verbeterplan Havo/Vwo – vakwerkplannen (ter inzage) voorbereiding onderwijs (állen!)

belangrijkste ontwikkelingen Arte het gaat in vele opzichten (nog) beter dan vorig jaar we voeren onderling en in de teams het goede gesprek examenresultaten sterk verbeterd (m.u.v. havo) uitgebreide analyse eindexamenresultaten + verbeterplannen afdelingen vakwerkplannen en verbeterplannen per sectie cultuurprofiel maken we waar visie op leerpleinonderwijs, uitvoering voortdurend in ontwikkeling

lesbezoek Inspectie zal letten op: relevante zaken doelgerichte opbouw effectieve lestijd time-on-task feedback differentiatie: les (in instructie en verwerking) afstemmen op verschillen tussen leerlingen

zichtbare quick wins (1-3) Doel: sturen op leerrendement wordt in woord en gebaar duidelijk in de les. 1.Ontvang leerlingen gezamenlijk op het leerplein. 2.Zorg gezamenlijk voor de werksfeer op het plein, ondersteun elkaar daar waar nodig. 3.Gebruik de ruimte functioneel: instructieruimtes voor instructie, op het leerplein aan het werk

zichtbare quick wins (4-6) 4.Maak op het bord zichtbaar wat je lesdoel is: Je leert deze les…… 5.Geef gedurende les zichtbaar feedback op leren aan leerlingen: wat heb je geleerd, wat snap je al, waar heb je vragen over… 6.Evalueer aan het eind van de les de gestelde leerdoelen: Heb je deze les geleerd….? 3. Inspectiebezoek: woensdag 18 november

en wat minder quick (8-9) 8.Bewust inzetten van differentiatie 9.Verdere onderwijsontwikkeling op het plein volgens de kenmerken & ambities leerpleindidactiek

houvast je staat er niet alleen voor; we doen het samen het gaat stap voor stap beter we werken vanuit een visie, een collectieve ambitie om leerlingen met een stevige basis de maatschappij in te laten gaan door middel van eigenzinnig, creatief en uitdagend onderwijs