Groepen in beweging brengen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van eigen onderzoek
Advertisements

Bedrijfsverbetering met de Code
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Jong VLD Academy. Doelstelling: Voorbereiden en klaarstomen van jong politiek talent voor de verkiezingen van 2012.
VÓÓR Welzijn Loosduinen
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Wie zijn wij? (voorstellen mentoren). Wie zijn wij? (voorstellen mentoren)
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Gods leiding in ons leven en De Heilige Geest CSR Delft 6 september 2011 Drs. G.C. Vreugdenhil 1.
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Presentatie A&O netwerk Arbeid & Organisatie van het NIP Nederlands Instituut van Psychologen darwine.
Reflectievaardigheden en instrumenten
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
‘K LEG MIJN LEVEN IN UW HANDEN (Herman Boon)
Milieufederatie Zuid-Holland Maart Terugblik 2008 ➔ INVESTEREN IN DE TOEKOMST Service aan een ieder in Zuid Holland die in zijn omgeving actief.
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Welkom MAS
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Taalbeleid.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
First ID project Waterlant College IJdoorn Workshop docenten Dinsdag 7 januari.
Kolonisten van Catan Peter Zwart. Algemene info Bordspel Voor 3 tot 6 spelers vanaf 10 jaar Speelduur is ongeveer 75 minuten Gemaakt door Klaus Tauber.
de kracht van alle elementen
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
Nachts am Wolgastrand - Die Flippers
Werk met je schoudermaatje. Leg 12 kleurpotloden op tafel.
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Welkom in deze kerkdienst
Evaluatie Leerlijnen.
Wat moeten wij doen om Gods licht en liefde
Gebed van Myriam Van Nazareth.
Presentatie Vitale verbindingen sport en reïntegratie 21 juni 2007 Michel Kollau.
Volksuniversiteit Zwolle
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Training Capaciteitsgerichte benadering Jasper Kimenai en Hechmi Souguir uur.
Ambassadeurs 31 juli 2014 Agenda
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
We lezen Genesis 1: Genesis 9: 6 Mattheus 5: Johannes 3: De preek gaat over Zondag 40 ‘Zuinig zijn op het leven!’ Alle liederen.
+ Kind in ontwikkeling deel A Thema 1 Baby. + Welkom! Programma Expertgroep aan zet, hoe? Praktijkopdracht Inleiding in de module/studiehandleiding Opdrachten.
Kennisoverdracht via webinars. Introductie Wie ben ik? Tom Van ‘t veld Training consultant Webinar specialist Verloop van de sessie 1 uur Interactief.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
De zorgzame leraar Schijndel 1 oktober Doel van deze workshop Onderzoek..... Wat maakt een leraar zorgzaam?
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station.
Speel in uw sterkste opstelling Een inspirerend bedrijfsplan opstellen in drie uur tijd.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Tijdmanagement in de huisartsenpraktijk. Hoe blijf ik in balans?
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Activerende werkvormen
Het 24 spel.
Evaluatie, Actualistie en Oefening Incidentenplan riolering
Merkbare vaardigheden
Richting geven aan Teamontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Groepen in beweging brengen THIAGI Kaderspelen Groepen in beweging brengen

Voordelen interactieve werkvormen ? Wat wil je na dit uur kennen / kunnen ? Vaardigheden trainer / facilitator van 2020 ? Gevaren interactieve werkvormen ?

Enquêtespel Interviewspel

Thiagi Kaderspel ? Leeg kader Specifieke inhoud Concrete instructies Op maat Ong 600 kaderspelen + Textra games + games

Ideeën Beurs

1 reflexie

1 reflexie Individueel Herenstam activeren Synaptische Connecties activeren reflexie

Delen 2

2 delen Niet persoonlijk Relationele Intelligentie vergroten Neuronale connecties vermenigvuldigen Uw ideeën en meningen delen delen 2

3 Synthese L’adulte apprend en s’appuyant sur des réalités concrètes

3 Synthese L’adulte apprend en s’appuyant sur des réalités concrètes Prioriteiten stellen in de gedeelde ideeën, deze structureren en symboliseren. De focus leggen op essentiële elementen Groepsdynamiek observeren L’adulte apprend en s’appuyant sur des réalités concrètes Synthese

presentatie 4

4 presentatie Het resultaat van je synthese aan de anderen voorstellen Door herhaling ideeën verankeren presentatie

Integratie 4 + 1

4 + 1 De deelnemers kiezen en noteren 3 tot 5 punten die ze het meest nuttig vonden in verhouding met hun realiteit Integratie

Goed om te weten ONE WHO TALKS = ONE WHO LEARNS + JE DEELT + JE LEERT = INFO TRANSFORMEREN SPELEN = HART – LICHAAM – GEEST WIE IS DE EXPERT ? CREËER RUIMTES VAN UITWISSELING IEDEREEN DOET MEE ! Goed om te weten

TEXTRA

dobbelsteen

Quiz