Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L 02.335.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Rekenen met muzieknoten
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
HANDELINGSPLAN IN SCHOOL Margie van de Kerkhof, begeleider passend onderwijs
Evalueren is een verzamelnaam van:
Een goed gesprek Jan Harmen Rietman Schouten & Nelissen.
Presentatie introductie BGL
Profielwerkstuk maken
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Waarderende praktijkanalyse verrijkt je kijk!
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Individuele loopbaanbegeleiding
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Leerlingzorg op r.k. Basisschool de Parkiet
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Agenda Programma decanaat/LOB Tijdpad voor keuzetraject profielkeuze Belangrijke data Vragen?
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
Competenties SLC week 3 DSR1.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Methodiek- ontwikkeling 1 Bijeenkomst 2 Docent: Pascal van Schajik.
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 2.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Psychiatrie Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd
onderzoeksvraag Soorten onderzoeksvragen Exploratieve onderzoeksvraag
Methodiek: Plancyclus
Hafida El-Gharbaoui Methodisch werken 1b Hafida El-Gharbaoui
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Praktijkervaring & Reflectie
Plancyclus les 3 Actualiteit Quiz over de stof tot nu toe
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
PROJECT ORIËNTATIE OP HET BEROEP Kwartaal 1, week 7 Martine Bink Med.hro.nl/binmd.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Plancyclus, les 2 Actualiteit
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Methodiek: Plancyclus
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Verbindend communiceren met ouders
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
Hoe Talent herkennen? TALENT TALENT TALENT Waar je echt niet goed in bent? Je stelt activiteiten uit…. Over een grote hobbel…. Dialogen in.
Gesprekstechnieken Les 4.
Gesprekstechnieken Les 3.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Workshop Hoe zit het eigenlijk met de privacy?
EXPERIMENT SHEET A/B TEST
Transcript van de presentatie:

Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L

Vandaag  Aan de slag met de observatiefase. Vandaag af!  Bespreken Diagnostische fase  Verslag Diagnostisch onderzoek  Gegevens Alicia

Plancyclus (Fontaine) Oriënterende fase Diagnostische fase Planningsfase Uitvoeringsfase Evaluatiefase

Oriënterende fase (H4) -Signaleren Observeren voor jezelf - Welke informatie haal je uit de beschrijving? - Waarom vind je deze informatie belangrijk? -Eigen indruk onderzoeken Door te overleggen met je team - Welke percepties verschillen? - Wat zegt dit over jou? - Kom tot een gezamenlijk beeld -Informatie verzamelen Theoretische informatie verzamelen - Wat weet je van dergelijke problematiek? - Wat weet je van de instellingsvisie? -Problematiseren Vaststellen of het een probleem is van de cliënt, van de context of allebei (micro-meso-macro niveau) - Welk gedrag heb je gezien? - Waar doet het zich voor? - Voor wie is het een probleem? - Waarom is het een probleem? -Probleemdefinitie Een korte kernachtige probleemomschrijving op micro-meso-macro niveau

Plancyclus (Fontaine) Oriënterende fase Diagnostische fase Planningsfase Uitvoeringsfase Evaluatiefase

Diagnostische fase  Op grond van het verslag van de Oriënterende Fase, formuleer je gedachten over mogelijke oorzaken  Hypothesen -medisch-biologisch niveau - sociaal niveau - individueel psychologisch niveau  Onderzoek per niveau minimaal 1 hypothese!  Je stelt diagnostische activiteiten vast  Je gaat informatie verzamelen om de hypothesen te toetsen  Diagnostisch onderzoek en een interview/observatie

Afspraak Alicia  Voor het gesprek moeten de hypothesen en diagnostische activiteiten opgesteld zijn!  Afspraak plannen volgende week  Alicia is te bereiken per mail:  Denk van te voren na over de INHOUD en de VORM van het gesprek

Succes