Levensgebeurtenissen & de digitale overheid Burgers beter informeren Logius: MijnOverheid gebruikersdag Rotterdam, 15 oktober 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Verder met de persoonlijke aanpak
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Slim samenwerken Op weg naar de grote doorbraak?
Wat betekent de FLEX BV voor u ? 4 oktober 2012 Mr (H.) Erik Linssen Mr Astrid C.M. Fokkema-Schute Heemraadssingel CD Rotterdam.
Zoeken met behulp van life events Joyce Karreman 9 februari 2010.
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Zaakgericht Werken.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Laatste les H5 (3 havo) antwoorden werkboek samenvatting oefenvragen
Jan Thijs op de Laak NOTARIAAT OP DE LAAK BUDEL
4 P´s en 3 R-en MK01.
Visie Dienstverlening Secretarissen provinciale afdelingen, 9 april Utrecht Roelant Schenk.
Titel presentatie Bill Nolten Dienst Basisinformatie
Symposium De beperkingen van de WKPB Albert Tieken, hoofd Geo-informatie Gemeente Vlaardingen 7 oktober 2009.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
afkijken, nadoen, egemwijs
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Inge van den Borne projectleider 15 december 2011
Gebruikersmogelijkheden Henk Bakker/Doede de Vries 19 april 2007 Onderwijs Resultaten Praktijk Leningen & Financiering Personen Instellingen Basisregistraties.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Strategische samenwerking
Samen aan de slag voor het versterken van ons bibliotheeknetwerk 3 oktober 2006 Holstohus, Olst.
Najaarsbijeenkomst vakgroep overheidsaccountants Vrijdag 7 december 2007 Rijksacademie voor Financiën en Economie.
Notariaat op de Laak Mr. Th.H.J.M. op de Laak
1 december 2009, Den Haag Arco Groothedde Raad van Bestuur Spaansche Hofsessie.
voor iedere ondernemer
Digitaal mei 2014.
Sterke stem van de uitvoering over (digitale)dienstverlening
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Het Ondernemingsdossier Pilot van KHN i.s.m. de Gemeente Leiden.
CBS als kennispartner Digitale dagen Welkom bij de laatste digitale dag 2.
CBS en regionaal maatwerk
Ontwikkelingen Overheid.nl Hans Flier Directie Burgerschap en Informatiebeleid - BZK.
Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar
Workshop Berichtenbox voor Bedrijven
Wetgeving digitale overheid (GDI)
7 januari 2011 Digikoppeling locatie datum Ruud Koreman Implementatie coördinator.
1. 1 Digitale interacties aangepast aan de burger/ondernemer o digital first o 1 uniek loket (vlaanderen.be) o toestelonafhankelijk o gebruik e-loket.
Tom Straeter en Pascal Belo Donderdag 27 maart 2014 Ondernemersplein Zeist.
Ontwerpadvies Positie zelfstandig ondernemers. Inleiding  Adviesaanvraag: Het kabinet vraagt de raad advies over “de gevolgen van de toename van het.
Sportieve omgeving / onderneming Hulsberg Jack Opgenoord Huis voor de Sport.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Algemene Ledenvergadering 19 mei Agendapunt 1 Opening en mededelingen bestuur - Hoger beroep dhr. Alsemgeest.
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
Alleen digitaal communiceren? Antoinette van Leeuwen & Sylvia Suvaal.
Welkom Presentatie inzake verkenning herfinanciering. 09 mei 2016.
19 september 2016 Digimelding. Digimelding september 2016 Logius, dienst digitale overheid 2 Digimelding Kern Digilevering Stelsel Catalogus Afnemer.
De familie Atlassen 21 juni 2016 Channah Betgen (contentbeheer)
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
De RDW en de Manifestgroep Manifestgroep
Herindeling GNL
Armoede in Nederland Kerklijke Noodfondsen
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Katern GEMMA Mobiel.
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
Personeel en Organisatie P&O
Het 24 spel.
Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030
Conclusies evaluatie Regieraden
Regelhulpen Een regelhulp is een digitaal instrument, een rule engine. Een regelhulp vertelt een ondernemer aan de hand van een aantal vragen welke regels.
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Digitale toegankelijkheid in Nederland
Leegstand en regionale samenwerking
Transcript van de presentatie:

Levensgebeurtenissen & de digitale overheid Burgers beter informeren Logius: MijnOverheid gebruikersdag Rotterdam, 15 oktober 2015

Beter presteren door samenwerking De manifestgroep is ontstaan nadat zes uitvoeringsorganisaties van de rijksoverheid in 2005 een manifest opstelden met een gezamenlijke visie op dienstverlening. Huidige leden Belastingdienst, BKWI, CAK, CBR, CBS, CIZ, CJIB, Zorginstituut Nederland, Dienst Justis, RVO.nl, DUO, IND, Kadaster, KvK, RDW, RSJ, SVB en UWV

Samenwerken aan één gezicht naar buiten

Over levensgebeurtenissen Wereldwijd krachtig concept voor marketing, architectuur en wetgeving Basis voor het stelsel van basisregistraties Levensgebeurtenissen aanleiding voor het regelen van zaken met overheid en bedrijven Niet alleen een concept voor websites: – Basis voor het maken van nieuw beleid – Ordenend principe voor processen en administraties – Op allerlei websites in gebruik voor “toeleiding”

Is er behoefte aan levensgebeurtenissen Burgers noemen spontaan: geboorte, trouwen, scheiden, nieuwe baan, ondernemer worden, faillissement, huis kopen, kinderen uit huis, overlijden, naar het buitenland Derden spelen een belangrijke rol als informatiebron over gevolgen levensgebeurtenis (vrienden, familie, notaris, uitvaartverzorger,...) De overheid wil pro-actief, reactief en flexibel inspelen op levensgebeurtenissen

Levensgebeurtenissen & de digitale overheid Voordelen: Burgers: Informatie is makkelijk en snel te vinden, relevant, logisch geordend en leidt toe naar de juiste diensten. Overheid: Content één keer maken en meermaals publiceren. Gecontroleerde distributie waarborgt de kwaliteit. Andere partijen: Actuele en gevalideerde informatie van de overheid publiceren in de eigen ‘look & feel’.