TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sociologie Tweedaagse Sociologie 13 Oktober 2008 Jochem Tolsma.
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Maak een tentoonstelling
Profielwerkstuk.
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
Op weg naar de projectproducten
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
De geo basisboek Hoofdstuk 1.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Integriteit in de praktijk
Dimensies Onderwerp Politiek Economie Fysisch Sociaal-cultureel
Zinsdelen zijn net puzzelstukken!
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Loopbaan&burgerschap. WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN.
Opstel schrijven.
Het opbouwen van een data base
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Visie & Strategie.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Project ‘Ernstig betrokken’
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Experiment.
‘De OR maakt afspraken over meer banen voor mensen met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Onderzoeksvaardigheden 3
Kijken naar Kinderen Week 4
Opvoedstijlen en interculturele communicatie les 4
Trainingsleer B Mieke Theunissen.
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Onderzoeksvaardigheden 3
SPH voltijd Ethiek 3: Normatieve Professionalisering Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
SPH voltijd Ethiek 2: Verantwoording Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Kernwaarden Van persoonlijke waarden naar RVO.nl waarden
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Terugblikken en vooruit kijken Irene van Bokhoven & Nienke Foolen invoerteam Richtlijnen jeugdhulp en jeugdbescherming Jeugd in Onderzoek 2016.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Havo – vmbo-t/havo Profielwerkstuk college 3 Methode van onderzoek
Les 1. die ik met vallen en opstaan leerde: Als je iets wilt bereiken, moet je je focussen, keuzes maken én doorzetten.
Anders kijken, anders doen
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Consumentengedrag Leren I
Media is er altijd en overal
Covey trainingsavond.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Gesprekstechnieken Les 5.
MODE BLOK 2 PERIODE 1.
Gedragsproblemen en stoornissen
5 valkuilen & Tips.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Project gamemarket Les 1.
Onderzoek doen met de Grow –app NIBI
Transcript van de presentatie:

TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat

DE 4 BEOORDELINGSPUNTEN  Creativiteit  Oorspronkelijkheid  Praktische impact  Diepgang

CREATIEF EN OORSPRONKELIJK Jullie zijn de nieuwe generatie! Denk ‘out of the box’!

PRAKTISCHE IMPACT  Wat is de invloed van je project/onderzoek op:  De mensen waarvoor je het uitvoert  De kennis die we hebben over armoedebestrijding

DIEPGANG  Steunt je praktijkonderzoek/project op goed vooronderzoek?  Theoretische onderbouwing van de keuzes die je maakt!  Analyse van de praktijk: wat leren we ervan? Ook wat er niet goed ging!

DILEMMA Vol trots en zelfvertrouwen doen ! Kritisch zijn op product Juist een perfecte combinatie voor nog meer succes

WAT MOET IK NU INLEVEREN?  standaard: een rapport  Dat kan natuurlijk creatiever !  maar wel vastlegging van: je vragen, de theorie, de praktijk, de impact!

TIP 1  Structureer ! Fijn voor jou en fijn voor de lezer.  Bijvoorbeeld: 4 invalshoeken om te kijken:  Politiek en juridisch  Sociaal economisch  Sociaal cultureel  Vergelijkend  Doe een contextanalyse/marktonderzoek:  Wie zijn erbij betrokken  Wat zijn hun waarden en normen (cultuur)  Wat zijn hun belangen (geld, status/positie, tijd)

TIP 2  Het vooronderzoek (theorie) vóór de uitvoering ! Je kunt het maar één keer uitvoeren, doe het weloverwogen!

TIPS 3 Gooi overbodige ballast overboord! Meet wat je wilt weten!  is dit wel écht noodzakelijk om te weten voor mijn onderzoek/project? validiteit

TIP 4 Waarom???!!! Daarom!  Doe net alsof we onwetend zijn: vertel bij alles waar je voor kiest: WAAROM je ervoor kiest.

TIP 5  Groot, weinig, efficiënt, effectief, beter etc.  Bedenk hoe je dit kunt meten: Operationaliseer! Vergelijk!

TIP 6 Gebruik je netwerk van vandaag!  Vraag om contactgegevens en maak afspraken

TIP 7  Kijk naar winnende PWS’en: Cordaid/NVLM  Bekijk hoe ze zijn opgezet  Bekijk de reacties: waarom hebben ze gewonnen?

GAAN! Vol trots en zelfvertrouwen doen ! Kritisch zijn op product Juist een perfecte combinatie voor nog meer succes

BIJLAGE:  Wat moet er allemaal vastgelegd worden:  Vraag/hypothese of idee voor een project  Waarom vind je dit een belangrijk onderzoek/project?  Hoe onderzoeken/uitvoeren en waarom zo  Theorie: Op basis daarvan ga je je project/praktijkonderzoek vorm geven -> wat ga je nu precies onderzoeken/doen  Praktijk: uitvoering van een project en ‘toetsen’ of je keuzes binnen de theorie wel klopt binnen de door jou gekozen praktijk (enquêtes/interviews/observatie)  Beschrijving van je uitkomsten van het praktische onderzoek  Conclusie