Opdracht : Gedachten ontwikkelen over format en lay out van een nieuw parochieblad.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Les 4 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
DELFT, 7 NOVEMBER 2011 STUDIEBIJEENKOMST ADELBERTKERK mr. Petra M.M. Stassen
TABEOKA Recht naar het hart Gemeentekit Rechtenverkenner.
Lifestyle-bladen voor de vrouw
Contentbeheerders bijeenkomst 14 februari Waar staan we nu? Een imposant bouwwerk gerealiseerd in aantal jaren.
Lisette Vlassak, CO1C. Strenghts • Duidelijke indeling.
Geld verdienen met trends
Briefing V1, blok 3 Case CC.
TRUDY BEKS EVENTS AND MORE
… on the wild side! “The Black Panthers” Class Shoe Ware.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC Les 2 Presentaties opdracht 1.1 =mindmap (of anders) onderwerp IK. 3 min. P.P. Startformulering HoeKanIk > bedenk = keuze. Uitleg research.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Identiteit MedMec02 les 3 (5) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
communicatieambtenaar
Presentatie De Rijks Canon
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Functioneel Ontwerp.
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
Les 14: Redactionele Vormgeving
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
Samen een goed merk promoten
Individueel transitieplan (ITP) voor arbeidsintegratie
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
Huisstijl voor de Remonstrantse Broederschap Stand van zaken in het proces van heroriëntatie en vernieuwing; presentatie resultaten enquête onder de remonstrantse.
15 maart Organisatie nieuwe parochie Vier Samen Een structuur op hoofdlijnen.
Project presentatie 1. Even voorstellen - Niek Storm - Manoli Tsigonakis - Kevin de Groot - Boudewijn de Jong.
1 Bijblijven met het web: RSS, attenderingen en trackers Jeroen Bosman VOGIN, 3 november 2006 Wageningen.
Commercieel beleid en recht
Stijlgids “Vroemmm”. Logo De logo bestaat uit de naam van het spel. De geschreven wijze van de naam moet een soort racebaan voorstellen, het is grijs.
ISlotervaart Dé startpagina van Slotervaart! Intro Onderzoeks resultaten Concept Visual Bewoners Bedrijven Rick Molenaar | Lieke Jacobs | Maarten Jongerius.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Minor Internet Marketing
Bezoek priester- en diakenstudenten van Vronesteyn
Onderwerp - Budget - Advertising Door: Martha van Zoest (Reeuwijk) en Anne-Marieke Kromwijk (Bodegraven)
Solliciteren: wat wil ik?
Verbeterpunt 1 Tekst heeft slecht contrast met de achtergrond. Tekst omlijnen, maar liefst een logo maken.
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
ALS EEN WAARDEVOL STUKJE BELEVING HET BOEK. BOEKEN.
V&VN Oncologie Oncologie V&VN Oncologie Afdeling binnen V&VN Ruim 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren.
Richtlijnen PowerPoint Presentatie Maastricht november 2012.
Hoe een website realiseren ? Horen, zien en ontsluiten Gooik, 27 januari 2006 Johnny Van Bavegem Heemkundige Kring van Gooik.
1 V AN INVENTARIS TOT DECISION SUPPORT SYSTEM. Ontsluiting via website naar ondernemer (visitekaart) en burger (zoek) 2.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
Opmerking: Deze brochure is ontworpen om te worden afgedrukt. Maak eerst een afdruk op gewoon papier om na te gaan of het document op de juiste positie.
Welkom in groep 7! Informatieavond 5 september 2017.
Campagne taalvaardigheid
VIrBr steunt met trots:
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
EXAMEN 2015 “ANDERS” + DE GOUDEN TIPS.
Jan Hendrik Hooghiemstra 31 augustus 2017
Moodboard.
Digi(bord)boek project <titel project>
RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
volgende bladzijde terug
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
OFFICE Periode 1.
Persoonlijke doelen maken
Communicatie kanalen en inhoud Protestantse Gemeente Breda
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
voorbeeld volgende bladzijde terug
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Transcript van de presentatie:

Opdracht : Gedachten ontwikkelen over format en lay out van een nieuw parochieblad

Communicatiebeleid Parochie Beleidsplan Parochieblad Informatieblad bijv tweewekelijks per gg Website Mailing website

parochieblad Gericht op “lees” artikelen, achtergrond Dus ook uiterlijk en vormgeving aansluitend Bij wat mensen verwachten van een magazine of tijdschrift Uitgaand van de missie van de parochie

Formaat Uitgaand van wat cultureel gebruikelijk is Groter dan a5 (half a4 boekje) Liefst tussen B5 (donald duck formaat) en A4, voorkeur voor rond B5, professionele uitstraling en handzaam

Layout en typografie Voorpagina met afbeelding verwijzend naar de missie van de parochie Inhoudsopgave en colophon per parochie, zeer beperkt naar geloofsgemeenschap Aandacht verdienen de evt advertenties (andere werkgroep)

Kleur en beeld Zijn specifieke ondersteuners van de missie van het blad Vereist een deskundigheid die we (nog?) niet hebben, maar die wel commercieel wordt aangeboden Kan helpen een identiteit te bevestigen Er is behoefte aan een centraal logo Kostenaspect, als even duur, dan graag

Inhoud centraal Pastorale Leerhuis Kinderpagina vaste plek Vieringenrooster Evt puzzel of zo iets Evt bijbeluitleg/bezinning

Inhoud decentraal Vast aantal pagina´s per geloofsgemeenschap Op vaste plek in blad Gericht op lokaal nieuws, met minder uitgebreide colophon op plaatselijk niveau

Inhoud infoblad zowel op papier als per Mogelijk intenties per gg Lokaal nieuws en agenda Aankondigingen van grotere zaken parochiebreed tussen twee parochiebladen in

Voorbeeld van een cover.

Algemeen colofon en inhoudsopgave

Ieder geloofsgemeenschap zijn eigen pagina’s

Al de diensten in één overzicht

Algemene informatie voor iedereen

En een pagina voor de kinderen.