Informatie-avond groep
Groep 6 Een leuke en enthousiaste groep!
Planmatig werken signaleren diagnosticeren Plan van aanpak evalueren Goed lesgeven
In de klas Lesgeven op 3 niveaus: Leerlingen met versnelde ontwikkeling Methodevolgers Leerlingen met een vertraagde ontwikkeling
Behoefte aan instructie
Groep 6 De instructiebehoeften van leerlingen in deze groep vraagt meer differentiatie dan 3 niveaus o.a. lezen, rekenen en spelling Oorzaken: Aangepaste normen toetsen m.i.v Kenmerken gelegen in leerlingen
Passend Onderwijs Onderwijs op maat Grenzen leerstofjaar- klassenonderwijs
Plan van aanpak Technisch lezen Allen: Do-Vr 30 min. Duolezen Dagelijks 10 min. Racelezen Individueel: Dyslexietraining individueel 45 min p.w. (met dyslexieverklaring) Versnelde routeMethodevolgersVertraagde route Lezen zelfstandig met leesboek en logboek 1 x p.w. 30 min Lezen zelfstandig met Estafette leesboek en werkschrift 1 x p.w. 30 min Lezen Estafette onder begeleiding leerkracht buiten de groep 3 x p.w. 30 min.
Begrijpend lezen Gezamenlijk voorbereiden en uitvoeren les door lkr en zorglkr Voordoen-Nadoen strategieën door leerkracht tijdens de instructie Gebruik coöperatieve werkvormen Extra aandacht voor woordenschat Huiswerk citovraagstelling Pre-teaching lln vertraagde route: bespreken tekst boekles als huiswerk
Spelling Versnelde routeMethodevolgersVertraagde route o Methodelessen o Dagelijkse dictee o Extra toepassings- oefeningen gericht op functioneel schrijven/spellen o Methodelessen o Dagelijkse dictee o Methodelessen o Dagelijkse dictee o Herhalen: -weetwoorden -mc vraagstelling -Korte-lange klanken WRTS woordpakketten Inloop middag 3x p.w. 20 min. Thuis 2 x p.w. 10 min.
Rekenen Verkorte routeMethodevolgersVertraagde route o Lessen methode o Selectie ** weektaak o *** weektaak o 30 min p.w. extra uitdagende opdrachten o.b.v. KKC o Lessen methode o ** weektaak o Leerlingen met verlengde instructie binnen de groep o.b.v. leerkracht o ** weektaak en o Lessen methode o.b.v. leerkracht/r.t. buiten de groep 4 x p.w. 1 uur o * weektaak/selectie **
Vragen?