Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hulp voor de bakker bij het kiezen van zijn gist. Verder.
Advertisements

Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Asymmentrische informatie
Beelden storm.
Productdossier-Breechpocket
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Bedrijfskolom Handboek
GOMARUS COLLEGE ASSEN. 2 DE DEELNAME  We wilden vanuit de oude situatie als school een nieuwe start maken t.a.v. ons kantine aanbod en beleid. We hebben.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Door Rosalie Blok. 4 en 5 juni 2013 was het weer tijd voor de Jaarlijkse modeshow van de studenten van de opleiding Mode/maatkleding van ROC Tilburg.
Levensvragen Over geluk…..
Samenwerkend leren Docenten die teveel doceren, leren net zoveel als hun leerlingen: niet veel.
IKL project door: Kiki Pappers
De kleur blauw stond centraal in dit project Cuma-dag was wel leuk je kan der van alles doen, je kunt kleding ontwerpen, Voertuigen maken, muziek maken,
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep
Voorbereiding post 3 Even schrikken Groep 7-8.
Hoe ik paddenstoel word
we moesten de auto nog afgeven, dus daar hadden we ook al een probleem, van ja, waar dan te slapen.
Van Abbemuseum.
Door: Jessica Bacuna. De titel is Glamping omdat havo 5 een camping outfit moesten maken, maar het moest ook glamorous zijn.
Verslag fotosynthese. Gemaakt door: Ben Bitter, Bert Kupers Klas: SH3B
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Leven na de dood.
FEEL GOOD MARKET OP 17 APRIL 2013 ZIJN KIMBERLY EN IK NAAR DE FEEL GOOD MARKET IN HET KLOKGEBOUW IN EINDHOVEN GEWEEST.
inleiding Thijs Waanders Rens Velthuis Stan de Leeuw Roy broshuis
Beste Vriend,    Het is met een enorm verdriet dat wij U heden het overlijden moeten melden van een zeer dierbare vriend, gekend onder de naam « Gezond.
Het kleurenbeest.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Bloem is een wit poeder dat we gebruiken om brood te bakken.
De afvaldetectives op bezoek bij McDonalds
Kick Against Cancer Kim Huysmans, Ihsaan Krim, Nick Nolde, Jeroen Van Esbroeck, Rob Winnicki.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Hoe eet men in Japan? A – Met hun handen B – Met stokjes C – Met mes en vork.
ROC dag Alfa College Taco Groenhuis.
Twin Peaks 2 infosessie Yannick Verhoeven Ward Huybrechts Lode Ooms
Toegestane uitzonderingen voor de verkoop met verlies.
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
WORDEN VROUWEN BUITENGESLOTEN?. CIJFERS 82% vrouwen: wij worden buitengesloten 92% mannen: wij sluiten vrouwen niet buiten 50% van rechtdiploma’s in VS.
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
LST-RulesGame A B C G H I D E F START Finish.
Bedrijfsbezoeken 2015  Groenhart, Kluster, Ruiter en Eipie.
Apartamenta “Bouwvallia” Groeten uit Kluswoude Deel 5.
 Taakverdeling.  Plan van aan pak.  Poster.  Reclame folder.  Factuur.  Wat goed ging en wat fout?
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
ono počínatzahrátkošile (het inspeelshirt)
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Bij mijn Presentatie Richard Postema Welk om. Hoe ik hier ben gekomen? 4 jaar op gezeten, had het er erg na me zin.
 Taakverdeling.  Plan van aan pak.  Poster.  Reclame folder.  Factuur.  Wat goed ging en wat fout?
EEN VAN DE GENOMINEERDEN IN EINDSTRIJD…. GELUK VOOR IEDEREEN.
Het geheel van vraag en aanbod
LEVENDE OCEANEN Wat weten jullie al over de oceanen? Maak een mindmap en schrijf alles op! In de oceanen leven duizenden bijzondere diersoorten. Ook hebben.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Week van het geld Jaap van praag Gemaakt door Dilano,Nada,Daan,Lorena.
Het internet Sociale media MailBlogChattenVirussen.
TEST BRON VWA START DE TEST Taak 3 Samen kom je verder!
In een speeltuin zijn 44 kinderen aan het spelen.
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Dit is onze bedrijfsnaam
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
Transcript van de presentatie:

Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs Home made cooking Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs

Wie zijn wij ? Team Home made cooking Studenten marketing dag1 2 studieduo’s Catherine, Laura, Merel en Hanne Naamkeuze: Vers gemaakte producten

Wat is de opdracht ? Lemonade stand Producten kiezen en verkopen Winst maken Campus Thomas More Geel

Wat dachten we in het begin ? Geen moeilijke opdracht Datums kiezen Producten verkopen op onze datums Eerste idee: hamburgers Dat dit een vlotte opdracht zou worden

Waar maakten we fouten ? Opdracht iets te licht opgenomen Slechte communicatie met facilitaire dienst  problemen met onze datums Daardoor problemen met producten

Welke producten ? Soep Snoepjes & Cookies Hamburgers Gesmeerde pistolets, Chocomelk & Poffertjes

Waarom deze producten ? Aantrekkelijk voor de koper Iets wat iedereen lust Keuzemogelijkheden Lekkere geur Verse producten Lekkere producten

Hoe verliepen onze verkopen ?

Verkoopdag1 Snoep en koekjes

De dag op voorhand Deeg koekjes maken Koekjes bakken Snoepzakjes gemaakt Meer koekjes dan verwacht

De verkoop Kopers zelf actief moeten aanspreken Per 2 rond geweest in agora en eetruimte Concurrentie andere groep  Prijzen verlaagt en promo’s aangeboden Enorm snel uitverkocht Veel winst gemaakt

Onze stand en verpakking Stand aantrekkelijk met rode kleuren en accessoires Koekjes per 3 ingepakt met zakje en rood lint Snoepjes zelfde rood lint Uitstalling gemaakt

Verkoopdag2 Soep

De verkoop De dag ervoor Ouders hebben soep gemaakt De dag zelf Zaterdag  cursisten CVO volwassenonderwijs Kopen sneller iets Helemaal uitverkocht

Onze fout Halsoverkop naar AVA gereden Daardoor niet nagedacht over aantal  teveel en te duren bekers gekocht Teveel soep in 1 beker Geen winst gemaakt Oplossing Overige bekers terugbrengen  Inruil krijgen we tegoed bon

Verkoopdag3 Hamburgers

De verkoop De dag zelf ‘s morgens hamburgers aangekocht Ouders hebben ajuin gesneden Pistolets gaan halen bij bakker  sponser bakkerij Verlooy Verkoop zelf liep zeer vlot Waren redelijk snel uitverkocht

Onze fout Teveel hamburgs in verhouding met pistolets 10 hamburgers apart verkocht voor mindere prijs Geen back-up plan voorzien voor slecht weer  Geluk gehad met het weer

verkoopdag4 hamburgers

De verkoop Niet kunnen doorgaan wegens te slecht weer  gevaarlijk voor de frietketels buiten Wel naar school gebeld voor back-up plan Niemand kon helpen  Niemand had tentje  Mochten de keuken niet gebruiken  Geen afgedekte plaats om te bakken

Gesmeerde pistolets, poffertjes en chocomelk verkoopdag5 Gesmeerde pistolets, poffertjes en chocomelk

De Verkoop De dag op voorhand: Snel beslist wat we gingen doen  door weersomstandigheden Naar de winkel gereden De dag zelf: Pistolets gesmeerd Poffertjes gebakken Chocomelk opgewarmd Pistolets & chocomelk gingen goed, poffertjes helemaal niet

Extra inspanningen ? Onze stand mooi aangekleed Aantrekkelijke kleuren gebruikt Accessoires gebruikt (schotels voor koekjes en snoep) Affiches opgehangen in agora Weebly-pagina Facebookpagina opgestart

Concurrentie ? Actief verkopen  rondgaan in agora, niet achter stand gebleven Prijzen verlaagd  Om onze laatste producten kwijt te raken Promo’s

Andere manier gebruikt voor zaterdagen ? Geen andere methode gebruikt Zaterdag verkopen om de verloren andere dagen te compenseren.

Budget/winst

Hoe verliep de samenwerking ? Samenwerking verliep goed Positief beeld van mekaar Veel overlegd en afgesproken Iedereen had wel eigen mening  Uit gekomen op leuke/goede ideeën Iedereen had evenveel inbreng

Wat hadden we anders kunnen doen ? Meer persoonlijke overleg met facilitaire dienst Betere voorbereidingen  i.v.m. slecht weer (back-up plan) Producten nemen die efficiënter geweest waren

Wat doen met winst ? Wij schenken onze winst toe aan de Vlaamse liga tegen kanker.

Bedankt voor uw aandacht.