Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
1.
Logical Framework Approach
Hoe word ik uitgenodigd voor een gesprek?
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Reflectie gesprek Vandaag als voorbereiding op Nieuw examineren.
Portfolio.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Deel anders, mijn organisatie
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Return to Sender.
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Redmer Jorna 1T. Agenda  Afgelopen jaar  Studiekeuze & ambities  Osiris  Competenties  Leerdoel  Werkveldoriëntaties  Feedback klasgenoot  Toekomst.
Help Selina’s eerste les
Inleefdag Naam organisatie Naam leerlingen. De organisatie zelf  Algemeen (ligging, type organisatie, openingsuren, …)  Doelstellingen van de organisatie.
Onze doelen en visie in beeld
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Coaching week Rotterdam Academy.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.

Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Teamwork en professionele houding
Starr methode.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Wjk.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Studieloopbaancoaching
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Coachen op competentie-ontwikkeling
Evaluatie Cursus.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Coaching in regioleren
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Transcript van de presentatie:

Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling Werkwijze & einddoel Roel Trompert (Tabor) Tom Meyer en Liesbeth (vmbo 't Venster)

Werkwijze Doelstelling Plan van aanpak SDV visie

SDV visie leren Grote praktische opdrachten Amateur competenties Professional Prestaties Starter expert SDV visie

Doelen Professionaliseren van de leerling Instrument voor docent werkmeester / coach Kernactiviteiten Deskundigheidsbevordering Inventarisatie van het leerproces Competentieprofielen Doelen

De opbouw Nulmeting Koppelen aan competentieprofiel Kwaliteiten en tekortkomingen in beeld brengen Koppelen aan competentieprofiel Inzicht in de eigen taak Inzicht in de eigen kwaliteit Vaststellen persoonlijke leerdoelen Leer- en ontwikkellijnen in beeld Personal coaching Coachingsopdracht Eigen project De opbouw

Werkwijze Bijeenkomsten met coach Personal Coaching Monitoring Opbouwen netwerk Feedback en intervisie Personal Coaching Werken aan persoonlijke leerdoelen Monitoring POP instrument digitaal met gespreksintervallen Reflectie op eigen ontwikkeling Werkwijze

Competentieprofiel Stap 1 De nulmeting

Workshop

6. Informatie verzamelen/ Didactisch model SDV 1. Situatie/Grote Opdracht Ontwikkelen Ont-wikkelen 2. Prestaties Wat wordt er van mij verwacht 8. Evalueren denken 7. Doen controleren 3. Wat kan ik/nog niet doen 6. Informatie verzamelen/ verwerken en oefenen 4. Wat wil ik leren 5. Hoe ga ik dat doen

Elk coachgesprek is STAR® Competentie: … Kun je een situatie beschrijven waarin je een beroep moest doen op de competentie...? Wat was de situatie? Wat gebeurde er? Wie waren erbij betrokken? Waar speelde de situatie zich af? Wanneer speelde deze situatie? S Wat was je taak? Wat was je rol? Wat werd er van je verwacht? Wat wilde je bereiken? Wat verwachtte je van jezelf in die situatie? Wat vond je dat je moest doen? T A Welke acties heb je ondernomen? Hoe was je aanpak? Wat hielp je? En toen? Wat belemmerde je? Wat heb je vervolgens gezegd en/of gedaan? En toen? Hoe reageerde(n) de ander(en)? R Wat was het resultaat van je acties? Wat kwam eruit? Hoe is het afgelopen? Wat had je anders kunnen doen? Wat had je kunnen voorkomen? Hoe ga je het de volgende keer doen? Elk coachgesprek is STAR®

De Monitor

voorbeeld

Open ronde