Onderste extremiteiten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SPELREGELS IN DE ZAAL MHC De Warande.
Advertisements

Aantal spelers : keeper Datum :
Copyright chiropraxie Devriese & Moyson
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Wetenschappelijk kader Universal Design for Learning
Creatieve opwarmingen Niveau 1
Springersknie De springersknie is een chronische blessure, waarbij de kniepees is geïrriteerd. Bij te grote belastingen, zoals explosief strekken van de.
Actieve Leefstijl en Sportstimulering: Relevantie
Goal Attainment Scaling (GAS)
Lopen…. Basisvorm van bewegen Lijkt een eenvoudige beweging
De lancering van onze flesraket.  Opgave  Het Concept  Testlancering  Analytische kant  Luchtweerstand  Dé lancering  Theorie VS Praktijk.
Reactieve verticale verplaatsing
Street dans is een helle leuke sport om te doen je leert heel veel
BEWEGING – GRAFIEKEN EN VERBANDEN
Enkelvoudige harmonische trillingen
Namen: Maurits Prager Niels Suij Myrna Leeflang Jordy van der Linden Arij Dekker
Research & Development
Klik met de linker muisknop voor het volgende scherm
Jezelf bewegen…… De ander bewegen……
Wat is de verplaatsing? Wat is de afgelegde weg?
Van hulpvraag tot oplossing
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Groepsopdracht Video Analyse
Video analyse Groep 4 Christiaan Haye Sanne Honselaar
6 Wie waren de eerste mensen?
Door Moya, Fien en Pieter
Ieder zijn leerstijl Voor we over leerstijl spreken moeten we duidelijk weten wat leren is. ‘Leren is het verwerven van nieuwe competenties’. Dit leren.
Balbezit formatie
Bijscholing voltige-instructeurs
Onderwerp: Aannames A B symbolen Training van de week.
Visie & Strategie.
Zaalbriefing Clubarbitrage Commissie Spelregels KNHB, 2014.
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 1
Onze doelen en visie in beeld
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Social work Week 2.
Bijeenkomst 4 Rotterdam, 00 januari 2007 Lesopbouw 7 i.p.v. 9 lessen! Les 1 & 2: Context Les 3 & 4: karakterschets team Les 5, 6 & 7: Organisatorisch.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Technologie in de revalidatie Kun je lopen met een robot? Sacha van Langeveld.
Osteokinematisch passief angulair bewegen: Meten is Weten.
Pijn en Fysiotherapie Niels van Fulpen Fysiotherapeut/Psychosomatisch Fysiotherapeut Gezondheidscentrum Wassenaar Fysiotherapie gezondheidscentrum Wassenaar.
Presentatie enkel Floor Smit.
Uitleg meldingen op je scherm Volgende = → toets.
Footworkplaat in de praktijk en toepassing bij valpreventie onderzoek 24 mei 2014.
Welkom VWO 5..
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Longboard rijden Board balance Tricks Tricks Tricks Board balance
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Week 1, les 10 Ga zitten in de kring.
Quiz Zaalhockey VHC.
MHC Roden - zaalseizoen
Getalbeelden oefenen en herkennen
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
Sportmedisch onderzoek
Workshop Voorbereiding op de Omgevingswet – hoe creëer je beweging?
Ondersteunen bij wonen
Gedragsproblemen en stoornissen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Begeleiden les 1.
Getalbeelden oefenen en herkennen
Voortstuwen en tegenwerken
Interactieve powerpoint
Coaching.
Hamer en klauwtenen.
Bemesting; Bodem les 5 Zone.college
Transcript van de presentatie:

Onderste extremiteiten Gangpatronen Onderste extremiteiten

Filmpje https://www.youtube.com/watch?v=j2b93uuHuIc

Lesdoelen De student kan na deze les Een normaal gangpatroon herkennen De verschillende fasen van een gangpatroon beschrijven

Gangpatroon “Zal ik weer normaal kunnen lopen?” een persoonlijke wijze van zich bewegen op een gericht individueel doel en op individuele wijze uitgevoerd (Rozendal, 1990)

Gangpatronen Hierbij vertellen dat je eerst moet weten hoe iemand normaal loopt, dat je dan pas kan zeggen wanneer het abnormaal is.

6 classificaties (Deckers & Beckers) Heel Strike Heel-Off Foot Flat Toe-Off Mid-Stance Mid-Swing

Welke fases zitten er in de stand fase en welke in de zwaai fase?

Waar in het gangpatroon zit de versnelling en vertraging?

Gangcyclus (Perry, 1982) Weight Acceptance deze duurt van het eerste hielcontact totdat de voet plat op de grond staat Trunk Glide einde vorige fase totdat het BSG in maximale dorsaalflexie staat Push einde vorige fase totdat de stuwkracht een maximum bereikt Balance Assistance einde vorige fase totdat de voet loskomt Pick-Up einde vorige fase tot maximale flexie knie zwaaibeen Reach einde vorige fase tot hielcontact Een andere manier van naar een gangpatroon kijken is die van Perry

De student kan na deze les Een normaal gangpatroon herkennen De verschillende fasen van een gangpatroon beschrijven

Filmpje “Normaal gangpatroon”” https://www.youtube.com/watch?v=q8RxrGAKNYc&list=PLE72A589D6911D5FC&index=2 https://www.youtube.com/watch?v=m_D1XLNb56w&index=1&list=PLE72A589D6911D5FC