Werk en Re-integratie Enquête Kwaliteit van de trajecten 4 augustus 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Datagestuurd werken op de Ambelt Oosterenk
Advertisements

Verder met de persoonlijke aanpak
Dienst Time Out Projecten
Presentatie Samen voor de jongeren
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Welkom Workshop Arbeidstoeleiding – Hoe pak ik het methodisch aan ?
ARMOEDE =  Netwerk van sociale uitsluitingen die elkaar versterken.  Meerdere domeinen van individueel en collectief bestaan.  “Binnenkant”: kwetsuren.
Project NAC KWARTIER. Agenda -Welkom -Samenwerkende partners -Doel Project -Resultaat -Planning -Rondleiding -Afsluiting.
Alescon een ander SW-bedrijf
Leven Lang Leren en EVC mr drs J.C.N. van Kessel 10 oktober 2008.
Komen op voor (ex-)kankerpatiënten die hun (werkende) leven
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
OCMW’s en activering, een discussie van binnenuit OCMW Leuven.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
LEREN WERKT VOOR ARBEIDSGEHANDICAPTEN Inspiratieconferentie 2008 Erik van Zoonen, Sharon Smit.
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
Is Almelo uniek? Trends op de re-integratiemarkt.
De voortrajecten vanuit het perspectief van de scholen Daniël De Block, Directeur Centrum voor Leren en Werken Gent.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Kennisatelier Stage 23 april 2009
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
Een project van de Korengroep
Datum naam 1 23 maart 2010 datum plaats Bedrijfsarts en kwaliteit Noks Nauta Namens Kwaliteitsbureau NVAB naam persoon.
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Het trajectplan Stappenplan naar werk BvB 2014.
Re-integratie met het oog op de participatiewet 8 januari 2015 Presentatie aan Commissie Werk en Middelen.
Advies; verder in 2015 met het Scholennetwerk en netwerkscholen?
Stimulans Kwaliteit BPV Kinderopvang Amsterdam 17 maart 2015.
Instrumenten en voorzieningen
DE MENING VAN OUDERS OVER DE SCHOOLAANPAK VAN PESTEN
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Leerwegondersteunend onderwijs (LWOO) op het Udens College VMBO (tot 2018) INHOUD.
JOB coaching niveau 3 studenten Financiële Beroepen december 2015 Joost Craenen.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
Presentatie Wet Werken naar Vermogen Gemeente Berkelland 29 maart
Werken naar vermogen Maart Inhoud presentatie Hoofdlijnen nieuwe systeem Loondispensatie Stand van zaken WWNV Planning wetsvoorstel Planning lagere.
& Mobiliteit binnen Sociaal Plan Mobiliteitsperiode duurt 9 maanden 3 pijlers benoemd in Sociaal Plan 3 fases gedurende de mobiliteitsperiode Brede dienstverlening.
Participatiewet aan het werk voor de Drechtsteden/Dordrecht Een kort overzicht m.b.t. stand van zaken.
Presentatie Participatiewet Adrienne Ogier Agenda 1. WerkgeversServicepunt 2. Participatiewet 3. Sociaal akkoord en baanafspraken 4. Praktijkvoorbeelden.
27 september 2006Doorlopende leerlijnen in de beroepskolom Doorlopende Leerlijnen in de Beroepskolom vo-mbo-hbo-wo Introductiebijeenkomst 27 September.
DERDE AANVRAAGTERMIJN SECTORPLANNEN Actieteam crisisbestrijding Stichting van de Arbeid
IN DE GEMEENTEN BERKELLAND, OOST GELRE EN WINTERSWIJK DOOR DE SOCIALE DIENST OOST ACHTERHOEK Stand van zaken uitvoering Participatiewet breed 1.
VOORLICHTING PrO/VSO Door – Saskia Bholasing & Monique Holswilder.
Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten Nieuwe Wet wajong per 1 januari 2010.
SDD aanpak VSO/PrO/Entree leerlingen. VSO/PrO/Entree leerlingen - Aantallen Aantallen schoolverlaters VSO/PrO/Entree richting werk/participatie op jaarbasis.
ESF Sociale Innovatie Regio Holland Rijnland – Hilde de Boer.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
ESF Begeleiden en ondersteunen van jongeren Hester Bergmans
Aan de slag met loondispensatie De praktijk in beeld.
De jeugd heeft de toekomst Uitwerking proces door; Esther Radia Mieke Ruben Rene.
Voor iedere leerling een oplossing!. De Zeeuwse Stichting Maatwerk  Samenwerking 19 scholen voor PrO, VSO en MBO in Provincie Zeeland  Delen van faciliteiten,
Voor Ambulante behandelmogelijkheden van jongeren met ernstige gedragsproblemen en hun gezinnen/netwerk Diagnostiek Ambulante behandeling Deskundigheids-
Sociale Innovatie Zeeland. Gezamenlijk doel Naadloze doorstroming van vso en pro schoolverlaters naar werk de werkgeversgerichte aanpak.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Pilot project Gemeente Gennep
Verspillingen in de processen
Voor Arbeid en Kansen VAK voor bijzondere doelgroepen
Kansen voor Jongeren in een Kwetsbare positie, RMC regio Utrecht
Uitvoering Participatiebeleid
Reintegratie binnen SOS Kinderdorpen Internationaal
Het WerkgeversServicepunt: Uw strategisch arbeidsmarktpartner
Beoordeling arbeidsvermogen Participatiewet en Wajong 2015
Afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en Midden-Limburg Bijeenkomst 25 januari 2018 Presentatie onderzoek ‘afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en.
Statushouders in de gemeente Schouwen-Duiveland
Statushouders succesvol matchen op werk
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Versterk de Jobcoach IN de school
Integrale Arbeidscoach
Transcript van de presentatie:

Werk en Re-integratie Enquête Kwaliteit van de trajecten 4 augustus 2015

Gegevens 137 respondenten (Enquête 2 keer uitgezet. 2 de keer alleen voor Herstelling) Aantallen Herstelling: 50 (36%) Begeleiden en Detacheren:87 (64%) Consulenten/klantmanager/jobcoach: 114 (83%) Werkmeester/mentor: 23 (17%)

Ik werk met de volgende doelgroep

Het doel/de richting van W&R is helder voor mij

Ik ben bekend met de methodiek van W&R Opmerking: verwarring over formulering methodiek W&R

Ik ben op de hoogte van de instrumenten die ik kan inzetten om de klant te begeleiden naar werk of school Actiepunt: instrumenten inzichtelijk maken en beschrijven

Het instrumentarium bij de Herstelling is duidelijk voor mij Actiepunt: Instrumentarium Herstelling beschrijven en inzichtelijk maken

Het instrumentarium dat wordt ingezet bij B&D is bekend bij mij Actiepunt: Instrumentarium B&D beschrijven en inzichtelijk maken

Ik weet wat de gevolgen zijn voor de klant bij het inzetten van een bepaald instrument

Ik vind het instrumentarium toereikend om mijn functie uit te oefenen Actiepunt: Vraag uitvoering. Waarom wel/niet?

Er zijn teveel instrumenten bij W&R Actiepunt: wat mist er? Waar is behoefte aan? Zie dia 13 en 14

Instrumenten -Inzet jobhunter -Proefplaatsing -Schuldhulp -Individueel Psychologisch Onderzoek (IPO) -Medisch Consult -Arbeids Medisch Deskundig Onderzoek -Sollicitatietraining -Inzet CV-dokter -Loonwaardebepaling -VCA Dilpoma -Nederlandse les/ taaltraining -Stageplek bij werkgever -Heftruck certificaat -Scholing -Kinderopvang -Huisbezoek (incl. lekenbezoek -Zeehoeve -Individuele scholing/beroepsgerichte scholing -Sociale vaardigheidstraining -Inzet jobcoach -Dress for Success -Empowermenttraining -Inzet arbeidsdeskundige -Antecedentenonderzoek -Werkgeversarrangementen (WSP) -Jobcenter -Matchingbijeenkomst -Oriëntatie Eigen Werk -Project Alleenstaande Ouders -Inzet psychiatrische verpleegkundige -Inzet verpleegkundige -Startmeter Jongeren -ROC Top -Hollands Zelf Onderzoek (HZO) -Mobiliteitsbureau -Werkplekopdrachten -NOA Test

Meest belangrijke instrumenten respondenten

Aantal reacties: 29  Scholingsmogelijkheden/opleiding (17x)  Ook gericht op taal: brieven schrijven en geletterdheid/ computervaardigheden  Capaciteitentesten  Leerwerkplekken voor meiden  Sollicitatiebegeleiding/ training (5x)  Bedrijfsmaatschappelijk werk (2x)  Tolk (1x) Welke instrumenten mis je in het huidige instrumentarium?

 Disciplineringplekken (1x)  Proefplekken intern: kort beoordelen voordat je de klant naar de werkgever bemiddelt (1x)  Presentatie technieken voor klanten (1x)  Teambuilding, zoals sport (1x) Welke instrumenten mis je in het huidige instrumentarium?

Wat kan er worden verbeterd mbt het huidige instrumentarium? Aantal reacties: 42  Bekendheid, toegankelijkheid, inzetbaarheid (17x)  Communicatie informatievoorziening, uitleg aanvraag en inzet instrumenten, mogelijke veranderingen, vindbaarheid  Meer maatwerk (5x)  Instrumenten breder inzetten (onbeperkt inzetbaar) (4x)  Kortere wachttijden/directe plaatsingen (3x)  Administratie verminderen (2x)  Contact WSP (2x)  Kennis van jobcarving/ contact met accountmanagers  Reiskosten (2x)

Wat kan er worden verbeterd mbt het huidige instrumentarium?  Administratieve processen verbeteren – zoeken van vacatures in RAAK (1x)  CV dokter (1x)  Terugkomst sollicitatietraining (1x)  Strakkere aanpak niet-willers (1x)  Scholing met certificaat (bijv bij bosmaaimachines) (1x)  Sport (1x)  Inzet jobhunters (1x)

Conclusie  Doel en richting van Werk en Re-integratie is helder  Aandachtspunten:  Beschrijven en inzichtelijk maken van instrumenten en methodiek van Werk en Re-integratie  Waarom is het instrumentarium wel/niet toereikend?  Welke instrumenten zijn noodzakelijk voor het begeleiden van de kandidaat naar school of werk? Toevoegen aan arsenaal?