Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding: Leo Lenssen Voorjaarsconferentie Drenthe College 2007 Het roc (ook het Drenthe College?) staat zijn eigen toekomst in de weg.
Advertisements

Ondernemende Netwerken. Een ondernemend Netwerk 1937: The Nature of the Firm Ronald Coase.
Businesscase Instrument voor toegevoegde waarde sturing
Innovatie ’Dromen, denken, durven en doen’
Renco Bakker BPMConsult
Innoveren in de bouw Ontdekken – uitvinden - innoveren
Financiering van eHealth innovaties
Evidence Based Management
1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.
optimaliseren van omstandigheden voor innovatie
Samen innoveren: duurzaam samen
Nationaal Innovatie Event
Cocreatie in de opsporing
Innovatie als bestuurlijk vraagstuk Inleiding door P. Pollen/Leo Lenssen Boardroom FO 11 april 2007.
AVA 28 november 2006 | Oasen en innovatie1. 2 Oasen en innovatie “Elke verbetering of verandering gericht op resultaatverbetering” Henk Ardesch Gouda.
Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 DateDepartment_v2.
Even voorstellen... Arko Bedrijfskundig Adviesburo b.v.
FOD Volksgezondheid, Veiligheid vd Voedselketen en Leefmilieu Directoraat-General Leefmilieu 1 Selectie Potentiële Habitatrichtlijngebieden in BNZ  De.
Ontwikkelen van een kwaliteitssysteem: een contingentieperspectief
1 Innovatie in je organisatie - Ella Wijsman - Jan Lubberding - Patrick van Thiel Discussieleider: Peter Roelofs.
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Eenheid in verscheidenheid
John P. Kotter Harvard Business School
Inhoud Korte inleiding Kwantitatieve- en kwalitatieve krimp Krimp en ruimte Conclusie * Vragen na de presentatie svp.
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Slagkracht met kwaliteit
Evenwicht Het is van belang dat er een evenwicht bestaat tussen alle bronnen Grotere kans op positieve ervaringen 1.
Harry Hendriks CEO Philips Electronics Benelux 13 september 2010 Duurzaam innoveren in een snel veranderend zorglandschap.
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
Innoveren: Kansen zien en kansen pakken
Evidence Based Management Symposium in de zorg 31 oktober 2014 Prof. dr. Jo Caris.
Samenwerking met organisaties: troeven en valkuilen
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Wie zijn wij? 1. Wij geloven erin dat succesvolle innovaties gepaard gaan met het nemen van de juiste beslissingen 2.
LA3 IMPLEMENTEREN VAN INNOVATIES VERNIEUWEN IN ONDERWIJS.
De ICT-wereld als inspiratie voor innovatie in het onderwijs Eelco Dijkstra Betapartners Amsterdam 12 maart 2015.
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Naar een optimaal HR - beleid
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Sturen op de kwaliteit van de openbare ruimte in de driehoek burger - overheid - markt Frans Soeterbroek De
“Aan de slag met Business Consultancy.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
De andere impact-factor: geïmplementeerde kennis Henk Nies Bijzonder hoogleraar Organisatie en beleid van zorg, VU Raad van bestuur Vilans, Utrecht Postersessie.
Commissie Ruimte 2 april 2013 Drs. Wiel Ploegman, voorzitter raad van bestuur Drs. Pierre Dols, senior beleidsadviseur Innoveren door Verbinden.
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
Winkelstad Veenendaal anticyclisch en innovatief Stadswerkcafé 17 april 2014 Rick Schukking – Centrumcoördinator Peter Baten - Binnenstadsmanager.
Innovatie uit de markt d.m.v. Best Value Procurement Pilotproject Energietransitie Fietsverbinding Vlietpolderplein Marian van Aacken – Projectmanager.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Het meten en verbeteren van leerprocessen
Effectief innoveren = duurzaam vernieuwen
Waarden & organisatiecultuur
Ondernemende Netwerken
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Innovatie… niets nieuws!
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Tijd van jagers en boeren – – 3000 VC
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven 7.Doen 8.Open innovatie en co-creatie 9.Typen innovaties en hun aanpak Deel III Management van innovatie 10.Meten en verbeteren 11.Strategie 12.Sturen van innovatie 13.Externe oriëntatie 14.Cultuur en structuur

Het innovatieboekWat is innovatie? Deel 1: Waardecreatie

Het innovatieboekWat is innovatie? Het effect van innovatie

Het innovatieboekWat is innovatie? Waarde

Het innovatieboekWat is innovatie? Het object van innovatie

Het innovatieboekWat is innovatie? Sprongsgewijs

Het innovatieboekWat is innovatie? Mate van verandering Sprong Geleidelijk Sprong in toepassing

Het innovatieboekWat is innovatie? Mate van verandering