prijs- en servicemarkt

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digibordles seriëren herfst
Advertisements

Training Omgaan met service
Donderdag 10 juli 2014 Floor fashion opleiding en training van personeel Training n Service verlenen binnen ons bedrijf n Met dank aan: EP:Beerepoot.
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
commerciële presentatie
Presentatie effectstudie komst Aldi
klik op de grootste paddenstoel
15. Detailhandel Detailhandel, kleinhandel: levering in kleinverpakking aan eindgebruiker. 10% werkgelegenheid in deze sector: arbeidsintensief. Functies:
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
detaillistenpromotie
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Het ene doen en het andere niet laten: de kansen van dualistisch ondernemen Tom Heidman directievoorzitter Retail Network B.V.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Van Missie via strategische doelen naar beleidsplan
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
retailmarketing paragraaf 2.6 winkelformule ken de formule
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
Detailhandelsmarketing
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen spring in
Verkoop en service H1 Assortiment- en artikelkennis Assistent verkoopmedewerker.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
functies detailhandel
Periode 1 Ken de (detail)handel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen systeem in verkoop
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
50.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Gebruiksklaarmaken van het afrekenpunt/ -systeem Par: 1.1.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Hoofdstuk 1: Marketing, winkelformule en retailmix 1.1: Marketing
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Economie en ondernemen
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
AFDELING 2 marketingbeleid.
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Ontvangt en verwerkt goederen
Supermarkt De supermarktbranche.
Supermarkt De supermarktbranche.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Customer service & Relatiemanagement
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

prijs- en servicemarkt ken de detailhandel prijs-/servicemarkt prijs- en servicemarkt paragraaf 1.7 ken de formule

consumentenmarkt prijs-/servicemarkt prijsmarkt servicemarkt

prijsmarkt boodschappen doen prijsshopping runshopping prijs-/servicemarkt boodschappen doen prijsshopping runshopping de markt van de prijsartikelen of de probleemloze artikelen. prijsdistributie low-margin-retailing

servicemarkt winkelen plusshopping funshopping servicedistributie prijs-/servicemarkt winkelen plusshopping funshopping de markt van artikelen waarvoor een consument een koopinspanning wil leveren. servicedistributie service retailing

ontstaan servicemarkt prijs-/servicemarkt recreatief winkelen bulkshopping one-stop-shopping Het ontstaan van de servicemarkt is het gevolg van: de behoefte van de consument aan recreatief winkelen, het boodschappen doen in de vorm van bulkshopping (grote partijen in één keer kopen), waardoor op een ander moment gewinkeld kan worden, de wens van de consument om alles onder één dak te kopen: one-stop-shopping.

gedrag klant boodschap-pen doen winkelen routinematig impulsief prijs-/servicemarkt prijsdistributie servicedistributie boodschap-pen doen routinematig doelmatig rationeel winkelen impulsief gezellig emotioneel

verkoopsysteem zelfbediening bediening/ zelfkeuze beperkte service prijs-/servicemarkt prijsdistributie servicedistributie zelfbediening beperkte service bediening/ zelfkeuze uitgebreide service

winkellocatie goed bereikbaar sfeervol winkelgebied prijs-/servicemarkt prijsdistributie servicedistributie goed bereikbaar voldoende parkeer-gelegenheid sfeervol winkelgebied parkeer-gelegenheid niet de hoogste prioriteit

assortiment probleemloze artikelen kwaliteits-/waarde artikelen prijs-/servicemarkt prijsdistributie servicedistributie probleemloze artikelen breed en ondiep kwaliteits-/waarde artikelen smal en diep

winkelinrichting eenvoudig sfeervol sober luxe kil/koud warm prijs-/servicemarkt prijsdistributie servicedistributie eenvoudig sober kil/koud sfeervol luxe warm

prijs laag hoog goedkoopte-imago kwaliteits- imago prijsdistributie prijs-/servicemarkt prijsdistributie servicedistributie laag goedkoopte-imago hoog kwaliteits- imago

reclame actiereclame themareclame prijs moet de klant lokken prijs-/servicemarkt prijsdistributie servicedistributie actiereclame prijs moet de klant lokken themareclame naamsbekend- heid moet de klant lokken