PROCES 21 MEI GOUDA Marvin Hendrikse. Even voorstellen 2 Marvin Hendrikse Directeur Stipter Telefoon:0181-613947 Vestigingsadres:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Programma Sociaal Domein Project AWBZ-Wmo April 2014.
Advertisements

Marktplaats Inhuur Negometrix Gebruikersdag Rechtmatig & doelmatig
AccrA Zaalreserveringssoftware voor klein en groot
Programma SVB Trekkingsrecht
PROCES 21 mei Gouda Marvin Hendrikse.
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Inrichting Sociaal Domein Drechterland
TOEWIJZING EN SELECTIE 3 APRIL GOUDA Marvin Hendrikse.
PGB ‘Breed’ ‘Maak gebruik van het persoonsgebonden budget;
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Hulp bij het huishouden Gemeente Gouda presentatie gemeenteraad Gouda 15 september 2010.
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
De Kanteling een VNG-project over vernieuwing in de Wmo
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Pgb in de AWBZ en Wmo nieuws en ontwikkelingen
Even voorstellen: Nathalie van de Garde,
Aenova Software Hans van der Last Algemeen Directeur Aenova Software
Decentralisaties op Walcheren
Herstructurering Sociaal Domein
Bijpraten over de Wmo
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
Uitvoeringskader toegang en toeleiding Jeugdhulp
Producten & Werkprocessen
Ambulante jeugdhulp WBO
Inwoner zonder hulpvraag
Cmd / Pt Inwoner/client Inwoner met hulpvraag Organisatie Formulier
Op weg naar een solide Pgb in de Wmo en de Jeugdwet
Registratie en facturatie
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
Ambulante Ondersteuning in de Wmo 2015
Transitie sociaal domein Haarlem Toegang tot voorzieningen
Gemeente Ede.
Informatiebijeenkomst 24 maart 2015 Wmo huishoudelijke ondersteuning.
Dynamisch Contracteren en beheren
Nelleke Flick Directeur
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Anders Bekeken Over de kanteling en de buitelingen van de gemeente Terneuzen, zorgSaam en “aan Z” bij de realisatie van de Wmo- pilot Huishoudelijke Hulp.
Kick off bijeenkomst Inkoop Wmo augustus 2015.
Inkoop jeugd Lekstroom 2016
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Kansen voor/door begeleiding De toeleiding Het aanbod.
Informatieavonden 2014 PGB en jeugdwet/ WMO/ ZVW.
De financiële setting na 1 januari 2015 en de consequenties voor de zorgboerderij Hans Pietersma.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Social Return Bouwend Nederland / Gemeente Amersfoort februari 2014 José Dohle Patricia Rath.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
Decentralisatie extramurale AWBZ begeleiding De opdracht Welke taak komt erbij? Om wie gaat het: doelgroep naar aard en omvang Om welke activiteiten gaat.
Hulp in de huishouding Van een formele maatwerk voorziening naar een informele algemene voorziening in Kessel, Kessel Eik, Koningslust en Meijel 5 Januari.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Zorg Verandert. Presentatie SBOG Marijke Hempenius 2 maart 2015.
Gebundelde krachten Beleidskader decentralisaties Midden Holland.
Decentralisatie jeugdzorg: Transitie en Transformatie Klankbordgroepen Maandag 13 februari 2012.
Jeugdhulp: zo doen we dat in de gemeente Brunssum, samen in Parkstad Limburg én Zuid-Limburg! Presentatie raadsinformatieavond 16 september.
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
1 Regio Gooi en Vechtstreek Hulp bij het huishouden, Begeleiding individueel, Persoonlijke verzorging, Dagbesteding, Kortdurend verblijf, Beschermd wonen.
Project Verordeningen etc.
Raadsinformatieavond PGB
HbH DGWW 2017 FOT
Rolf Winter 30 maart
Programma ISD voor gemeenten en aanbieders
WOG Opening en welkom Mededelingen Verslag vorige keer
Office 365 Cloud Computing SaaS
Wmo beleid in de Drechtsteden
Huishoudelijke hulp toelage (HHT)
Informatiebijeenkomst aanbesteding regionale resultaatgerichte inkoop
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

PROCES 21 MEI GOUDA Marvin Hendrikse

Even voorstellen 2 Marvin Hendrikse Directeur Stipter Telefoon: Vestigingsadres: Amerstraat BB Spijkenisse

»Het aangeboden concept is een Software-as-a-service oplossing voor het inkopen van zorg. Stipter onderhoudt het platform. Stipter verzorgt: »De hard- en software »Inrichting en beheer »Back-up en beveiliging »Gebruikersbeheer »Helpdesk en ondersteuning »Training en instructie Dynamisch selectiemodel

Inrichting »Raamovereenkomst Gemeente »Instructie en toegang Stipter Uitvoering »Zorgvraag plaatsenGemeente »PublicerenStipter »BiedenAanbieders »Toewijzen aanbiederGemeente »Informeren aanbiederStipter »Zorg uitvoerenAanbieder »EvaluerenStipter »FacturatieStipter »CAKStipter Proces – Hoe werkt het Het proces

Inrichting Stipter zorg dat aanbieders, arrangementen en tarieven worden onderhouden in het dynamisch selectiemodel. Alleen gecontracteerde aanbieders mogen meebieden. Zij ontvangen toegang en training van Stipter. Hoe werkt het?

MO-Platform ® Collectief? Verpleging MO-platform ® Management dashboard (stuurcijfers) HH Hulp- middelen Aanpassen woning Vervoer GPK JeugdzorgBegeleiding Re- integratie *Zelf?, Sociale kaart?, Collectief?, Individueel?

Stap 1: Gemeente plaatst vraag naar zorg »Gemeente plaatst zorgvraag »Geanonimiseerd »Type arrangement »Aantal uren per week »Gemeentenaam »3-cijferig postcodegebied »Uitgesproken (anti)voorkeur »Duur van de indicatie »Beschrijving van de (maatwerk)vraag en samenhang met problematiek en inzet van eigen kracht, mantelzorg en voorliggende voorzieningen. Hoe werkt het?

Stap 2: Aanbieders plaatsen bod Aanbieders: »Zien alle vragen in regio (mits contract) »Kunnen aanbod uitbrengen. Kan bestaan uit: Korting op max. tarief Trajectplan beschrijving Snelheid van leveren (dagen) »Gedurende 3,5 dag mogelijkheid tot aanpassing »Hebben inzage in marktvolume Hoe werkt het?

Stap 2: Aanbieders plaatsen bod Toewijzingscriteria kunnen zijn: »Prijs (korting op max. tarief) »Klanttevredenheidsscore »Snelheid van leveren »Voorkeur klant »Anti-voorkeur klant ‘gewicht’ per factor in te stellen door gemeente Hoe werkt het?

Stap 3: Gemeente kiest i.s.m. klant »Op basis van ingestelde criteria doet dynamisch selectiemodel voorstel. »Gemeente kiest, in samenspraak met klant

Stap 4: Stipter verstuurt bevestiging »Informeren burger (bevestiging gekozen aanbieder) »Informeren ‘verliezende’ aanbieder(s) »Informeren ‘winnende’ aanbieder »NAW gegevens »aanvullende informatie »contactgegevens »Aanbieders kunnen eigen contracten ook altijd inzien in dynamisch selectiemodel

Stap 5: Evaluatie »Jaarlijks, elke klant »Belangrijk onderdeel voor resultaatmeting »Informatie voor gemeente én aanbieder »Voortschrijdend rapportcijfer

Betalingen en controle Stap 6: Factuur afhandeling en meer… Stipter is uw partner in facturatie »Stipter zet ‘factuurbestanden’ klaar »U levert aangevulde bestanden aan »Stipter controleert deze »Stipter verricht voorlopige uitbetalingen »Communicatie over afgekeurde regels »Stipter verricht definitieve uitbetalingen »Stipter zorgt voor afdracht naar CAK

Terug naar de kerntaak! Overige »Helpdesk altijd toegankelijk »Jaarlijkse training en instructie »Handleiding Beleidsmatig regie en ‘in control’

VRAGEN?

Voordelen aanbieder: »Ook kleine aanbieders hebben kans »Behoud van werkgelegenheid »Meer grip op bedrijfsvoering »Inzage toegekende tevredenheidsscores »Inzicht in eigen klanten »Administratieve lasten verlichten »Het best passende aanbod doen »Management informatie! Efficiënt werk door de specialist! Grip voor aanbieders