APELDOORN PROMOTIE MAAKT JE ZICHTBAAR Promotiemiddelen ‘15 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Advertisements

Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Nieuwe impulsen voor de fiets
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Idee •Idee over de positionering van Doesburg. Idee •Idee over de positionering van Doesburg •Idee = tevens marketingmethode met al doel positionering/
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Inloopcentrum Viore: Voor mensen die leven met kanker in de Gooi en Vechtstreek Laagdrempelig aanbod voor begeleiding bij alle stadia van de ziekte en.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Subsidiereglementen voor culturele verenigingen. Bouwstenen Waarom wordt ondersteuning gegeven? Wie komt in aanmerking? Waarvoor kan je ondersteuning.
Citymarketing Hilversum 2006
Samen een goed merk promoten
DepanneBlogt 29/06/06 Informatievergadering 1 Huidige situatie.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Havo Vecon Business School:
Training voorbeeld voor
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Historie 1e festival 12 april 2002Boogie Bar1100 bezoekers (uitverkocht) 2e festival 26 april 2003De Muzeval1350 bezoekers (uitverkocht) 3e festival.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
TopTalent Dressage Het platform voor jonge dressuur talenten in Nederland & België.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
100% Winterswijk Imke te Selle Informatiebijeenkomst over evenementen in Winterswijk 26 januari 2016.
Fairtrade Gemeente [naam presentator invullen] [datum invullen]
WaterReijk Weerribben Wieden Ilse Boers. Inhoud 1. Organisatie 2. Evenementen als regiopromotie 3. Hoe kunt u mee doen? 4. Vragen.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Operationeel plan DIMAGINI
Winkelstraat de Heurne
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden
Help, ik zoek een huis!.
Een Regionale mediaorganisatie met een lokaal hart
Campagneplan Fiets Telweek 2017
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
What will you do to change the
Internetmarketing en oefentoets
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Digitale zichtbaarheid dmv Chat, WhatsApp en Facebook Messenger
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Blik op de toekomst.
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
SterrenrestaurantNeuf Mille Gent
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
NL doet 2017: ‘ontmoet!’ startbijeenkomst.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Het internet als reclamemedium
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

APELDOORN PROMOTIE MAAKT JE ZICHTBAAR Promotiemiddelen ‘15 1

Promoot je evenement of onderneming via Apeldoorn Promotie Apeldoorn Promotie maakt je activiteiten zichtbaar Apeldoorn Promotie helpt je om jouw product/activiteit onder de aandacht te brengen. We hebben hiervoor diverse kanalen tot onze beschikking. Outdoor door middel van rolvitrines en welkomtborden of via onze vrijetijdsportall ‘uitinapeldoorn’, bioscoopreclame, evenementenkalender, Weekly Apeldoorn, Citymap of één van de vele andere promotiekanalen! Promotie inkopen via Apeldoorn Promotie, hoe werkt dat? In deze brochure vind je een overzicht van alle promotiemiddelen die Apeldoorn Promotie voor je in kan zetten. Stel heel simpel je eigen promotiepakket samen, dat past bij jóuw evenement of onderneming. Voor wie? De meeste promotiemiddelen kunnen door zowel evenementenorganisatoren als door Apeldoornse ondernemers worden ingezet. Enkele promotiekanalen zijn alleen bedoeld om evenementen te promoten. Wanneer je deze Uitwijzer doorneemt zie je vanzelf welk kanaal bij jouw evenement of onderneming past Kies een kant-en-klaar promotiepakket Lastig om zelf een pakket samen te stellen? Wij kunnen je helpen om een geschikt pakket samen te stellen waar mee je gericht je doelgroep bereikt. Neem vrijblijvend contact op voor een samengesteld promotiepakket. APELDOORN PROMOTIE MAAKT JE ZICHTBAAR 2

Evenementendesk Organiseer je een evenement? Apeldoorn Promotie je ook helpen met zaken als programmering, partners, processen of locaties. Ook organiseert Apeldoorn Promotie jaarlijks netwerkbijeenkomsten voor evenementenorganisatoren waarbij ontmoeten en kennis delen centraal staan! Neem vrijblijvend contact op met onze evenementendesk en mail naar: Folderverspreiding Je drukwerk verspreiden? Wij werken samen met City Dogs die jouw promotiemateriaal verspreidt, daar waar je doelgroep bevindt. Zo kun je o.a. gebruik maken van het toeristisch netwerk, binnenstadsnetwerk, jonge gezinnennetwerk etc. Voor meer informatie: OVERIGE SERVICES 3

Je evenement bij een groot publiek bereiken? Zet dan de evenementenposter op de rolvitrines van JC Decaux in! Op acht centrale plekken in Apeldoorn word je evenement meegenomen op de maandelijkse evenementenposter, ben je 24 uur per dag zichtbaar en genereer je veel contactmomenten. OUTDOOR MIDDELEN ROLVITRINE Feiten en cijfers: De rolvitrines van JC Decaux staan op 8 centrale plekken in Apeldoorn (drukke doorgaande wegen, in-en uitvalswegen) Groot bereik, hoge contactfrequentie Formaat bord: 8m2 Campagne loopt maximaal 4 weken Naam datum en locatie van het evenement op evenementenposter. Nieuwe, frisse lay-out en lagere prijsafspraken t.o.v. voorgaande jaren. ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN Je evenement voor een periode van 4 weken op 8 rolvitrines in Apeldoorn a € 645,- (voorheen € 695,-) Voorwaarden en deadlines Start altijd in even week, aanleveren materiaal 2 weken voor aanvang van campagne Er zijn minimaal 2 en maximaal 4 adverteerders nodig op de evenementenposter Voor evenementen 4

In de gemeente Apeldoorn staan op 7 in-en uitvalswegen Welkomstborden. Het is mogelijk om je evenement te plaatsen op de welkomstborden. Zo maak je bezoekers maar ook bewoners attent op je evenement. In 2015 zijn de Welkomstborden voorzien van een eigentijdse lay-out waardoor ze nog meer opvallen! OUTDOOR MIDDELEN WELKOMSTBORDEN Feiten en cijfers: De welkomborden staan op 7 centrale in-en uitvalswegen in Apeldoorn Hoog bereik, grote contactfrequentie, 24 uur zichtbaar Formaat bord: 2 m x 0,20m Campagne loopt 4 weken, uitloop mogelijk Naam datum en locatie evenement worden vermeld. Nieuwe, frisse lay-out en lagere prijsafspraken t.o.v. voorgaande jaren. ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN Je evenement voor een periode van 4 weken op 7 Welkomstborden a € 595,- (voorheen € 695,-) Voorwaarden en deadlines Start altijd op eerste en derde maandag van de maand voor een periode van 4 weken. Tenminste 2 weken van te voren reserveren (indien beschikbaar) Afname langere periode is mogelijk (indien beschikbaar) Plaatsen van afbeelding bij evenement behoort tot mogelijkheden, (meerkosten afbeelding varieren van € 1.000,- tot €1.500,- afhankelijk van formaat afbeelding en indien beschikbaar) Voor evenementen 5

OUTDOOR MIDDELEN BIOSCOOPRECLAME Feiten en cijfers: Het aantal bioscoopbezoekers is de laatste jaren historisch hoog bezoekers in 2014 in JT Apeldoorn Bioscoopreclame is onderdeel van het bioscoopbezoek en bezoekers ervaren het – in tegenstelling tot veel andere media – niet als storend. Je commercial krijgt de volle aandacht want er is geen mogelijkheid tot reclameontwijking. JT Apeldoorn heeft 6 zalen, 1077 stoelen ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN Eén maand in 6 zalen een 8 seconden spot (incl. opmaak film) voor € 395,- * Voorwaarden en deadlines Reserveren voor de 1 e van de maand (voor 1 februari voor commercial eind februari) Opname logo uitinapeldoorn.nl verplicht Voor evenementen en ondernemingen Het inzetten van bioscoopreclame is effectief en goedkoop. De reclameherinnering is 8 maal hoger dan tv en het is tevens betaalbaar. Jouw evenement/ winkel/ activiteit op het witte doek? Lees dan verder! 6

Uitinapeldoorn.nl is de vrijetijdsportal van Apeldoorn. Door middel van deze vrijetijdsportal voor Apeldoorn presenteren we één positief en sterk integraal vrijetijdsaanbod aan de inwoners en bezoekers van Apeldoorn op het gebied van kunst, theater, muziek, uitgaan, evenementen, festivals, horeca, sport en recreatie inclusief een handige Uitagenda. ONLINE ADVERTEREN UITINAPELDOORN.NL Feiten en cijfers unieke bezoekers p/m Goed gewaardeerd bij gebruikers (rapportcijfer 8,1) Gemiddelde bezoekduur: 1m53 70% Gelderland, 18% Randstad, 12% overig. Vanaf mei ‘15 tevens mobile responsive/stadspromotie karakter. Banner met link naar je eigen website Je activiteit net iets meer in de spotlight? Neem dan een banner af op de homepage van uitinapeldoorn.nl om zodoende je bedrijf/evenement of arrangement extra onder de aandacht te brengen. De banner neem je af per vier weken, is te zien op uitinapeldoorn.nl met een doorlink naar je eigen website en draait in een carrousel met maximaal 4 andere banners. Kosten: € 125- per maand. Bannering is zowel door organisatoren als ondernemers af te nemen. Overige informatie en deadline: Plaatsing binnen een week na aanlevering materiaal * Opname in carrousel en doorverwijzing naar special De carrousel is bovenin de site en geeft wekelijks de highlights weer die er in een specifieke week in Apeldoorn te doen zijn door middel van foto’s. Je kan hier je evenement uitlichten met doorverwijzing naar een speciale pagina waar meer informatie over het evenement gegeven wordt en doorlink naar eigen activiteit. De carrousel is niet bedoeld voor commerciële uitingen en wordt per week afgenomen. Kosten: € 50,- per week Overige informatie en deadline: Plaatsing binnen een week na aanlevering materiaal* Voor evenementen en ondernemingen 7

Ook op social media is Apeldoorn Promotie actief. Via Facebook, Twitter en Instagram bereiken wij een groot publiek. 80% van ons social media bezoekers komt uit Apeldoorn. Op zeer voordelige wijze breng je je activiteit onder de aandacht bij de inwoners. ONLINE ADVERTEREN VIA SOCIALE MEDIA Feiten en cijfers, januari 2015 Facebook: fans (en oplopend) Twitter: 1780 volgers (en oplopend) Instagram: in januari ‘15 opgezet ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN 1x promotie op Facebook : € 50,- per week voor evenementen en ondernemers. 1x promotie op Facebook en 2 vermeldingen op Twitter € 75,- per week voor evenementen en ondernemers. 1 x promotie op Facebook door middel sfeerreportage (max 8 foto’s): € 75,- per keer voor evenementen en ondernemers. Voorwaarden en deadlines: Aanvraag minimaal 1 week voor inzet (bij facebook mits ruimte beschikbaar) Op Facebook plaatst Apeldoorn Promotie 1 boodschap per dag; maximaal 1x per week een commerciële boodschap die niet evenement-gerelateerd is Bij commerciële boodschappen die niet evenement-gerelateerd zijn is een winactie verplicht Inhoud van het bericht in overleg Voor evenementen en ondernemingen 8

De evenementenkalender Apeldoorn is een gevouwen A3 kalender in handig pocketformaat. De kalender informeert inwoners en bezoekers over het evenementenprogramma en overige highlights uit het vrijetijdsaanbod in de periode april t/m september Deze pocketversie heeft een hoge bewaarfunctie en wordt meegegeven aan alle bezoekers op ruim 200 toeristische adressen in Apeldoorn en regio. OFFLINE ADVERTEREN EVENEMENTENKALENDER Feiten & cijfers Oplage: Verschijningsdatum: 20 april 2015 Hoge bewaarfunctie Verspreiding via 200 toeristische adressen in en om Apeldoorn (hotels, bungalowparken, campings), 80 ondernemingen in binnenstad Apeldoorn (horeca & winkels)., Culturele instanties en op diverse grote evenementen ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN De voor-en achterzijde van deze evenementenkalender in pocketformaat zijn hardcovers. Het is mogelijk om de achterzijde van deze evenementenkalender af te nemen voor € 795,-. en ben je zichtbaar onder ruim bezoekers in Apeldoorn. Voorwaarden en deadlines: Slechts 1 adverteerder mogelijk Deadline aanleveren materiaal: 14 maart 2015 Voor evenementen en ondernemingen 9

Je evenement/onderneming onder de aandacht bij de toeristen? Adverteer dan in de Weekly Apeldoorn: een wekelijkse digigale update van evenementen afgestemd op het (dag)toerisme. Deze Weekly wordt door hotels, campings en bungalowplarken uitgeprint op A3 formaat en opgehangen op het informatiebord OFFLINE ADVERTEREN WEEKLY APELDOORN Verschijnt iedere donderdag wekelijks op 150 toeristische adressen waaronder campings, hotels, bungalowparken en culturele instellingen. In der periode mei t/m september 2015 Wekelijks overzicht van toeristische activiteiten in Apeldoorn ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN Het is mogelijk om op de voorkant een advertentie af te nemen voor een week of een maand. Prijs voor een week €75,-, prijs voor een maand € Voorwaarden en deadlines: Slechts 1 adverteerder mogelijk Deadline: een week voor verspreiding (de donderdag voor de donderdag dat de Weekly verstuurd wordt) Voor evenementen en ondernemingen 10

De Kidsuitagenda Apeldoorn brengt het aanbod van culturele en toeristische kinderactiviteiten bij elkaar in de vorm van een handige ophangkalender en een special pagina op de uitinapeldoorn site. De gedrukte Kidsuitagenda wordt verspreid onder 120 toeristische en culturele adressen in en om Apeldoorn. OFFLINE ADVERTEREN KIDS UITAGENDA APELDOORN Verschijnt eind april op 150 toeristische adressen waaronder campings, hotels, bungalowparken en culturele instellingen. In een oplage van stuks Betreft kinderactiviteiten in de periode mei t/m september 2015 ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN Het is mogelijk om een advertentie/advertorial af te nemen a € 395,- Voorwaarden en deadlines: 4 adverteerders noodzakelijk Deadline aanleveren materiaal: 10 april 2015 Voor evenementen en ondernemingen 11

De City Map Apeldoorn was in 2014 een groot succes ! Ook in 2015 gaan wij voor deze handige stadsplattegrond met toeristische locaties in het centrum in pocketformaat. Op de achterkant van deze plattegrond is het mogelijk om een advertorial af te nemen om zodoende je evenement/onderneming onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. OFFLINE ADVERTEREN CITYMAP APELDOORN Feiten & cijfers Oplage: Verschijningsdatum: 1 mei 2015 Hoge bewaarfunctie Verspreiding via 120toeristische adressen in en om Apeldoorn (hotels, bungalowparken, campings), 80 ondernemingen in binnenstad Apeldoorn (horeca & winkels)., Culturele instanties en op diverse grote evenementen ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN Het is mogelijk om een advertorial af te nemen met aandacht voor je onderneming/evenement, adres en websitevermelding. Daarnaast wordt je meegenomen op de legenda van de plattegrond. Voor een bedrag van € 495,- ben je zichtbaar onder ruim bezoekers in Apeldoorn die gericht op zoek zijn naar een vrijetijdsbesteding. Voorwaarden en deadlines: Slechts 16 adverteerder mogelijk Deadline aanleveren materiaal: 10 april 2015 Voor evenementen en ondernemingen 12

PRIJSLIJST Voor evenementen en ondernemingen 13