Www.opella.nl1 Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Voor de juiste zorg thuis of dichtbij huis.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Passend onderwijs.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Veranderingen AWBZ en WMO Gevolgen voor cliënten
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
WIE STAAN VOOR U? Sandra Klokman Noor Bosch RIBW
Ouders en Kinderen Centraal
Even voorstellen! Marika van Soest Parttime Coördinator planners Livio
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Bestuurlijke ambities ‘het nieuwe werken’ in bezuinigingstijd.
Edgar Edith van Ruijven Onlangs las ik deze brief van Edgar.
Leger des Heils ZWN Grijs Genoeg(en)
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Zorg, Wetenschap en Technologie
Een startersgids voor innovatie
Maatschappelijk Aanbesteden
Masterclass ‘gedoe komt er toch’ ‘echte innovatiekracht ligt bij professionals, niet bij managers’ ‘de meerwaarde van innovatie kan zich alleen tonen in.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Themabijeenkomst 1oktober 2009
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
kwaliteitsbeleid MNN 22 september 2009 Mentorschap: goed geregeld
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
Samen verder!.
Zelforganisatie: integreren van eenvoud?
Welkom Programma Korte terugblik Veranderingen in de wetgeving
Ontwikkelingen Wmo/AWBZ
Producten & Werkprocessen
Personeelsessie LOKO.
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
EMVI Evaluatie Ingenieurs Netwerk Twente
Ruimte voor verpleeghuizen
Wet Maatschappelijke Ondersteuning 24 mei Hoe het was… Welzijnswet Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg) Aantal subsidieregelingen uit.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Hervorming Langdurige Zorg Transitie Vivent Thuiszorg Terug naar de Bedoeling.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Zorg Verandert. Presentatie SBOG Marijke Hempenius 2 maart 2015.
Transities sociale domein VV Uitleg Introductiefilmpje roltraproltrap Kanteling Het gesprek Begrippen.
SAMENHANG NIEUWE WETGEVING EN DE GEVOLGEN. HOE WAS HET? AWBZ WMO1 ZVW Wajong WVGWVG welzijnswet WSWWSW Etc …. Fragmentatie en versnippering Ondoorzichtig.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Medezeggenschap en agressie en geweld in de marktsector Jo Scheeren Harry Hartmann.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Resultaatgericht Samenwerken
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Teambarometer.
8 TIPS & TRICKS VERBETEREN IMPLEMENTATIE TZB
Uitdagingen voor lokale overheden
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
Financiering van het zorgstelsel
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Voor de juiste zorg thuis of dichtbij huis

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Maak kennis met Opella Zorgondernemer op zuidelijke Veluwe: Ede, Renkum, Renswoude, Rhenen, Veenendaal, Wageningen Voor: klanten Door: medewerkers en vrijwilligers

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Maak kennis met Opella Met breed palet aan zorg en diensten: Zorg thuis Maatschappelijke dienstverlening Revalidatie Veilig en verzorgd wonen Zorg in de laatste levensfase

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Visie Opella Regel samen met mij dat ik zo zelfstandig mogelijk kan leven en wonen. Laat me aan het roer want het is per slot van rekening mijn leven Als ik wat kwijt wil dan doe ik dat graag bij een bekend en Vertrouwd gezicht, iemand die goed weet waar belangrijke informatie te halen is Zorg voor professionele medewerkers die weten wat ze wel en niet kunnen Organiseer soepele overgangen als ik met andere instellingen te maken krijg

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. ERAI was al ingezet…. Opella is vanaf 2008 al bezig met de ommezwaai van een financieel gerichte organisatie naar een klantvolgende organisatie. Zorg dichtbij mensen, in buurten en wijken Franchisemodel met zelfstandige teams De professional heeft verstand om vakwerk te leveren Vakwerk vraagt ruimte en vertrouwen en maakt maatwerk mogelijk Servicepunt Zorg is te belangrijk om aan formulieren over te laten

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Filmpje

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. ERAI In 2012 is Opella gestart met het experiment regelarme instellingen: logisch vervolg op wat we al hadden ingezet. Hoe ziet dit eruit? Klantvolgende bekostiging Kwaliteit Lumpsum Tablets in de thuiszorg Modern zeggeschap

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Klantvolgende bekostiging Met klantvolgende bekostiging wil Opella de klant letterlijk de keuze voor de zorg en dienstverlening geven. De klant wordt gevraagd aan welke zorg en dienstverlening zij behoefte heeft, waarna er gekeken wordt naar de mogelijke financieringsvormen. Niet de financieringsvorm, maar de klantvraag is leidend in de zorg- en dienstverlening. Er was voor de klant nauwelijks echte keuzevrijheid, de klant heeft geen zicht op wat het kost en geen invloed op de kwaliteit. Dat is wat Opella wil veranderen. Dit doet Opella door: -Zelf de indicatie te stellen bij een klant -De klant een offerte aan te bieden binnen twee werkdagen

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Klantvolgende bekostiging Zelf indiceren Samen met het CIZ gezocht naar een eenvoudige manier om indicaties af te geven (Opella 2.0). Resultaat Bij Opella wordt er één gesprek gevoerd en daarna start de zorgverlening. Klanten hoeven maar naar 1 loket te bellen en kunnen daar al hun vragen kwijt. Ook kunnen klanten dezelfde dag de eerste hulp al krijgen. Indicaties worden getoetst door het CIZ, resultaat een 100% score van juiste indicaties Indiceren is een vak en dat doen dus medewerkers die onafhankelijk kunnen kijken. De administratieve verwerking ligt bij de back-office en niet meer bij de EVV-er

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Klantvolgende bekostiging Offerte Na het stellen van de indicatie wordt er één integrale offerte gemaakt voor de klant, waarin alle financieringsmogelijkheden een plaats hebben. Een professional stelt deze offerte vast, ondersteund door de BackOffice organisatie. De offerte is een eenvoudig hulpmiddel waarmee de vraag van de klant, het antwoord (=de daadwerkelijk te leveren dienst), de financiering (AWBZ, ZVw, WMO, particulier, etc.), de wederzijdse rechten en plichten en de prijs duidelijk zijn. Er zijn geen verrassingen voor de klant. Klanten van Opella waarderen de offerte met een 8

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Kwaliteit MotiVEER Manier om kwaliteit te meten, inzichtelijk te maken, te borgen en te bewaken, passend bij de visie en missie van Opella. Aansluiting bij de 4 pijlers 1klant 2medewerker 3betrouwbare werkgever 4grip op de portemonnee

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Kwaliteit Klant Klanttevredenheid Zorginhoudelijke indicatoren Resultaat Hoge transparantie Heel snel en direct contact met de klant Direct inzicht op alle organisatieniveaus Direct kunnen verbeteren Veel lagere kosten Omslag in cultuur Verantwoordelijkheid ligt daar waar het hoort Durf met de billen bloot

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Kwaliteit Medewerker Medewerkertevredenheid Tevredenheid vrijwillige medewerkers Deskundigheid medewerker Resultaten Direct inzicht op alle organisatieniveaus Direct kunnen verbeteren Zelforganisatie in de teams 100% van de medewerkers ingeschreven in kwaliteitsregister beroepsgroep Veel lagere kosten Omslag in cultuur Zelf je verantwoordelijkheid nemen (scholing, team)

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Kwaliteit Betrouwbare werkgever Helder en overzichtelijk handboek Frequente meetmomenten, incl. interne audits Formulieren in workflow in Fundum Transparante verantwoording Resultaten Veel minder doc’s in handboek: alleen nog dat wat rechtstreeks te maken heeft met klant en medewerker levert reductie op van 75% Direct zicht op resultaten op alle niveaus Direct verbeteren mogelijk Omslag in cultuur Zelf verantwoordelijkheid pakken en weer zelf denken

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Kwaliteit Grip op de portemonnee Lumpsum Opella heeft de vrijheid gekregen om de financiering tussen diverse vormen van zorg te kunnen uitwisselen zonder dat dit effect heeft op de financiering, een integraal lumpsumbedrag. Door deze vorm van financiering kan Opella beter inspelen op de vraag van de klant. Door de lumpsumfinanciering zit Opella niet vast aan één bedrag voor een bepaald type zorg, Opella kan het geld zelf verdelen. Dit maakt dat Opella veel flexibeler is en beter kan meebewegen op de vraag van de klant. Resultaat Alle zorgondernemers en directieleden krijgen maandelijks productie- en financiële overzichten om te kunnen sturen op het lumpsumbedrag.

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Zorgplan is realisatie Binnen ERAI wil Opella de administratieve last inzake de thuiszorgregistratie verminderen en tevens de efficiënte inzet van medewerkers bevorderen. In de kern betekent dit dat de feitelijke dagelijkse registratie door medewerkers direct de realisatie is. De planning wordt daarmee alleen als intern sturingsinstrument door de medewerkers gebruikt. De medewerkers krijgen hiertoe de beschikking over een tablet waarop zij hun volledige registratie kunnen invoeren (zowel klantregistratie als eigen registratie zoals vergadertijd of reiskilometers).

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Medezeggeschap Uitgangspunt is zeggenschap van individuele klant en medewerker Woonraden (zo dicht mogelijk bij de klant) Aansluiting bij zelforganiserende teams (medewerker) Resultaat Verantwoordelijkheid ligt daar waar het hoort

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Tips en trucs 1Communiceer goed met de medewerkers die in de directe zorgverlening werken. Zij hebben de kennis van de regels die hen belemmeren om hun werk te doen. 2Optimaliseer als organisatie de eigen werkprocessen. Pas als een proces optimaal loopt dan worden de hinderlijke regels duidelijk en weet de organisatie ook welke hinderlijke wetten en regels er geschrapt moeten worden. 3Uit de tussentijdse evaluatie blijkt dat het wegnemen van de administratieve lasten ook de cultuur betreft. In het verleden heeft Opella risico’s gereduceerd door ook zelf regels en administratieve procedures in te stellen. Het geven van ruimte aan de professional betekent ook het accepteren van enige risico’s.

Dichtbij, op maat gemaakt, professioneel en actueel. Vragen??