Planning praktisch 4 april 2007. Overzicht Waarom plannen? Rol en taken van de planner Basisprincipes van de planning Planning tool Planning in praktijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is het? Hoe gebruik je het? Wat biedt het?
Advertisements

Welkom op de Julianaschool
SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans.
D E W ERELD AAN JE V OETEN : W EBQUEST Vakgebied Biotechniek.
Business mapping Business model canvas.
AccrA Zaalreserveringssoftware voor klein en groot
Jong VLD Academy. Doelstelling: Voorbereiden en klaarstomen van jong politiek talent voor de verkiezingen van 2012.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.
Maximale hypotheek berekenen en maandlast berekening afstemmen op toekomst plannen, wonen, werken en vrije tijd Hypotheek berekenen Waarschijnlijk is het.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
1 Info coaches seizoen september 2011.
Meer mogelijkheden en meer kansen
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Workshop creatief brainstormen
Projectonderwijs in het HBO
3 interactive marketing communications.
VERWERKING GESPREKKEN v w e l k o m Advieswerk INFINITE - de mens centraal - - de mens centraal - Johan Royeaerd Johan Royeaerd Koningsbergweg
LAATSTE SCRIPTIESEMINARIE
Projectmanagement Week 8 31 maart Agenda De PM tools van het kernproject Planning Begroting Statusrapport Actie- en besluitenlijst Afronding van.
Projectmanagement Week 5 8 maart 2010
Projectmanagement Week 6 9 maart Agenda De PM deliverables van het kernproject Planning Begroting Projectverslag  kort Afronding van een project.
Hoofdstuk 9 Projectuitvoering Controle en Correctie
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Het aanvraagformulier Medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) Het document downloaden van de website van het Programma.
Exposantentool Handleiding. Stap 1: Start ! Ga naar de link die u via ontving van Sylvie Buydaert. Login met uw: Gebruikersnaam Wachtwoord.
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Dagelijkse Manier van Werken & Time-Management
Workshop Fondsen werven
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 Ga naar CRM Personen Kies Open zoekvraag.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Personeelsessie LOKO.
Workshop evalueren Dcp
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
De musical Alladin. Het begint bij de PR PR= Public Relations> bekendheid/ ruchtbaarheid De pr-groep maakt reclame voor de musical Aladin. De PR-groep.
Wedstrijdsecretariaat ZFC Zuidlaren Seizoen 2015/2016.
Magister voor ouders.
MEE ‘s- Hertogenbosch Ondersteuning bij leven met een beperking.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Solliciteren: wat wil ik?
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
IBK3ESB01 Project ESB – Tussenstand – Hoe verder? George Pluimakers.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Ontwikkelt en produceert o.a. printplaten High-mix, low volume, dus veel engineers in dienst.
CONTEXT VAN EEN PROJECT Waarom en waarvoor doen we het?
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
INFORMATIE AVOND OUDERS
Individuele analyse kijkstages
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Evaluatie [projectnaam]
Hoe leg je meer focus op resultaat?
WELKOM! 1.
ASAP-TIPS VOOR DE HR-PROFESSIONAL
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
PROEVERIJ.
beslist geen rocket science
Communicatie & Presentatie
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Van individu naar groep naar team
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
department Educational studies
Transcript van de presentatie:

Planning praktisch 4 april 2007

Overzicht Waarom plannen? Rol en taken van de planner Basisprincipes van de planning Planning tool Planning in praktijk voor creatie Planning in praktijk voor accounts Aandachtspunten

Waarom plannen? 1.Kwaliteit, efficiëntie en rentabiliteit op jobs bewaken 2.Noodzaak voor globaal overzicht - centralisatie - coördinatie 3.Structureel element naast vastgelegde workflows 4.Voor een vlotte doorstroming van geïntegreerde jobs 5.Intensieve opvolging nodig om vooropgestelde deadlines te halen 6.Last minute input en feedback van klanten ASAP verwerken 7.Overboeking, gaten en verschuivingen beperken 8.Freelancers efficiënt inzetten

Rol van de planner Geen politieagent

Ook niet Harry Potter

En zeker niet: madame Irma met de glazen bol

Planning is wel: puzzelen

… een evenwichtsoefening

…of jongleren

…en kaartenhuisjes bouwen

Taken van de planner 1.Plannen  reserveren van creatie-uren 2.Anticiperen  vooraf checken of de nodige input tijdig komt 3.Opvolgen  nagaan of alles loopt zoals gepland en oplossingen zoeken bij eventuele problemen 4.Aanpassen  schuivers en gaten opvullen of tijdstekort oplossen 5.Alarmbel  bij dreigende planningchaos of te lange lead time And last but not least: Iedereen de juiste planningreflex bijbrengen

Basisprincipes van de planning 1.Opdracht beginnen = opdracht afwerken door 1 TEAM 2.ALLE aanvragen voor creatie verlopen via de planning 3.GEEN rechtstreekse opdracht aan creatie zonder de planning op de hoogte te brengen 4.Ingeplande jobs hebben IN PRINCIPE voorrang op niet ingeplande urgenties 5.UITPLANNEN is even belangrijk als inplannen 6.FIRST IN = FIRST SERVED 7.COMMUNICEER elke wijziging die invloed heeft op de planning

Planning tool Planningtool: op Direct drive ( M:\Planning) Iedereen heeft toegang, enkel de planner kan wijzigen Overzicht per week van alle creatieve teams en geboekte freelancers Per dag per persoon kan 8 uur ingepland worden 1 kleur per Account Manager Rood = niet beschikbaar Snel overzicht van beschikbare teams/tijd en van je eigen dag- en weekplanning

Planning voor creatieven: Help, we halen het niet! Neem je verantwoordelijkheid als creatief team   Check dagelijks je eigen planning  Ga achter de input aan als die er niet tijdig komt of meld dit aan de planning  Stem af met de account als er ontbrekende elementen zijn  Vermijd glijdende uurroosters in geval van een nieuwe briefing  Rek de tijd voor een concept niet op eigen houtje tot vlak voor de presentatie  Check na een briefing of de ingeplande tijd realistisch is  Check zelf ook eens of review - voorbreiding shooting – shooting - opvolging shooting – retouches… op je planning staan en geef zelf aan hoe lang je nodig hebt als je weet dat die zaken eraan komen.

Het creatietraject AE Creative brief AD / Copy Concept AD / Copy / CD / AE Review 1 en 2 AD / Copy Concept boards AE Presentatie klant Klant Feedback AE Debriefing aan creatie AD / Copy Uitwerking Copy Teksten afwerken en tekst- correcties AD Shooting/ illu voorbereiden en opvolgen AD Doc klaar voor studio Studio 1 ste studioversie AD / Copy Check Studio Laatste studioversie AD / Copy OK (stempel+handtekening) 1 2 3

Planning in praktijk voor accounts (1) Zodra VOLDOENDE info om een job in te plannen  ASAP aanvragen via subject: klant – jobnummer – omschrijving Banksys – – ad packages Vermeld in alle communicatie jobnr en omschrijving Inplannen: niet alleen concept maar OOK:  Check briefing door Henny/Adriaan  via Outlook  Briefing en reviews  via Outlook voor Henny en Adriaan  Uitwerking concept  Voorbereiding shooting – shooting – opvolging shooting  Feedback klanten (inderdaad, moeilijk in te schatten)  Check AD en copy tijdens studiofase  Studio en productie  Andere BU (Atmo, CIC, DEV…) of externe leveranciers (Eurologos, mailing house…)

Planning in praktijk voor accounts (2) Bondige – concrete – volledige – precieze uitleg:  Elementen van de job (vb. brief, A4 folder, AK, omslag, speciale kapvormen of andere speciale kenmerken)  Aantal versies en talen  Datum briefing, review, presenatie  Taal waarin het creatief concept moet voorgesteld worden  Hoeveel tijd mag er aan besteed worden door creatie?  Gewenst creatief team (indien nog vrij)  Deadline productie & dropdatum (maak ASAP een retroplanning)

Aandachtspunten Vermeld zoveel mogelijk klant, jobnummer en omschrijving in communicatie en op documenten(vb , copy doc…) Beschikbaarheid Henny & Adriaan : zoveel mogelijk vooraf inplannen via Outlook

Planning is …

Tips, suggesties, opmerkingen welkom! Thanks!