Wanneer doet een bedrijf het goed online?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Corporate Portfolio Management
Menselijk kapitaal van uw onderneming
STRATEGISCHE PLANNING
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
Health Balance Score Card
netwerk organisatiebeheersing
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Menselijk kapitaal van uw onderneming
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
strategie als een proces
Hoofdstuk 5 Strategie en ondernemingsdoelstellingen
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Deel 1 De BSC van AWV.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
MVO en intern management
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Visie & Strategie.
DMK – lesweek 1.
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Naar een optimaal HR - beleid
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
Inbound marketing en bloggen
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Jaarvergadering Florian Stiller.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Strategy map Online missie Bedrijf: Dans Instuif
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Minor Digital Marketing
Bitter Sweet Candy Company
Bedrijfsnaam Rapport titel.
Titel van bedrijfsvergadering
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Vergadering Florian Stiller.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Wanneer doet een bedrijf het goed online? tio Minor Digital Marketing 3. Online strategie Wanneer doet een bedrijf het goed online? Extern: kennen en volgen van de klant vindbaar binnen customer journey technologie in dna Intern: doelstellingen behalen meetbaarheid online Verwijzen naar les 2 interessant artikel over digitaal dna bij leiders/organisaties http://www.forbes.com/sites/ciocentral/2013/03/10/the-dna-of-digital-leaders/

3. Online strategie Internet scorecard tio Minor Digital Marketing 3. Online strategie Internet scorecard Ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn voor online prestaties Internetactiviteiten zijn meetbaar Moet je wel weten wat je gaat meten en waarom voorbeeld: je gewicht. waarom meet je dat? wat wil je ermee bereiken een marathon

Internet Scorecard – tio.nl Wat is aantalbezoekers per maand? Waar komen de bezoekers vandaan? Hoe succesvol zijn onze online campagnes? Hoe kunnen we de conversie vergroten? Welke doelgroepen zien we? Hoeveel kijkers worden kopers? Hoe effectief is de navigatie? Hoe loyaal zijn onze bezoekers? Hoe tevreden zijn onze bezoekers? Hoe beleven de bezoekers onze website? Internet Scorecard – tio.nl 2. Dit zijn reeele vragen om te stellen en te kunnen beantwoorden als je verantwoordelijk bent voor de online strategie, Met name de 3 perspectieven Klant, website en organisatie zie je in de vragen terug. Financieel is een afgeleide Maken we voldoende gebruik van nieuwe technologie? Is de website wel gebruiks-vriendelijk? Wie is verantwoordelijk voor het beeldmateriaal?!

3. Online strategie Internet scorecard tio Minor Digital Marketing 3. Online strategie Internet scorecard kritische succesfactoren ontdekken voor online prestaties Internetactiviteiten zijn meetbaar Moet je wel weten wat je gaat meten en waarom Daarvoor maak je doelstellingen Scorecard = strategie + doelstellingen voorbeeld: je gewicht. waarom meet je dat? wat wil je ermee bereiken een marathon

Overzicht van de prestaties van een onderneming Minor Digital Marketing 3. Balanced scorecard Overzicht van de prestaties van een onderneming de bestaande balanced scorecard: waarom deed de ene organisatie het zo veel beter/hield het langer vol/ dan de ander. er was meer dan omzet wat er toe deed Welke factoren helpen om de strategie te realiseren: dat zijn de succesfactoren

Online strategie Financieel Klant Website STRATEGIE Organisatie Minor Digital Marketing Online strategie Hoe worden we financieel succesvol? Financieel Klant Website STRATEGIE Hoe bereiken we onze doelgroepen en hoe stellen we onze bezoekers / klanten tevreden? Hoe ontwikkelen en beheren we een effectieve website? maak vergelijk met balanced scorecard de belangrijkste vragen bij elk perspectief Organisatie Hoe creëren we een effectieve internetorganisatie?

3. Online strategy map Doel: Online strategie implementeren Minor Digital Marketing 3. Online strategy map Doel: Online strategie implementeren - waar gaan we naar toe? - wat willen we bereiken? - wat moeten we doen om ons marktaandeel te vergroten? De stappen: 1. online strategie beschrijven (missie en doelstellingen) 2. doelstellingen vertalen naar succesfactoren en indicatoren 3. de online prestaties meten en zo nodig verbeteren. Om al die vragen goed te kunnen beantwoorden is het van belang om eerst vast te hebben gesteld wat het bedrijf wil bereiken. Dan weet je waar je naar toe aan het werken bent. Wat uiteindelijk gemeten en gevolgd moet worden Internet SCORECARD

3. Online strategie Interne omgeving Externe omgeving Minor Digital Marketing 3. Online strategie Missie Interne omgeving Externe omgeving Doelstellingen Succesfactoren Indicatoren Targets toelichten: missie als uitgangspunt; hoe komen doelstellingen tot stand continu meet en verbeterproces herinner ze aan KLM dashboard in de gang dat ze hebben gezien bij ecm Verbeteracties

Minor Digital Marketing 3. Online strategy map Uitleggen dat missie moet aansluiten bij uiteindelijke acties en andersom. Succesfactoren bepalen per dimensie, Eindopdracht: strategy map opzetten voor je project

3. Online strategy map ISC komt steeds terug in het project Minor Digital Marketing 3. Online strategy map Continu proces, juist om slagvaardig en flexibel te zijn. Samen met studenten opzet maken om strategie incl doelstelingen en succesfactoren weer te geven. ter illustratie is ISC uitgewerkt op de Tio website. Is als extra ppt voor les toegevoegd. ISC komt steeds terug in het project

Strategy map Bedrijf: … Website: … Datum: … Auteur: … Online missie .. Online strategische doelstellingen … Outcomes Financieel . . . .. . Outcomes Klant . . . . . . Website Online strategy map invullen voor je bedrijf. Succesfactoren voor de outcomes: klant en finacieel, en voor de ondersteunende dimensies: website en organisatie. Naar een actieplan toewerken. . . . . . Drivers Organisatie . . . . Drivers