Beroepsoriëntatie 2.1 VTM leerjaar 1 kwartaal 3 Rens Rietveld
Wat weten jullie al? City Branding Evenementen Cultureel Ondernemerschap
Doel Individuele verdieping in het werkveld van de 3 minoren. Hoe Een creatief product
Aanleiding Rini Biemans van de ‘Urban Country Club‘ heeft in 2006 een reeks aflevering gemaakt over de creatieve industrie in Rotterdam naar aanleiding van het boek ‘Creativiteit en de Stad’. Verschillende Rotterdammers met een visie over hoe en waarom er van Rotterdam een creatieve stad gemaakt moet worden.
Opdracht Kies een onderwerp dat in deze aflevering ter sprake is gekomen en ga op zoek naar de verdieping. Voorwaarden Kies een onderwerp waarin jij (enigszins) geïnteresseerd bent. Leg in je product een duidelijke link naar één van de 3 minoren.
En nu Je krijgt nu 15 minuten tijd om je alvast op het internet te verdiepen in 1 of meerdere onderwerpen uit de film. Vervolgens is er een klassikale terugkoppeling over de gekozen onderwerpen.
Onderwerpen Hieronder staan een aantal onderwerpen die uit de film zijn afgeleid om je eventueel verder in te verdiepen: Belangrijke elementen van beleid maken in de stad Bestuurskundige strategieën De waarde van schaarste Conceptontwikkeling TV productie Fondsen Netwerken Personal branding Gebiedsontwikkeling Motivatiestrategieën Promoter Handels delegaties Management beslissingen Budgettering Brandbuilding Debat technieken Publieke domein Capability Maturity Model Creativiteit managen Psychology of work satisfaction Personeel en Organisatie Pitch technieken Brainstorm technieken Copyright
Beoordeling Op basis van de verdieping (inclusief bewijsvoering en eigen beargumentatie) Op basis van de creativiteit van het product Datum van oplevering Donderdag 31 maart
Vragen