Innovatieve Marketing Caput Groep A Crowdsourcing
Inhoudsopgave Aanleiding Onderwerpkeuze Motivatie Achtergrond Voorbeelden Probleemomschrijving Het project Onderzoeksmethode Planning
Aanleiding Innovatieve Marketing; “Wat verandert er in de marketing?” Richten op een ontwikkeling; Documentaire maken
Onderwerpkeuze Crowd Sourcing Een grote groep niet vooraf gespecificeerde personen gebruiken voor consultancy, innovatie of onderzoek Meestal via Internet
Geschiedenis Crowdsourcing filosofie is ontstaan in 2003 Bedacht door marketing- goeroe Jeff Howe
Voorbeelden
Probleemomschrijving Centrale vraag: Hoe kan het onderwerp Crowdsourcing op een ludieke manier worden neergezet in een documentaire van tien minuten? Deelvragen: 1.Wat houdt de ontwikkeling in? 2.Waar blijkt de ontwikkeling uit? 3.Wat zijn de mogelijkheden voor marketeers? 4.Kunnen er een aantal praktijkvoorbeelden worden gegeven? 5.Hoe wordt de ontwikkeling geïmplementeerd? 6.Is het een rage of een trend?
Het project Hoofdactiviteiten t.b.v. het bewerkstelligen van de documentaire: Plan van Aanpak; Literatuurverslag (blog & wiki); Field research; Interviews Documentaire Draaiboek Script
Onderzoeksmethode Onderzoeksgroep Vakbladen Internet Boek “Crowdsourcing” van Jeff Howe Adformatie Scholar Youtube Documentairegroep Benaderen potentiële geïnterviewde Afnemen Interviews Monteren documentaire
Vragen