ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen spring in

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nivo 2 Kerntaak 2 Bladzijde 21
Advertisements

Weten wat je verkoopt Niveau 2 Kerntaak 2.
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Voorraadwaarderingssystemen
ken de detailhandel paragraaf 1.3 de bedrijfskolom
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Onthaal en service.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Werken in een arbeidsorganisatie
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Goederen en inkoop H7 Rendement inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 1 Ken de (detail)handel
retailmarketing paragraaf 2.6 winkelformule ken de formule
Goederenverwerking H7 Winkelexterieur Manager Handel.
Detailhandel algemeen
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
Detailhandelsmarketing
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
HS 3 Het verkoopgesprek.
Verkoop en service H1 Assortiment- en artikelkennis Assistent verkoopmedewerker.
Verkopen en kassa H5 Betalen en administratie Ondernemer detailhandel.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Voorraadbeheer en bestellen
Budgetteren H2 Inzicht in de functie van begrotingen Ondernemer detailhandel.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Goederen en inkoop H2 Goederenopslag Ondernemer detailhandel.
prijs- en servicemarkt
functies detailhandel
Periode 1 Ken de (detail)handel
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen systeem in verkoop
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Distributie kengetallen
Hoofdstuk 4 Netjes houden van de werkplek en werkomgeving.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Hoofdstuk 3 Presentatie van artikelen in de winkel.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Gebruiksklaarmaken van het afrekenpunt/ -systeem Par: 1.1.
Verkoop en service Hoofdstuk 3 Calamiteiten. Inhoud 1Artikelen verkopen 2Klanten helpen 3Calamiteiten 1.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Pag 137 t/m 143. Waar gaan we het vandaag over hebben? samenvatten vorige week / toets Prijsberekening in de detailhandel Maar nu eerst …….. Een filmpje.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Hoofdstuk 1: Marketing, winkelformule en retailmix 1.1: Marketing
Bijwoordelijke bepaling
Help!!!!! Een klacht.
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Prijssystematiek versie 9.3
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentation-Skills H4 Promotie en service.
Supermarkt De supermarktbranche.
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Supermarkt De supermarktbranche.
Kennisnetwerk Detailhandel
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen spring in

verkoopsysteem bediening zelfkeuze zelfbediening verkoopsystemen verkoopsysteem bediening zelfkeuze zelfbediening Het verkoopsysteem van een winkel geeft aan op welke manier de artikelen in een winkel verkocht worden.

bediening toonbankbediening moderne bediening verkoopsystemen toonbankbediening moderne bediening bediening met beperkte voorkeuze semi-bediening Bedienen kun je vanachter een toonbank of op de winkelvloer tussen de artikelen. Bij toonbankbediening wacht de klant aan de toonbank, totdat hij door het winkelpersoneel geholpen wordt. Winkels met toonbankbediening worden toonbankwinkels genoemd. Toonbankbediening kom je nog tegen in “klassieke” speciaalzaken. Bij moderne bediening kijkt de klant rustig in de winkel rond totdat het winkelpersoneel “vrij” is en hem of haar aanspreekt. Winkels met moderne bediening zijn circulatiewinkels. (De klant kan er vrij “rond”lopen.) Moderne bediening kom je vaak tegen in speciaalzaken. Bij bediening met beperkte voorkeuze kan de klant al een klein gedeelte van het assortiment in de winkel zelf bekijken. Hij kan zo een keuze maken voor het artikel. Deze vorm van bediening wordt veel toegepast bij schoenenzaken. Bij semi-bediening kan de klant een klein gedeelte van het assortiment pakken en afrekenen. Het winkelpersoneel heeft voor dat gedeelte van het assortiment alleen maar een afrekentaak. Semi-bediening kom je tegen bij gespecialiseerde levensmiddelenzaken.

zelfkeuze klant kan oriënteren personeel moet inspringmoment bepalen verkoopsystemen zelfkeuze klant kan oriënteren personeel moet inspringmoment bepalen Als er in een schoenenzaak gekozen wordt voor zelfkeuze als ver­koop­systeem, dan wordt van de gehele collectie van elke maat één schoen in de winkel gepresenteerd. De andere schoen staat in het magazijn. Als de klant het juiste model en de juiste maat gevonden heeft, springt het winkelpersoneel in. De verkoophandelingen bestaan dan nog uit het halen van de tweede schoen, het controle­ren van de pasvorm en het afrekenen.

zelfbediening volledige zelfbediening semi-zelfbediening verkoopsystemen volledige zelfbediening semi-zelfbediening zelfbediening met bedien-u-zelf Bij volledige zelfbediening kan de klant elk artikel in de winkel uitkiezen zonder tussenkomst van het winkelpersoneel. Er wordt afgerekend bij een centraal afrekenpunt.   In de meeste levensmiddelenwinkels wordt de klant in sommige afdelingen persoonlijk geholpen. In de meeste gevallen worden de in bediening gekochte artikelen betaald bij het centrale afrekenpunt. Het kan ook zijn dat de artikelen in de afdeling betaald moeten worden. Dit verkoopsysteem heet semi-zelfbediening. Het komt ook voor, dat de klant zelf de gewenste hoeveelheid van de artikelen kan afwegen, beprijzen en inpakken. In de afdeling staat dan een weegschaal. Meestal is er wel een verkoper in de afdeling aan het werk. Dit verkoopsysteem heet zelfbediening met bedien-u-zelf (BUZ) Om fraude tegen te gaan worden de artikelen steeds vaker aan de kassa definitief afgewogen en beprijsd.