Geen duurzame kwaliteitsontwikkeling
Waarom onderwijs21? Duurzame kwaliteitsontwikkeling!!
De leerkracht als oplosser van zijn/haar eigen probleem!!!! ‘Je kunt een probleem niet oplossen vanuit hetzelfde soort denken dat tot het probleem heeft geleid’
Achter de eigen horizon kijken door praktijkonderzoek Leergang praktijkonderzoek: - tien bijeenkomsten - intervisie en begeleiding lectoren - lectoren als beoordelaars - twee implementatiebijeenkomsten op eigen school.
Randvoorwaarden en kosten - met voorrang een lio-stagiaire - €1100,- - voor 1 december aanmelden
Goed voor: Professionele ontwikkeling van leerkrachten Schoolontwikkeling Onderwijsontwikkeling
Praktijkonderzoek Lerende netwerken Leerlijn metacognitieve vaardigheden
Project onderwijs21: leerkrachten opleiden tot praktijkonderzoeker (aanvang januari 2014) lio-stagiaires worden met voorrang ingezet op scholen die deelnemen aan het project de leerkrachten worden begeleid bij de implementatie van de aanbevelingen resultaten van praktijkonderzoeken worden gepresenteerd op een jaarlijkse conferentie en onderwijs21.nl 20 leerkrachten verzorgen een gastcollege op de deelnemende PABO’s twee keer per jaar verzorgen de deelnemende lectoren een masterclass voor leerkrachten 10 scholen worden aangemerkt als expertisecentra Fries en meertaligheid
Onderwijs21 ? Het open academisch opleidingsnetwerk voor het basisonderwijs in Fryslân. kennisdelen, praktijkonderzoek, onderzoeksinstrumentarium, symposium, gastcolleges scholen als living labs (groeiend aantal)ketenpartners in coöperatie Wat is