Feedback Wat Soorten Door wie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Hogere denkvaardigheden
Ict - beleidsplan
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Audio-feedback. Audacity + Lame –Audacity –Lame Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte.
Formatief - summatief evalueren
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Feedback Wat Soorten Door wie
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Lesgeven en begeleiden
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
Inleiding voor cursisten Expertisetechnieken.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Wikiwijs.
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Feedback Wat Soorten Door wie
Tip 7: wissel je werkvormen af
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Welkom in het eerste leerjaar!
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Differentiëren in de Franse les
OnderwijsPortal Case: ROC unit Sport en Bewegen. Inloggen op de portal Inloggen met persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Vraag.
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep.
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
Notificatie Bunkers Productielijnen op een snellere en duidelijke manier het aantal bij te vullen flessen kan doorgeven.
Veerle Nuytemans, Sophie Traen, Robin Pellegrims, Peter Nelissen.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Een aantal praktische toepassingen
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
Docentvaardigheden ICT
Interactief oefenen, formatief toetsen
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
ICT-basisvaardigheden & woordenschat
Kennisclip Web toepassingen
Blended learning Italiaans
Internetbankieren.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ondersteunen bij wonen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Anatomie en Fysiologie
Bronnenonderzoek.
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Feedback Wat Soorten Door wie Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces of functioneren te geven. Dit laatste maakt het leren effectiever. Soorten Sturend Stimulerend Door wie Docenten Medestudenten

Feedback E-learning F2F Door de docent Door de docent FAQ vangt veel voorkomend vragen op Klik hier voor een voorbeeld Automatisch verbeterde toetsen In het begin veel werk , tijd en inspiratie nodig Zowel toetsen van kennis als remediëring Kunnen meermaals gemaakt worden Door de docent Geeft uitleg tijdens de les

Feedback E-learning Door de docent Door de docent Verbetering van opdrachten Kan individueel of per groep Tijdsbesteding afhankelijk van de grootte van de groep studenten Klik hier voor een voorbeeld Discussieforum Asynchroon Zowel sturend als stimulerend Door de docent Opdrachten op papier en zo verbeterd. Discussie Synchrone gesprekken

Feedback E-learning F2F Door de docent Door de docent Chat E-mail Best georganiseerd en op afgesproken momenten Asynchroon Maar sneller respons dan bij discussieforum Zowel stimulerend als sturend E-mail asynchroon Door de docent Gesprek tijdens of na de les op school

Feedback E-learning F2F Door de student Door de student Discussieforum De studenten kunnen commentaar geven op elkaar standpunten en eigen ideeën eraan toevoegen Klik hier voor een voorbeeld Peer assessment Studenten beoordelen mekaar aan de hand van opgegeven criteria Klik hier naar een site met voorbeelden Door de student Zo goed als onbestaande

Differentiatie De leerstof kan aangepast worden aan de noden van de studenten. Studenten met moeilijkheden kunnen op die manier beter geholpen worden Extra tussenstappen Extra oefeningen Extra informatie Studenten met voorkennis of slimmere studenten kunnen uitgedaagd worden met Moeilijkere oefeningen Meer info

Differentiatie E-learning F2F Hoekenwerk Leerpaden Mogelijkheid om te werken met verschillende snelheden Tussentijdse testjes kunnen bepalen of de student een volgend gedeelte kan/mag starten of best nog extra oefeningen of terug de behandelde leerstof bekijkt De leerstof hoeft niet noodzakelijk chronologisch gevolgd worden Klik hier om een mogelijke leerpad te bekijken Hoekenwerk

Differentiatie E-learning F2F Hyperlinks naar extra informatie Naar teksten of voorbeelden Door de link te openen vindt de student bijkomende info Zie deze slideshow Websites De student kan zelf op zoek gaan naar extra info. De docent kan een lijst opmaken met relevante websites Voorbeeld website

Differentiatie E-learning F2F Tools Kunnen bijkomende informatie bevatten De student kan die informatie desgewenst terug bekijken Instructiefilmpje Slideshow Testen met automatische verbetering Geluidsfragmenten Video Tijdens de les kunnen deze bronnen gebruikt worden. Nadien kan de student die niet meer raadplegen. Extra opdrachten Uitdagendere opdrachten

FAQ Voorbeeld van onze helpdesk

Discussieforum

Feedback op oefening ingeleverd via Toledo

Resultaat automatisch verbeterde oefening

Instructiefilmpje Hier vind je een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe je een optiongroup moet invoeren in een formulier D:\Users\Gerd.Nero\Desktop\toll net\optiongroup.swf

Leerpad