Avans Hogeschool Breda Fysiotherapie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

HAVISTEN COMPETENT
Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Nationaal Congres Leerlingbegeleiding 17 maart 2012 Frits Roelofs (Han)
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Ontwerpprojecten In de praktijk
Ontwerpprojecten Competenties
Portfolio’s in het onderwijs
Stage 3 en stage2-V2 Screencast ter voorbereiding van de intake stage
Jongerenwerker moet voldoen aan steeds hogere eisen
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
Toekomstgericht handelen
Lerarenopleiding: opleiding bachelor lager onderwijs
Effectieve instructie
Fundament Informatica Informatiebijeenkomst januari/februari 2002.
Fundament Informatica
PEDAGOGISCHE STAGE Plantijn Hogeschool.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Landbouwbreed Floracollege.
Hoe word je de beste opleiding van Nederland?
Welkom.
Adri de Gans Sectordirecteur vmbo 1 april 2011 Kees Nieuwenhuyzen Clusterdirecteur ICT/Elektro.
Academie voor algemene beeldende
Competentiegericht leren vmbo
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Oriëntatie op het onderwijs en het leraarschap.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 54 opleidingen Meer dan 20 lectoraten verdeeld over 6 expertisecentra medewerkers.
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Mijn opleidingsbeeld.
Presentatie Beoordelingsporfolio
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Atheneum en Gymnasiym Gymnasium Technasium Tweetalig onderwijs Elos VoCo Begaafdheidsprofiel Wetenschaporiëntatie Topsport Talentschool Mavo, Havo en.
Bachelor Medische Hulpverlening
LOB binnen Taalbrug DG.
VOS LERST103X Voorbereid op stage Peter Wildschut
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Hulp en richtlijnen Kenmerk: JF augustus 2010 Ambitie jaarplanning inzet. AHB – opleiding BKM Achtergrond : Jaar met veel onrust (overuren.
Welkom Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid 2 december 2015.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
LOB in het PTA van het VMBO
Coaching in regioleren
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
2de nationale toetscongres Rene Hoep & Hans van Beekum 4 november 2016
Wat gaan we doen? Hoe ziet de opleiding er in grote lijnen uit?
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Lesgeven zonder cijfer?
Reflecteren volgens de kritische incident methode
Daphne Keller 29 augustus 2018
LOB 4 HAVO Schooljaar
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Portfolio, Logboek en Casus
Academie voor Bouw & Infra
Hilde-Marije Dijkstra
Informatieavond 4 havo september 2019 Welkom
Transcript van de presentatie:

Avans Hogeschool Breda Fysiotherapie Stag oriëntatie - Stijn Mentzel Stagebegeleider: René Teunissen

Algemeen Visie Avans Structuur Avans Docenten benaderen Activiteiten docent in opleiding Terugkoppeling competenties Goede eigenschappen docent Leerdoelen

I. Onderwijsvisie Avans Complete onderwijsvisie (LVF Stijn Mentzel) Kernwoorden Samenwerken Delen en creëren van kennis Talent ontwikkelen Richten op de maatschappij Beroeps georiënteerd De docent- en studentactiviteiten van deze les richting zich met name op de aspecten samenwerken, delen en creëren van kennis en richten op de maatschappij. Door zowel de interactie van de docent met de studenten als de studenten onderling staat samenwerken centraal in deze les. Door deze samenwerkingen wordt kennis en inzichten gedeeld en bedenken (creëren) studenten de beste bewegingen om spieren palpabel te maken. Doordat de les zich afspeelt in een praktijksetting richt de les zich op de situatie die de fysiotherapeut heeft in de maatschappij.   Zelf vindt ik de onderwijsvisie van Avans interessant en passend bij deze tijd. De fysiotherapeut werkt tegenwoordig steeds vaker in een team (gezondheidscentrums). Tevens werken ze via EBP (Evidence Based Practice), hier past innoveren, delen en creëren goed bij. Daarnaast is de fysiotherapeut voor de mensen patiënten ook een vertrouwens persoon, waarbij zijn maatschappelijk rol niet mag worden onderbelicht.

II. Organisatiestructuur Avans Hoofddirecteur AGZ 2 adjunct-directeuren Studentendecaan Examen-, onderwijs-, opleidingscommisies Variërende diensten (ICT, studiesecretariaat ect.) Communicatie Kernteams Gebruikelijke methodes (e-mail, BB, ect.) Er is een hoofd directeur van de afdeling Algemene Gezondheidszorg (AGZ), hieronder zijn twee adjunct directeuren. Er is een studentendecaan, vele docenten en medewerkers variërend van IT tot internationalisering. Elke leerjaar heeft een kernteam waarin agenda punten worden besproken en gediscussieerd wordt over mogelijke problemen bij hun leerjaar. Tevens zijn er examen,onderwijs en opleidingscommissies. Communicatie onderling verloopt via e-mail, vergaderingen (voornamelijk op donderdagochtend), telefoon, blackboard en direct contact.

III. Docenten benaderen/ informatie inwinnen Persoonlijk gesprek E-mail Telefoon Informeren bij docenten Stagebegeleider Kernteams bijwonen

IV. Activiteiten Docent in opleiding Gegeven lessen VH lessen IAV lessen OWL lessen LP 04 (training en diëtiek) Lesdoelen Docent instructies Begeleiding trainingsprogramma’s

IV. Activiteiten (2) Docenten helpen Literatuur onderzoek PowerPoint Samen lesgeven Opdrachten Case study stage Antwerpen

V. Competentie gericht Voornamelijk Volgend blok Samenwerken in team Signaleren en integreren Ontwikkelen van onderwijs Professionaliseren van eigen handelen Volgend blok Beoordelen Begeleiden Voornamelijk Samenwerken in teams (samen lesgeven, overleg opdrachten bedenken VH, kernteams bijwonen, examencommissie bijwonen) Signaleren en integreren (Smartboard, literatuur opzoeken) Ontwikkelen van onderwijs (literatuur opzoeken, lesdoelen formuleren, docent instructies) Professionaliseren van eigen handelen (lessen geven en aanpassen adhv feedback, bekend worden organisatie structuur) Nog niet Beoordelen (tentamen reviewen, feedback lesdoelen LP 04) Begeleiden (case study stage Antwerpen, SB gesprek, begeleiden trainingsprogramma’s)

VI. goede eigenschappen docent Humor Boven de stof Duidelijk uitleg Interactief lesgeven Praktijk gericht Structuur

VII. Leerdoelen korte termijn Professionaliseren van eigen handelen Boven de stof staan Duidelijk uitleg Praktijk voorbeelden gebruiken Structuur

Stage oriëntatie Avans Vragen?