Gedistribueerde uitbouw van een virtueel wetenschapsmuseum met gids toegepast op onderwijs in de akoestiek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Arjen Scholten, BSA Kees Broekhof, Sardes
Ontwikkeling Intercultureel Onderwijsnetwerk Spiritualiteit Spiritualiteitsonderwijs in een multiculturele setting Jos Huls.
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Cartografie met als medium het ‘World Wide Web’
Oorsprong Deze zeer eenvoudige en doeltreffende behandeltechniek werd ontwikkeld door Thomas Ambrose (+1982) in Australië en verspreidde zich inmiddels.
CALVIJN MEERPAAL ACADEMY
Vraagsturing in de producten van het RdMC © H.M. Dekeyser RdMC - VWL.
Werkvormen voorstellen theorie werkvormen cursus werkvormen
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
The Next Generation Webpresentatietechniek nieuwe stijl
Integrale toetsing bij Mondzorgkunde
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Onderwijskundig ontwerpen
Afstandscursus VROUWENSTUDIES: innovatie dmv van adaptiviteit en interactiviteit Een samenwerkingsverband tussen de UIA, RUG en VUB; Gefinancierd door.
Resultaten studietijdmetingen (m.i.v. controle correctheid resultaten / vragen) Andere bronnen Andere bevragingen of hearings (OPL- of OPO-niveau) Andere.
Eefje Buys 1BaTP C = leerling dient zelfstandig te werken, zelfstandig te leren en kan daarbij rekenen op begeleiding.
Voorbereidingstest en e-cursus statistiek
Projectmanagement (SBC) 19 november 2009
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
Presentatie van drie voorbeelden
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject
Achtergrond Actieplan mobiliteit 2009 Leuven – Louvain-la-Neuve: “In 2020, at least 20% of those graduating in the European Higher Education Area should.
TrabiTour fährt weiter! Deutsch für die Oberstufe
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne S. Helsdingen 1, Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock.
Project Interactieve Bèta Leeromgeving Nataša Brouwer AMSTEL, Bèta expertise groep voor hoger onderwijs AMSTEL lunchbijeenkomst,
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Leertaken in een virtuele leeromgeving
NIOC 2002 © Jaap Kleinpaste Electronische leeromgeving en competentiegericht leren ……. een connectivityprobleem ??????
Webapplicaties: de clientkant in het universitaire onderwijs Sylvia Stuurman – Herman Koppelman Faculteit Informatica.
Recht in de roos?! Waardegebaseerde professionalisering en effectiviteit 14 oktober 2009 BINCdag - Gent.
WisWeb op KIC2002 woensdag 10 april Freudenthal Instituut.
Iedere jongere op de juiste plek. Nieuwe ontwikkelingen Veranderingen in het vmbo o.a. Verscherpen exameneisen invoering passend onderwijs MBO: Focus.
Ik heb iets van autisme of zo
Onderwijsvernieuwing Groep 4. Klaslokalen Omdat leerlingen in het vernieuwde onderwijs centraal staan, hebben we de klaslokalen ook centraal geplaatst.
OPZOEKENEVALUERENOPSLAAN van informatie van op INTERNET door Bart Coene.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject van de FNWI Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Programmaraad ICT&O I nteractieve.
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
Pag. Software Engineering: SCRUM 2 Schedule Generator Zjef Van de Poel, Alexander De Cock, Adam Cooman, Matthias Caenepeel
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
24 november 1999ABAV STIHO OOI1 Bouw- en zaalakoestiek in het STIHO- project Akoestiek Prof. G. Vermeir, ir. V. Meerbergen Laboratorium Bouwfysica Laboratorium.
Content Management Systeem. Maart 2000Case: World Online International2 Klantprofiel I World Online International BV is een beursgenoteerde Pan-Europese.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Science museum with guide Recycle: different target –environmental sanitation (noise pollution) –electronic / physics engineering –audiology.
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Optimale verdienmodellen Participatiewet
Pitch Sell it Mobiele escape room Team 17.
ORGANISATIE BPV PARTICULIER BEVEILIGER NIVEAU 2. BEGINSITUATIE MIJN ACHTERGROND INWERKPERIODE STRUCTUUR VAN DE BPV MOTIVATIE VAN DE LEERLINGEN KWALITEIT.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Werkgroep EBP STZ Netwerkgroep Medisch Informatiespecialisten Marijke Mol, medisch informatiespecialist.
Tussen aandacht en doelgerichtheid zoeken naar een methodische structuur.
HERZIENING INFORMATICA DEEL 1.
The psychotherapy single case database
Proeflokalen Vitalis (lopend onderzoek)
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)?
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Foundation of Facilitative Leadership
Toetsing Vakdidactiek 2.
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Leergang Leren Faciliteren
als houvast voor uw project
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
Gezondheidsvaardigheden
Transcript van de presentatie:

Gedistribueerde uitbouw van een virtueel wetenschapsmuseum met gids toegepast op onderwijs in de akoestiek

Inleiding Nieuwe technologieën  nieuwe mogelijk- heden bij leren: persoonlijke ervaring interactiviteit, zelftesten,... virtuele experimenten

Een leeromgeving ontwikkelen die: Globale doelstelling geschikt is voor gespecialiseerde studies nieuwe mogelijkheden benut flexibel, optimaal (her)gebruik toelaat Vereisten: flexibel niveau van diepgang aanpasbaar aan specifieke eisen doelgroep thematisch-gestuurde aanpak

Gedistribueerde ontwikkeling Waarom? –Gedistribueerde inspanning –Verschillende expertise  kwaliteit  Internet ? Partners?

Gedistribueerde ontwikkeling Akoestiek Win win filosofie Hoge kwaliteit

Draaiboek: –look en feel tip Vereisten

illustratie Vereisten Draaiboek: –look en feel

zelf test Vereisten Draaiboek: –look en feel

–gebruikte technologieën wijd verspreid internet & CD-rom Vereisten Draaiboek –look en feel html & Java

–didactische principes Vereisten Draaiboek –look en feel –gebruikte technologieën flexibel niveau van diepgang niveau 1  algemene achtergrond niveau 2  praktische toepassingen niveau 3  gedetailleerde studie

Review –waakt over navolging draaiboek –waarborgt hoge kwaliteit Vereisten Draaiboek –look en feel –gebruikte technologieën –didactische principes

WetenschapsmuseumAkoestiek

centrale site voor ontwikkeld materiaal Wetenschapsmuseum thematisch gestructureerd geen cursus structuur

Wetenschapsmuseum gids centrale site voor ontwikkeld materiaal thematisch gestructureerd geen cursus structuur

Gids Java-applet intelligente browser Wat? cursus geluidhinder cursus bouwakoestiek definitie illustratie zelf test toepassing illustratie toepassing definitie case study Inleidend voorbeeld zelf test case study experiment

Conclusies & toekomst “gedistribueerd museum met gids” –flexibel en economisch –ondersteunt/bevordert verschillende didactische werkvormen toekomst –verder uitbouwen wetenschapsmuseum –nieuwe functionaleiten in gids (database,…) –uitbouwen samenwerkingsnetwerk