Op weg naar een Duurzame Zernike campus Donderdag 18 november 2010
Architecten en onderwijsspecialisten moeten gezamenlijk huisvesting ontwikkelen voor duurzaam onderwijs: student en onderzoeker staan centraal, en dat is nu ook het geval op Zernike. BouwenStelling 1 AEENS BONEENS CGEEN MENING
Bedenk NU het meest agressieve en totale groene voorstel voor energievoorziening op Zernike, anders kon je wel eens helemaal niks meer hoeven doen. EnergieStelling 2 AEENS BONEENS CGEEN MENING
Het kloppend hart van de Zernike Campus ontbreekt nu. Hier liggen kansen voor een duurzame, groene, innovatieve omgeving met verblijf, ontmoeting en kruisbestuiving. LeefbaarheidStelling 3 AEENS BONEENS CGEEN MENING
Een leefbare keuze voor studentenvoorzieningen is niet per definitie de duurzaamste optie. LeefbaarheidStelling 4 AEENS BONEENS CGEEN MENING
Het onderwijs anno 2010: wij onderwijzen vandaag de ‘young professionals’ van morgen met de kennis van gisteren. OnderwijsStelling 5 AEENS BONEENS CGEEN MENING
Kennisontwikkeling is een verantwoordelijkheid van de markt en kennisinstellingen. De overheid heeft daarbinnen geen rol van betekenis. OntwikkelingStelling 6 AEENS BONEENS CGEEN MENING
De Hanze en de RUG zijn tot nu toe niet in staat haar gezamenlijke kennis en expertise op het gebied van energie te bundelen en te vermarkten aan jong talent en bedrijven. OntwikkelingStelling 7 AEENS BONEENS CGEEN MENING
Naar een duurzame campus: laat je niet gijzelen door academische discussies maar ga een de slag! TenslotteStelling 8 AEENS BONEENS CGEEN MENING