 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
10 tips over ondernemersdienstverlening voor gemeenten.
Advertisements

Communicatie en draagvlak
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Workshop 6: Multichanneling
Scenario’s bezuinigingen. Als bibliotheek zorgen voor: Bronnen voor kennis en informatie (basis voor) ontwikkeling (ruimte voor) verbeelding Wij zijn.
Even voorstellen! Marika van Soest Parttime Coördinator planners Livio
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
Pilootproject ZorgTV Ervaringen en conclusies Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen 29 juni 2010.
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Organisatiecultuur = het feitelijk gedrag van de medewerkers van een organisatie dat voortkomt uit een stelsel van impliciete en expliciete veronderstellingen,
netwerk organisatiebeheersing
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Eindmeting proeftuin Wmo Symposium ‘Samen met elkaar’, 31 oktober 2007.
Visie Mensontwikkeling WSD
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Benodigde competenties in de bibliotheek van de toekomst
19/06/ Vergadering Cocobi Beroepscompetentie- profielen voor bibliotheken en informatievoorzieningen.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Titel presentatie bkljdkljffkdjkfjd [subtitel, datum o.i.d] Subtitel, URL, datum, spreker, o.i.d. Van visie naar invoering Ale Berends Projectleider Wabo.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Werken aan samen samenspel hulpverleners en naasten
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Van de juridisch dienstverlener
Een theoretische verkenning
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Integrale zorg een stap verder brengen
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
Producten & Werkprocessen
Centrale facilitering van personeelsprocessen
Help! Verzuim voorkomen
Evaluatie Cultuurnota Provincie Drenthe Biblionet Drenthe, 17 december 2014.
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
Functiecreatie… Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening BREED hoe laat je het werken in de praktijk Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening.
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Afstudeervoordracht Optimalisatie en inrichting Unaccompanied Minor- afhandelingsproces Benjamin Nederveen Simon Stevin Room, 10:00u , Delft.
Samen leven, zorg voor elkaar. Waar gaat het over? Met de decentralisaties worden gemeenten verantwoordelijk voor de zorg voor en het welzijn van hun.
1 Werken er straks nog mensen in de bibliotheek? Verslag werkgroep OBA, SBH, Probiblio en ROC- Midden Nederland Presentators: Jan Klerk Stadsbibliotheek.
Bibliotheekbeleid gemeente Nuth Eén gecertificeerde bibliotheek.
TALENTENCAMPUS Talentencampus Venlo Presentatie vertegenwoordiging Lecso Frans Vullings.
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
Bibliotheek van betekenis; bibliotheekbeleid gemeente Borsele
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Ervaring regio met ESF actie J Karin van Meer. Beeld van de regio Noordoost Brabant.
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
TRIJNTJE LUCASSEN Van IBL naar managementinformatie: ideeën en plannen.
Aan de slag met loondispensatie De praktijk in beeld.
Prisma Brabant Provinciale steunfunctie-instelling op het terrein van welzijn en educatie. De provincie Noord-Brabant is de grootste opdrachtgever. Bijdrage.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Process Mining.
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Multiple sclerose en toch niet alleen!!!
Opgaven in het sociale domein
Transcript van de presentatie:

 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken

Subdoelstellingen  Netwerkvorming > regionale backoffice  Verbeteringen inlichtingenwerk > specialisten  Dienstverlening met externe partners  Efficiencywinst > 1 bibliothecaris <> meerdere vestigingen

Subdoelstellingen  Verbeteren communicatie tussen de vestigingen  Teleconferencing bij presentaties  Ondersteunen onbemande zelfservice vestigingen

Doelgroepen  Eindgebruiker  Back office medewerker  Externe organisaties  Grensoverschrijdend bibliotheekwerk

Waarom beeldspraak ?  Persoonlijk contact zo dicht mogelijk bij de klant brengen  Plattelandsgebied met veel kleine kerken (spreiding)  Telefoon en zijn afstandelijk: beeldspraak voegt non verbale communicatie toe

systeemkeuze  Drie tal systemen naast elkaar gezet en vergeleken op basis van  Functionaliteit  Performance  Kosten

Interne organisatie  Personeel; welke weerstand te verwachten versus benodigde competenties  Inrichting; privacy versus openheid  Bezetting BO; kleine basisbibliotheek versus samenwerking

effecten  Nog te weinig  We zijn hard bezig om het beter op de rails te krijgen; protocollen, bezetting op HBO niveau, registratie  Betrokkenheid medewerkers; draagvlak  Begeleiden van de klant; men moet toch een drempel over

samenwerking  Omliggende basisbibliotheken  PSO  Gemeente Oude Ijsselstreek : voert dit systeem ook verder in  Staringinstituut  Welzijnsorganisatie  scholengemeenschap

verwachtingen  Bijdrage leveren aan leefbaarheid platteland; dienstverlening dicht bij de klant  Bijdrage leveren aan het overeind houden van kwalitatief betrouwbaar bibliotheekwerk na de komende bezuinigingsgolf  Lange adem en doorzettingsvermogen