Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de praktijk
Advertisements

APC curriculum 2012 Integratie van medische inhoud en
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
(Zelf)-evaluatie, en dan? Workshop NIV, 13 dec 2012
Gesprekscyclus Quadraam
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Werken naar onderwijsbehoeften
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
FORMATIEPLANNER met taakbeleid
Competentiegericht opleiden
Koppeling en satellietgroeponderwijs
Van, voor én door het onderwijs.
Leren dienstdoen op de huisartsen post Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
Leren dienstdoen op de huisartsen post Aios deel, leren dienstdoen op de Hap Hao deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Resultaten BPV-evaluatie
Voortgangsgesprek fase 1
EVALUEREN OM TE LEREN Netwerkvergadering DPB - HW 29/04.
PowerPoint bij vaardigheid onderwijs voor de huisartsopleider op een paralleldag.  Anke ten Have april 2011.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
moderniseren van het curriculum.
Klinisch redeneren en evidence based practice
Ouderavond LOB 4 VWO 9 oktober 2014.
De kubus van CSPE succesfactoren!
Presentatie meerjaren-OTO-beleidsplan
APC curriculum 2014 Integratie van medische inhoud en
Pilot docentenstages 2014 Rikie Elling, lid Commissie Opleidingen Van School naar Praktijk.
Ouderavond LOB 4 HAVO 9 oktober 2014.
Aanpassing gesprekscyclus donderdagoverleg 2 oktober 2014.
Welkom op de ouderavond klas 4 cursusjaar H. Rietmulder A.Luchtenberg
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Praktijkervaring & Reflectie
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
Jaarvergadering JBNL 30 januari 2016 De Netelhorst KE HATTEM
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Autisme in het Voortgezet Onderwijs Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Kwaliteitsonderzoek Ontwikkeling reader “Vroegtijdige herkenning van bijkomende medische problemen bij mensen met EMB” C. Netten AIOS-AVG.
Het opleidingsgesprek
AOS docentonderzoek bijeenkomst 8 Dataverzameling: Eigen instrumenten, ontwerp.
Curriculum Tinbergen Start September Leergang 2.1: Beginnend opleider Tinbergen OktoberBlok 1: Observatie SU, consulteren, Leergesprek, klinisch.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Blok 5 17 februari 2015.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Assessorentraining 3 Hannah Wielenga april 2016.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
1.
Hannah Wielenga februari 2017
DE LEERSTIJLEN VAN KOLB
Onderzoek evaluatie i-coaching
Keuzethema: differentiatie
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Workshop ‘Interventies bij -dreigend- disfunctionerende AIOS’
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Masterclass voor lerarenopleiders
De brug tussen de MAAS-Globaal & het APC-onderwijs
Evaluatie groepsklassenraden oktober 2013
School & Jobs Kesteren Netwerk voor beter voorbereidend beroepsonderwijs dat nauw aansluit bij de vraag van de plaatselijke arbeidsmarkt
Leergang LOB: verdiepingsmodule
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Emoties in het consult een gevoelig thema
Empathie in het consult de basis van medische zorg
Transcript van de presentatie:

Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013

Aanleiding Visie Nettie Blankenstein: accent op HAO’s Gebruik maken van kleinschaligheid Overleg docenten met Twentse mentoren Aansluiten bij individuele behoeften Moet inspirerend en niet te vrijblijvend zijn Passen binnen HAO beleid

Doel Leren van elkaar t.a.v. de doktersrol, de opleidersrol en de praktijkvoering Ervaren om geobserveerd te worden, feedback te krijgen en te geven door ervaren collega Inspiratie opdoen voor verdere ontwikkeling (IOP)

Reacties HAO’s Veel enthousiasme! Niet ipv reguliere paralleldag AIOS in de praktijk voor patiëntenzorg

Voorbereiding Selfassessment voor oriëntatie op eigen specifieke kwaliteiten en ontwikkelpunten COMBEL HAO basis vooraf invullen (scorelijst gemaakt voor dit doel) Gebruik recent ontvangen feedback van evaluaties AIOS, docenten, voortgangsgesprek VU en leergang Gebruik deze als input voor matching

Matching mei 2013 In 2-tallen bevragen (LSD) HAO’s elkaar op ingevulde selfassessment Formuleren: “ ik bied” en “ik vraag” Speeddating in 4 x wisselende koppels Invullen overzicht van deelnemende HAO’s (incl. afwezigen die wel wilden meedoen) met voorkeuren en uitsluitingen) Docent + 1 mentor maken matching passend andere docent intussen ander programma met HAO’s Koppels maken ter plekke afspraken

Uitvoering Dag of dagdeel Voorbespreken specifieke aandachtspunten Consult scoren met observatielijst MAAS- globaal of PvK Leergesprek scoren met ALVU Praktijkvoering en keuzes daarin expliciteren Feedback geven aan ontvangende HAO Evalueren: wat wil je er verder mee?

Evaluatie (17 pers) Ook aantal HAO’s aanwezig die geen peerassessment deden 3 x interview in 2-tallen (LSD) over ervaringen en rendement a) rol als arts b) rol als opleider c) rol als praktijkhouder Invullen evaluatieformulier Mondelinge inventarisatie van evt. vervolg

Conclusies globaal Leuk en zinvol, liefst jaarlijks doen Goede voorbereiding belangrijk w.o. eigen aandachtspunten verhelderen Tijdens assessment dagindeling aanpassen ivm voldoende tijd voor reflectie en feedback Vooraf afspreken wanneer, hoe en waarop feedback geven Feedback regels vooraf op paralleldag oefenen