Case 3 The skybox is the limit Topsportevenementen en hospitality.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Omgaan met leerstoornissen in het secundair onderwijs
Advertisements

Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014.
Leren presteren én participeren
Keuzehulp pijn; wat valt er te kiezen?
Stichting Positieve Sportbeleving Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 1.
Trends vrijetijdseconomie
Lekker Fietsen ‘s-Hertogenbosch Bert Pauli, wethouder Verkeer en Vervoer ‘s-Hertogenbosch.
De visie op Meedoen Meedoen is actief zijn, deel uitmaken van een groter geheel. Meedoen staat voor, erbij horen en leidt tot een betere kwaliteit van.
Kwaliteitskenmerken van een PvA
BLUE GREEN Peter Reyneveld
P Academie voor bijzondere wetten1. 2 Gemeentelijke verordening 60% 3 Academie voor bijzondere wetten.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
1 Case 1: De kernwaarden van het WK en EK Voetbal.
Capturing the Evolution of Corporate An Ethnographic Case Study By Irvin Peckham Magali Silber.
Hoe kan het jou veranderen?
Jan BUYSSE Algemeen directeur Interza Zaventem / Incovo Vilvoorde
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
Hoofdstuk 2 Sport- sponsoring
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Inleiding senior games BSI dag 27 mei % Nederlandse bevolking 50 plus.
4e Ontmoetingsdag Breedtesportimpuls Van impuls naar beleid: wijkgerichte aanpak in de BOS-driehoek Donderdag 27 mei 2004 Danny van Dijk, NISB Hans van.
School-als-organisatie en schoolcultuur
19/09/2014 1Kras Jeugdwerk K RAS J EUGDWERK IN SAMENWERKING MET DE C EL D IVERSITEIT VAN DE A NTWERPSE P OLITIE Hoe werken we samen met de Antwerpse Politie.
Implementatie arbocatalogi bij de EMCO-groep Probleem of uitdaging?
Subsidiereglementen voor culturele verenigingen. Bouwstenen Waarom wordt ondersteuning gegeven? Wie komt in aanmerking? Waarvoor kan je ondersteuning.
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
1 Werkwinkels Een integrale benadering xxxx. 2 Vandaag Werkwinkels - waarom?  Definitie  Doelstellingen  Uitgangspunten Wat gebeurt er in een Werkwinkel?
Ouderavond 2012 Ouderavond 2012 Welkom Welkom. Doel van de avond Doel van de avond Nader kennis maken met elkaar. Nader kennis maken met elkaar. Reilen.
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Betrokkenheid op de werkvloer
Juridische Risico's Sportevenementen
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Dyslexie op het Sondervick
Landelijk overleg Remonstrantse Broederschap webmasters en communicatoren Bussum 12 juni 2004.
Vergaderen.
Korte termijn Beleidskeuzes uitgaande van de brainstormsessie van 11 Februari Wie zijn wij Wat gaan we doen aan zwakke punten Welke kansen gaan we verzilveren.
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
Hanzehogeschool Groningen
Van actie naar interactie
De innovatieve ambtenaar Elke Wambacq. Een ritje in vogelvlucht.
Poppodium Strategic Business Game
27 september 2006Doorlopende leerlijnen in de beroepskolom Doorlopende Leerlijnen in de Beroepskolom vo-mbo-hbo-wo Introductiebijeenkomst 27 September.
Businesscase vanuit een ander perspectief Herman Uffen MSc. Koplopers Archief 2020.
Herontwikkeling vliegveld Twente Presentatie voor de stedelijke raadscommissie Enschede, 10 maart 2008 Peter Kuenzli, VTM.
Van … naar 22 april 2016 Simon Sinek © Branding Marketing/ communicatie Bloggen.
“MEET & MATCH” DOOR : JAN MENSINK. VOORSTELLEN  JAN MENSINK  NIJVERDAL  LEEFTIJD 57 JAAR  GETROUWD  2 KINDEREN.
1. 2 De noodplankoker -Waarom ? -Hoe ophangen? -De inhoud ? -Naar een digitaal interventiedossier -In afwachting INLEIDING.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
1 - 7/7/2016 De klimaatsubsidie en gelijke kansen.
TENNISKIDS T MMY Tennis Organisatie Mike Martin (TOMM)
SV De Valken, een mooie en belangrijke dorpsvereniging Korte presentatie van het bestuur Op de Valkendag 2016.
Trainingvoorbereiding formulier
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Marcom Triple Helix FoodValley
WERKKAMER PRODUCTCERTIFICERING Jaarplan 2017 en verder
Communicatie na rampen en terreur. Internationale good practices.
Les 2: Van productie tot verkoop
Gezamenlijke aanpak van werk hoe doen we dat?
Impact van de pensioenveranderingen op het HR-beleid
Hier komt de titel Wijkgerichte aanpak Schilderskwartier Woerden
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit
Les 2: Van productie tot verkoop
Smart grids Een filosofische verkenning naar de elektrische infrastructuur van de duurzame samenleving Dr. Maarten J. Verkerk.
Marketing in sociale media
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Case 3 The skybox is the limit Topsportevenementen en hospitality

Inleiding Evolutie hospitalityprogramma’s Rode draad: –World Open Squash Flanders 2002 –WK wielrennen Zolder 2002 –Proximus Diamond Games 2004

Evenementenhospitality Hoeksteen in de pr Doel: stakeholders onderscheidende en onvergetelijke belevenissen aanbieden Pijlers: –Keuze wedstrijdlocatie –Spelershospitality –Hospitalitydiensten voor toeschouwers (zie verder)

Keuze wedstrijdlocatie Criteria: –Aard van de sport –Verwachte aantal toeschouwers –Mogelijkheid tot niet-sportaanbiedingen –Bereikbaarheid –Aanwezige hospitality-infrastructuur

Spelershospitality Doel: –Atleten maximaal doen presteren –Andere atleten lokken –Uiteindelijk: meer toeschouwers en grotere commerciële aantrekkingskracht Instrumenten: –Voorafgaande communicatie als lokaas –Gastheer –Spelersgids –Ontspanningsruimte –Veiligheidspersoneel –Originele trofee Bijvoorbeeld Proximus Diamond Games

Toeschouwershospitality Instrumenten: –Organisatie ticketverkoop: Duidelijke uurregeling Vlot toegankelijk Makkelijk herkenbaar –Duidelijke informatie ter plaatse: Plattegronden Informatiestandjes Klantendienst Bijvoorbeeld WK Zolder

Voorbeelden vipformules WK Zolder: van wielercafé tot cruise Proximus Diamond Games: –Voor leden ProxiClub en gegeerde abonnees –Sterke merkassociatie World Open Squash Flanders: traditionele hospitality

Vragen ter discussie Mogelijkheden voor vipsegmentatie Mogelijkheden voor ervaringshospitality Hoe crisis voorkomen en aanpakken? Mini-evenementen om rond WK squash positieve publiciteit te genereren