Case 3 The skybox is the limit Topsportevenementen en hospitality
Inleiding Evolutie hospitalityprogramma’s Rode draad: –World Open Squash Flanders 2002 –WK wielrennen Zolder 2002 –Proximus Diamond Games 2004
Evenementenhospitality Hoeksteen in de pr Doel: stakeholders onderscheidende en onvergetelijke belevenissen aanbieden Pijlers: –Keuze wedstrijdlocatie –Spelershospitality –Hospitalitydiensten voor toeschouwers (zie verder)
Keuze wedstrijdlocatie Criteria: –Aard van de sport –Verwachte aantal toeschouwers –Mogelijkheid tot niet-sportaanbiedingen –Bereikbaarheid –Aanwezige hospitality-infrastructuur
Spelershospitality Doel: –Atleten maximaal doen presteren –Andere atleten lokken –Uiteindelijk: meer toeschouwers en grotere commerciële aantrekkingskracht Instrumenten: –Voorafgaande communicatie als lokaas –Gastheer –Spelersgids –Ontspanningsruimte –Veiligheidspersoneel –Originele trofee Bijvoorbeeld Proximus Diamond Games
Toeschouwershospitality Instrumenten: –Organisatie ticketverkoop: Duidelijke uurregeling Vlot toegankelijk Makkelijk herkenbaar –Duidelijke informatie ter plaatse: Plattegronden Informatiestandjes Klantendienst Bijvoorbeeld WK Zolder
Voorbeelden vipformules WK Zolder: van wielercafé tot cruise Proximus Diamond Games: –Voor leden ProxiClub en gegeerde abonnees –Sterke merkassociatie World Open Squash Flanders: traditionele hospitality
Vragen ter discussie Mogelijkheden voor vipsegmentatie Mogelijkheden voor ervaringshospitality Hoe crisis voorkomen en aanpakken? Mini-evenementen om rond WK squash positieve publiciteit te genereren