Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Juridisch gesproken Online instructieprogramma voor het ontwikkelen van juridische gespreksvaardigheden.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Online instructieprogramma voor het leren houden van pleidooien
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Wouter Mennen & Paul van Ulft Informissi
Hoe is de usability van een website te optimaliseren? Remco Slager & Ruben van Uden.
Elektronisch werkboek & gebruik internet Mening studenten Beeld elektronische cursussen Stellingen en overwegingen Vragen en discussiepunten Vraag: In.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
techniek, communicatie en didactiek
Kennismaking met de opleiding Doktersassistent (DA) Nipa / Roc Asa
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Compex Natuurkunde Een complex aan mogelijkheden?
Samenwerkend leren Docenten die teveel doceren, leren net zoveel als hun leerlingen: niet veel.
De nieuwe lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding Mentorendag november.
De 2015 programma's wiskunde B van havo en vwo
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Onderzoeksvaardigheden
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Samen werken = Samen leren = Samen innoveren
(G)een kwestie van knippen en plakken?
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Het uitvoeren van experimenten via internet Marjon Engelbarts Universiteit Utrecht, Faculteit Natuur- en Sterrenkunde
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Juridisch gesproken Online instructieprogramma voor het ontwikkelen van juridische gespreksvaardigheden.
Nearshoring in het onderwijs Softwareontwikkeling met Oost-Europese studenten HBO-I Docentendag 2010 Claar van der Does Bedrijfskundige Informatica Hogeschool.
Science projectvak. Opzet SCIENCE projectvak: diverse onderwerpen vooral proeven doen en dingen uitzoeken onderzoeken en ontwerpen (bouwen/testen) dossiers,
Transdisciplinaire projecten
Docent Ontwikkelteam Nederlands
Informatie Communicatie Technologie en onze kinderen…………………………….
WisWeb op KIC2002 woensdag 10 april Freudenthal Instituut.
Hoofdlijn Communicatie VHL Rijnsburg
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
moderniseren van het curriculum.
Informatievaardigheden
Guy Janssens Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Portfolio Judy Tienhoven
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Digitalenklas: Toepassing van ICT in het hoger talenonderwijs Presentatie UU Sake Jager 28 mei 2002.
Training digitale didactiek
Portfolio Presentatie
School en samenleving week 3 kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Turing deel 2 Hoofdstuk 8 Programmeren met Java Objectgeoriënteerd programmeren, klasse Applet, variabelen (primitieve typen en referentie typen), arrays.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Wat staat er dit jaar op het programma?
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
AndréKuipers Ben Feringa Steve Jobs Excellentie programma
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Individueel competentietraject
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
E health, Domotica en E-learning
klassenmanagement & didactische flexibiliteit
Workshop Hybride Techniekopleiders
Transcript van de presentatie:

Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch ontwerp, ervaring in de klas Afsluiting –Een rondje langs de sites –De toekomst van ICT 2000

Doelen ICT 2000 Projectdoelen: –TULO-samenwerking –ICT in TULO (modernisering curriculum) –TULO profilering en onderzoek Leerdoelen (dio’s) –leren m.b.t. ICT didactiek –ICT-vaardigheid –interdisciplinair en elektronisch leren samenwerken –kennismaking met omgevingsonderwijs

Opzet: Project Organisatie

Opzet: Leergroepjes

Een rondje langs de sites: Externe Commissie Johan v/d Sanden Conrad Suos/Peter Janssens Nellie Verhoef Paul Bezembinder Ruurd Taconis

Een rondje langs de sites: Aandachtspunten 1. Multimedia en vormgeving 2. Samenhang, structuur, navigatie en inhoud 3. Didactisch ontwerp: –Interactie –Communicatie –Activatie (binnen, en buiten de site)

Een rondje langs de sites: Algemeen Het resultaat mag er zijn! Rijke sites met veel (engelse) doorklik-links Multimedia gebruik zeer mooi, m.n. in Sy en GS Soms wat woeste achtergronden

Een rondje langs de sites: Samenhang, structuur, navigatie en inhoud Teksten didactisch goed Inhoudelijke samenhang wat zwakker bij Sp Bij Sp is voorkennis nodig, EPO heel leuk Sy is aan de lastige kant (engelse applets) Bij GS hele mooie evenwichtige vakintegratie Navigatiegemak bij GS, lastiger bij Sp

Een rondje langs de sites: Didactisch ontwerp Weinig explicitering (docenten handleiding) Interactie varieert –veel goede applets in Sy en ook wel GS, niet in Sp Communicatie beperkt –discussieruimte & e-feedback in Sy en GS Activatie –binnen: Alleen opdrachten in Sp –buiten: Ontbreekt (omg. ond.), (kon bij Sp en GS)

De toekomst van ICT 2000 Artikel In de scholen (PR-specialisten) Onderzoek en evaluatie (bijstelling) Scholing van TULO-opleiders Blackboard Andere instellingen