1 inzetbaarheid en verzuim
2 VNN Verslavingszorg Noord Nederland 1000 medewerkers, 700 zorg, 300 overig Traditioneel zware problematiek: Fact, methadonbehandeling Sinds kort projecten in 1' lijn Vanaf 1 mei Novae, voor werkenden Kliniek in Emmen en ambulant landelijk
3 VNN, Novae 3-6 % beroepsbevolking alcoholgerelateerde problemen 20% verminderd productief 2-6 x meer frequent kortdurend verzuim Belang helder beleid van organisatie
4 47 % van de verzuimdagen tgv "psychiatrie" 11% hart en vaten 10% locomotor Kernmerken medewerkers? Selectie aan de poort En coaching? Coaching en monitoren van leidinggevenden Verzuim problematiek VNN
5 Lubbers jaren 90: Nederland is ziek 10 % verzuim Vervolgens risico bij werkgevers gelegd % verzuim Volgende stap Risico bij medewerker gelegd door terug naar minimumloon bij ziekte? Wat zegt dit
6 Stand van zaken
7 Jeugd 100% ingedeeld in jeugd, maar nog niet per zorgpad Visiedocument jeugd wordt besproken in divisie, zpr ondersteund Indeling modules in eerste concept incl discipline en duur
8 Stand van zaken Forensisch 100% ingedeeld in for, maar nog niet per zorgpad Divisie is bezig met interne en externe positionering, zpr ondersteund ZPF for kan bijna starten.
9 Acties Volwassenen Modules in user met eigen codering Metingen definiëren (zie PvA) Dashbord aanvullen Oefenen met duur van modules en doorstroom Leren en verbeteren (PDCA)
10 Acties Jeugd Jeugd zpf afmaken Jeugdzorgpaden naar voorbeeld volw implementeren –Modules in user met eigen codering –Dashbord aanvullen –Oefenen met duur van modules en doorstroom –Leren en verbeteren (PDCA)
11 Acties Forensisch Positionering Dan: –ZPF maken –Modules in user met eigen codering –Dashbord aanvullen –Oefenen met duur van modules en doorstroom –Leren en verbeteren (PDCA)
12 Acties Blijvend verbeteren/innoveren Door medewerkers Via PIT
13 Acties voor MT Kennis over zorgpaden –Oa Training zorglogistiek Steeds meer werken in/met zorgpaden Aandacht voor circle of control/influence TM-ZPR en DM-MZ
14 En wat nog meer? Communicatie, communicatie, communicatie Feedback ………