OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities – 05.03.2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Economisch Netwerk Albertkanaal Bedrijventerrein Wommelgem-Ranst
Advertisements

14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Bestelprocedure GIDP – Katholiek Secundair Onderwijs Regio Mechelen.
Vooraankondiging van principes en afspraken in afwachting van de wettelijke regeling.
De omgevingsanalyse binnen het strategisch meerjarenplan
Nieuwe regelgeving geattesteerde kadervorming
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Thema Natuur – luik groen
Nieuwsbrief 12 april 2013 Agenda: Maandag 15 april: groep 3 Blijde wei Dinsdag 16 april: groep 4 Blijde wei Woensdag 17 april: Juffendag/Lustrum Maandag.
VIRGINIE LOVELING GEBOUW
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep ICT/Facilities 24 oktober 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 02/03/2012.
EDRL infodag Lokale besturen Voorstelling Middle Office AO in het kader van EDRL.
Hoe verloopt de registratie van 1 of meerdere vestigingen, gelegen in het Vlaamse Gewest ? 04/10/20123rd Stakeholders Dialogue EMAS Registratieprocedure.
1 Het overlegtraject MP 1.1. Aanpak vanuit ANB - PD Limburg 3 Juni 2014.
Het FANC is ISO 9001:2000 gecertifieerd – l’AFCN est certifiée ISO 9001:2000 Formulieren Martine Liebens Expert Invoer & Vervoer Registratieformulier Aanvraagformulieren.
Hoe een aanvraag voor het bekomen van een certificaat voor de export van producten bestemd voor diervoeding indienen via internet? 1. Het geschikte certificaat.
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
WG archiveringVAC Brugge 17/01/ juli Op te volgen afspraken Aanduiden van coördinatoren per entiteit Contact opnemen met de beleidsdomeinarchivarissen.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Projectstuurgroep 31 augustus 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 02 maart 2012.
Nieuw datamodel volwassenenonderwijs. Afdeling Volwassenenonderwijs2 Efficiëntere administratie volwassenenonderwijs Aansluiting volwassenenonderwijs.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 17/1/2012 Aanwezigheidslijst:
VAC Gent WG archief 10 jan agenda  Toelichting invulsjabloon  Toelichting intekenplannen  Meubilair voor archief  Lijst van archieven  vragen.
Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011 VAC Gent - Stuurgroep 17 jan 2011.
VAC Brugge - Stuurgroep 09 maart 2010
Werkgroep verhuis VAC Brugge Rode Poort Brugge 16/03/2011
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 1 december 2011.
VAC Brugge Werkgroep ICT Dinsdag 13 september 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 17 januari 2012 Aanwezigheidslijst:
Inhoud Inleiding Aanleiding Historiek Het e-dossier Tips andere besturen.
Kennis delen is kracht HR-deelnetwerk 23 mei 2014 Video ants
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG Facilities / Stuurgroep 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 15 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 1 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
Workshop 07 april 2008 Georganiseerd door Visual Reality In samenwerking met.
Oude boswachterswoning in Gewestbos Ravels in concessie
Verlaat Uden Bouwsystemen
‘Veilig en duurzaam naar school’ Project mobiliteit 2008 Gemeente Destelbergen - Heusden.
1 Kwaliteitsvol en betaalbaar wonen voor iedereen Vlakbij binnenstad en in het groen Duurzaam en toekomstgericht.
Provinciaal RUP Solitaire vakantiewoningen – Brugge-Oostende infovergadering – 04 september 2014 i.k.v. voorlopige vaststelling – 26 juni 2014 openbaar.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Nike Supply Chain Management
Het Nieuwe Werken in VAC Brugge maandag 29 september verslag
Subsidie individueel vervoer:
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Intverantwoordelijke 28 April 2015 INFOSESSIE. BEDANKT Voor de verdeling van geschenken en waardebonnen WELKOM Aan de Sintverantwoordelijken van.
11 oktober 2010 Bijeenkomst contactpersonen en coördinatoren Onderwerp: ons vrijwilligersbeleid bijeenkomst vrijwilligersbeleid 11 oktober 2010.
Evaluatie Train Je Collega 2015 Vrijdag 4 december 2015.
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep –
30 maart 2015 Grimbergen Herinrichting Brusselsesteenweg (N202) en Wolvertemsesteenweg (N211)
VAC Herman Teirlinck Agentschap Onroerend Erfgoed.
BBC januari Planning: inleiding Interne controle: budgetgroepen inbouwen in Mercurius BBC Suite Budgetopvolging: instrumenten ter beschikking.
VOORSTELLING PROJECTTEAM HFB Trees Verhoogen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tine Janssen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tom Van de.
Cambio is een autodeelsysteem d.w.z. een vloot deelwagens (verschillende modellen – aanbod varieert van stad tot stad) staan op verschillende locaties.
Agentschap Onroerend Erfgoed
Informatiebijeenkomst GOL
VAC Brussel.
Bijeenkomst taskforce 18 september
VAC Brussel Herman Teirlinckgebouw
VAC Brugge Opstart WG Archivering
Gemeentelijk Rioleringsplan Haarlem voor periode 2018 t/m 2023
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Digitale aangifte overlijden
Transcript van de presentatie:

OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities – 05.03.2015

Inhoud werkgroep facilities Omvat alle gebouwgebonden materie en facilitaire dienstverlening rond het optimalisatieproject: Planning project Verhuisplannen Meubilair ICT / databekabeling HVAC Telefonie Toegangscontrole Signalisatie … Alle info is terug te vinden op de webpagina: www.bestuurszaken.be/vacbruggeoptimalisatie

Historiek optimalisatie April – juni 2014: bilateraal overleg met agentschappen Vlekkenplannen Intekening ruimte, schikking meubilair Hoeveelheid archiefruimte op de werkvloer en in de kelder 06.06.2014: stuurgroep Beslissing om opdracht te faseren in 3 fases: Fase 1: Huisvesting Vlabel Fase 2: Optimalisatie agentschappen met minder archief Fase 3: Optimalisatie agentschappen met veel archief Najaar 2014: voorbereidingen fase 1 + opstart informatiebeheer December 2014: werken en inhuizen Vlabel Fase 1 afgerond

Optimalisatie vervolg fase 2 en fase 3 Begin 2015: formaliseren intekeningsplannen WG Facilities dd. 05.03.2015 WG Facilities dd. 18.03.2015 Eind maart 2015: definitief intekeningsplan alle agentschappen Verwerken laatste opmerkingen en info (eigen netwerk, telefonie, …) 31 juli 2015: compacteren kelderarchief binnen voorziene aantal lm ANB – LV - AWV September 2015: fase 2: verhuis agentschappen + inhuizen ABB Voorzien kelderarchief kan worden ingevuld. December 2015: rolarchieven die verdwijnen op +3 en +4 leeg Begin 2016: fase 3: uitvoering werken en aansluitend verhuis fase 2

Optimalisatie vervolg fase 2 en fase 3 Wonen Vlaanderen WSE inspectie en arbeidsmigratie Syntra Agentschap ondernemen FIT Jongerenwelzijn (OCJ – RD - SDJ – ITP – IJH) AHOVOS VAPH Kind en Gezin Agentschap Binnenlands Bestuur

Optimalisatie vervolg fase 2 en fase 3 Landbouw en Visserij Agentschap Natuur en Bos Agentschap zorg en gezondheid LNE milieuvergunningen LNE milieu-inspectie Agentschap Wegen en Verkeer + MOW Inspectie RWO Onroerend Erfgoed Ruimte Vlaanderen

Verhuis – fase 2 Verhuisbeweging 2e verdieping + stuk gelijkvloers en 4e verdieping

Verhuis – fase 3 Verhuisbeweging 3e verdieping

Verhuis – fase 3 Verhuisbeweging 4e verdieping

Kelderarchief -1/2 ANB  compacter Ruimte voor overige agentschappen

Kelderarchief -1/3 Milieuvergunningen

Kelderarchief -2 LV en AWV  compacter Ruimte voor overige agentschappen

Verhuis HFB staat in voor de verhuis van: Meubilair (interne reorganisatie en afvoer) Archief (dossiers) naar de kelder en op de werkvloer Kantoormateriaal (boeken, mappen, schrijfgerief,…) ICT materiaal (desktops, schermen, kleine printers, toetsenborden,…) De reorganisatie van het meubilair, ICT materiaal, archief & kantoormateriaal zal door de verhuisfirma uitgevoerd worden aan de hand van intekeningsplannen in combinatie met stickers en vermelding van dropzones.

Nummer dropzon e

Verhuis meubilair Het bestickeren van het meubilair, zowel het gedeelte afvoer als interne reorganisatie, wordt door het HFB gedaan. Om de interne reorganisatie zo vlot mogelijk te laten verlopen moeten alle kasten leeggemaakt worden. Meubilair zal, indien nodig, worden gedemonteerd, verhuisd en op de nieuwe locatie opnieuw gemonteerd door de verhuisfirma (volgens plan).

Verhuis archief en kantoormateriaal De hoeveelheid archief, kantoormateriaal en ICT materiaal worden opgevraagd a.d.h.v. een verhuisinventaris. Het sjabloon zal via de webpagina beschikbaar zijn. Op basis daarvan krijgen jullie de nodige verhuisdozen en stickers. Agentschappen zorgen voor het inpakken en stickeren van de verhuisdozen en noteren de juiste dropzone. De verhuisfirma verplaatst de verhuisdozen naar de juiste dropzone. Voor de kelder kan er gewerkt worden met rolkarren. De agentschappen pakken de verhuisdozen uit. HFB of de verhuisfirma haalt de verhuisdozen op.

Verhuis ICT materiaal De verhuisfirma voorziet het nodige beschermings- en inpakmateriaal t.b.v. inpakken en beschermen van het breekbaar materiaal en de elektronische toestellen. Inpakfolie ICT boxen Elektronische toestellen zullen door de agentschappen ontkoppeld en bestickerd worden: Agentschappen koppelen alles af Kabels en toebehoren in verhuisdoos steken Toestel laten staan Toestel voorzien van verhuissticker Verhuisfirma zal de toestellen afschermen, inpakken, verhuizen en terug uitpakken. Het aankoppelen van de toestellen gebeurt door het agentschap.

Verhuis ICT materiaal Laptops worden door de agentschappen zelf verhuisd (minste risico op schade). Verhuizen van grote kopieertoestellen met een leasecontract gebeurt steeds door de leasefirma. Agentschappen contacteren tijdig de leasefirma.

Verhuis algemeen We gaan de verhuis opsplitsen zodat elk agentschap zo kort mogelijk gestoord wordt. Zone per zone aanpakken. Elk agentschap stelt 1 a 2 verhuisverantwoordelijken aan. Via de webpagina wordt er een in te vullen lijst beschikbaar gesteld Deze worden betrokken bij al het overleg rond de verhuis en hebben rechtstreeks contact met de verhuisfirma en de verhuiscoördinator HFB. De verhuisverantwoordelijken zijn samen met de verhuiscoördinator HFB het aanspreekpunt voor de verhuizers. De andere personeelsleden zijn tijdens de verhuisdagen liefst zoveel mogelijk afwezig op de werkvloer. Dit om hinder bij de verhuizing te voorkomen.  TELEWERKEN

Afvoer overtollig materiaal Afvoer meubilair zal door de verhuisfirma gebeuren Afvoer overtollig computermateriaal kan kosteloos via Recupel. Contactpersoon is Claude Detremmerie Tel: 02/706.86.81 of e-mail naar claude.detremmerie@recupel.be Registratie gebeurt via de website van recupel: https://frontoffice.recupel.be/BRProfile/RegisterB usinessRelation/RegisterBusinessRelation.aspx Recupel levert karren. Wanneer deze vol zitten, verwittig je Recupel waarna ze het kosteloos komen ophalen. Afvoer archief of restafval verloopt op kosten van de agentschappen. Hiervoor kunnen jullie zelf of via ons een offerte opvragen bij Sita. Contactpersoon is Corinne Degrave Tel: 02/263.04.14 of e-mail naar corinne.degrave@sita.be

Afvoer overtollig materiaal Overbrengen van archief naar het depot in Vilvoorde kan ook via de cel goederenvervoer van HFB Beschikken over een vrachtwagen en klusjesmannen Zijn veel gevraagd dus neem tijdig contact met hen op Aanvragen mag je richten tot Ronny De Nooze Tel 02/553.50.88 of e-mail naar ronny.denooze@bz.vlaanderen.be

Verhuis - planning fase 1 Begin maart: agentschappen ontvangen sjabloon verhuisinventaris en de in te vullen lijst van verhuisverantwoordelijken Aantal lopende meter (lm) archief op de werkvloer + aantal lm naar kelder, hoeveelheid kantoormateriaal en ICT-materiaal. Downloaden via webpagina. Ingevuld terug bezorgen tegen eind maart aan simon.baetens@bz.vlaanderen.be. April 2015: gedetailleerde verhuisplanning Welk agentschap op welke dag. Juli 2015: aanleveren volgende documenten door HFB Intekeningsplannen met dropzones, verhuisboekjes, verhuisdozen en stickers September 2015: leveringen, werken, verhuis agentschappen

IT en databekabeling Wordt behandeld tijdens WG 18/03/2015. Aanwezigheid van de ICT-verantwoordelijke van het agentschap.

Vragen?