Welkom!.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie avond groep 3 Mariëlle van Velzen maandag 9 september 2013
Advertisements

Het tweede werkstuk.
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Huiswerktips.
Groep
Informatieavond groep 4/5
Welkom op de informatie-avond voor groep 6
Infoavond vrijdag 6 september 2013
Informatieavond groep H5/6
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Welkom op de informatieavond
Kennismakingsavond Groep 6 17 september 2013.
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Informatieavond unit 3 Maansteen en de Zonnesteen
Hartelijk welkom op de informatieavond van groep 5/6
Informatieavond groep 7b
Infoavond groep 4.
Informatieavond groep 4
Welkom in 5B!.
Infoavond 4de leerjaar WELKOM!.
Juf Eline 2B.
Een kijkje in de keuken…..
Informatie avond groep 3 Mariëlle van Velzen dinsdag 9 september 2014
Informatieavond groep 4
Op de informatieavond van groep 6
Informatieavond groep 4
Welkom in groep 4 André Bovelander en Nikie Mesker.
Informatiebijeenkomst donderdag 8 januari uur
Informatieavond groep 4-5
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
godsdienst = Tuin van Heden
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Welkom op de informatieavond van groep 7
Welkom in groep 7C: Los Angeles
INFO – AVOND 10 – VIERDE LEERJAAR.
Informatieavond Groep 1/2 D.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Info avond groep 3 17 september 2015
Welkom in het 6e leerjaar
ouderavond groep 3 - lezen
GROEP 8.
informatieavond groep 6
INFOAVOND derde leerjaar
Welkom op de info-avond
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
Welkom in groep 8. Waar gaan we het over hebben? Wie zijn wij? Hoe ziet onze dag er uit? Wat leren we in groep 8 Afspraken bij de gymles Huiswerk Voor.
 Groep 1 en 2  Ochtendkring  Spelen en werken  Eten en drinken  Gymles  Letterfeestje  Spelinloop  Ontwikkelingsmaterialen  Brood eten  Buiten.
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Welkom in groep 5 Welkom in groep 5 Juf Henriëtte Juf Adriënne Maud – Nikki – Luuk – Mahdi – Mike – Nick – Maria – Femke – Stefan – Pleun – Fenella – Ryan.
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
Beter omgaan met ruzies
WELKOM in de 3 e graad!. Samen en apart ? Samen: leefklassen -WO -muzische vorming: knutselen, muziek, drama, … -bewegingsopvoeding -levensbeschouwe-
Welkom bij de schatjes van groep 6! Van: Levi, Jari, Lieke, Janne, Nienke, Ties, Jasmijn, Nick, Lincy, Filipe, Fenne, Mitch, Dani, Anouk, Selina, Oskar,
Informatieavond groep 3
WELKOM in de 3 e graad!. Samen en apart ? samen -Nederlands luisteren, spreken, creatief schrijven, lezen -WO -muzische vorming: knutselen, muziek, drama,
Welkom in 5! Het wordt een jaar om nooit te vergeten!
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Wat leert jouw kind in de kleuterklas?. Nieuwe woorden gebruiken.
Het wordt een jaar om nooit te vergeten!
Infoavond 2de leerjaar.
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Circuit en hoeken.
Lezen in groep 3 Okt 2017.
Welkom in het 2e leerjaar !
Informatieavond groepen 8
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Welkom in het 2e leerjaar !
Transcript van de presentatie:

Welkom!

2e leerjaar herkenning → voortbouwen op L1 sociaal vaardiger worden → samenwerken zelfstandigheid  → zelfcorrectie rekenen → zelfstandig werken kansen

Rekenprogramma bewerkingen tot 20 (herhaling) het 100-veld bewerkingen tot 100 (+ en -) vermenigvuldigen en delen meten/meetkunde Maaltafels en deeltafels bewerkingen tot 100 (met en zonder brug) meten/meetkunde 3 niveaus: concreet ! schematisch ! abstract Regelmatig toets Regelmatig kleine huistaak als kans om mee te volgen thuis. Ook thuis kunnen rekenvaardigheden geoefend worden (schatten, winkelen, bakken,…)

Taalprogramma LEZEN: hoeksteen van maatschappij 1. Technisch lezen: geschreven tekens omzetten in klanken * Klasbib: om thuis te oefenen (+/- 10 min.) * Belangrijk: motivatie om te lezen, plezier van lezen! * Niveaulezen: op basis van AVI-niveau * Kleine en grote leesblikjes 2. Begrijpend lezen: woorden, zinnen en onderliggende bedoeling begrijpen

SPELLING Bewust worden van spelling. 3 soorten woorden: * hoorwoorden (pan, deur, bloem,…) * regelwoorden (enkele en dubbele medeklinker) * onthoudwoorden. (ei – ij / au – ou / ng – nk / …) Schrift: net en correct schrijven en hoofdletters. Fijne motoriek heel belangrijk! Spelen!!!

Sociaal-emotionele ontwikkeling Kringmoment Sterrenkind van de week Bevragingen welbevinden en vriendenkring Individuele gesprekken (kindercontacten) STOP op de speelplaats en in de klas

Weroprogramma Hoekenwerk Ongeveer om de 2 à 3 weken een thema. Zowel leerstof als beleving. Meestal toetsen zonder vooraf te leren. Hoekenwerk Enkele voorbeelden. Differentiatie op tempo, niveau, interesse.

Huiswerktips VOORBEREIDING: * Kies in overleg een vast moment, maak er een ‘gewoonte’ van. * Zorg voor een goede leeromgeving (hou afleiders op afstand, kies een vaste plek, zorg voor een positieve werksfeer) * Geef het huiswerk de plaats die het verdient – niet meer – niet minder HET HUISWERK: * Laat je kind niet beginnen als een kip zonder kop. Eerst nadenken, dan doen. * Laat je kind een planning maken (hoe klein ook) * Geef je kind groeiende verantwoordelijkheid over zijn/haar werk * Geheugenwerk: beter 3x10 min dan 1x30 min * Zoek naar een evenwicht tussen sturen en loslaten (geef je kind kansen om fouten te maken) * Voordoen, samen doen, doen doen : goede hulp is erop gericht zichzelf overbodig te maken, met vallen en opstaan.

Werkhouding Een goede werkhouding leer je niet alleen aan tijdens het huiswerk, maar tijdens de dagdagelijkse opvoeding (aankleden,helpen in de tuin,tekenen en knutselen,op tijd komen,…) Als je kind nooit planmatig te werk gaat, oplossingen controleert, zelden iets afwerkt, bijna nooit iets tegen zijn zin leert doen, geen hulp vraagt,… is het bijna logisch dat dat ook niet lukt bij het maken van huiswerk. Voorbeelden spreken!

Algemene punten Agenda: werkinstrument van de kinderen Lichamelijke opvoeding van juf Annick: zie briefje Mediaan  gemiddelde, maar vergelijken heeft weinig zin. Toetsen via toetsenmap, ondertekenen. Beoordeling noteren mag! Graag stipt omgaan met brieven. Abonnementen: zie brief Boterhammen ’s middags: alles opeten. Voor uitstapjes vragen we vervoer ouders. Verjaardagen: wie wil kan een cadeau aan de klas schenken (lijst zelf vragen) Papieren zakdoekjes Luizen: snelle behandeling graag! Drank na speeltijd en ’s middags wisselt per rekening. Goed ontbijt en voldoende slaap zijn noodzakelijk voor een goede concentratie! Weblog L2: http://klas2.wordpress.com

een beetje hoop en iemand die in hen gelooft. Alles wat een kind nodig heeft, is een beetje hulp, een beetje hoop en iemand die in hen gelooft.