SCHOOLONTWIKKELTHEMA Voortgezet technisch lezen. T HEMALIJN S CHOOLONTWIKKELING Werkstuk vooronderzoek schoolontwikkeling (2 studiepunten) Werkstuk schoolontwikkeling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het laatste jaar op De Piramide
Advertisements

Workshop Handelingsgericht werken
Reflectievaardigheden en instrumenten
Congres “Passen en Meten” Samenwerkingsverband Over-Betuwe
Infoavond Middelbaar. Welkom.
Onderzoek.
DE LAURENTIUS PRAKTIJKSCHOOL IN DELFT
Blended care in de behandeling bij depressie
Informatieavond Van basisschool naar voortgezet onderwijs.
Reflectievaardigheden en instrumenten
De weg naar het voortgezet onderwijs
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Voortgezet technisch lezen
vakdidactiek lezen, spreken luisteren en kijken
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Informatieavond 30 september 2013
Informatieavond 3 september Programma Welkom Schoolontwikkelingen Hoe ziet een dag bij de kleuters eruit? Methodes groep 1/ 2 en doelen.
HAN Faculteit Educatie.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Het laatste jaar op De Piramide Groep 8 bereidt zich voor op de GROTE STAP.
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Informatieavond groep 7b
Stress op het werk de baas
Wat heb ik geleerd? Omgang met leerlingen met autisme Mijn vakvisie (deels)formuleren Bevestiging van eigen kunnen Eigen stijl van lesgeven Ongewenst.
Het voortgangsbezoek Inspectie Basisonderwijs schooljaar
Beginnende geletterdheid-2
Stand van zaken tot nu toe
Visie: rapport en portfolio
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
2 april 2012 Welkom Informatieavond. Programma Kernwaarden-missie/visie Spinnewiel in beweging Verleden-heden-toekomst Faseonderwijs De praktijk Vragen.
Kiezen voor een school voor voortgezet onderwijs
Workshop Lezen met begrip
Workshop ‘visieversneller’
Leeromgeving als katalysator voor leren voor duurzame ontwikkeling Het Groene Onderwijs & LvDO NRO 14 november 2014 Stan Frijters
Van vmbo-2 naar vmbo-3 en de mogelijkheden na het vmbo
‘Voorlezen blijft leuk en belangrijk’ groep 5 t/m 8 Groep 5 t/m 8
2de Minisymposium: ‘Gezonde installaties’
Presentatie Entreprenasium Inventarisatie implementaties.
Het Voortgezet Onderwijs
MBO PERSPECTIEF 1 Diverse afdelingen met diverse specialisaties/ technische takken MBO ers laten leren vanuit concrete ervaringen Nieuwsgierigheid van.
WELKOM KADER METALEKTRO Eugene van de Wiel Joan Lutters
S CHOOL O NTWIKKEL T HEMA Estafette op basisschool Het Kompas.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
Het Voortgezet Onderwijs
Vooronderzoek. Theorie over peuters en kleuters. Visie Sterrenschool. Theorie over de verschillende soorten middelen bijv. Kaleidoscoop.
Welkom in groep 6D.
Lezen: doe het goed voor
Voortgezet onderwijs HELMOND
Mei 2013 Welkom 19.15u: Inloop met koffie/thee 19.30u: Opening en presentatie 19.45u: Vragenronde 20.00u: Presentatie clusters 21.00u: Tips en tops 21.15u:
Informatieavond groep 7 Christine Vogels en Julia Kok.
Welkom bij de workshop Werken met een denkschrift
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Voorlichting HAVO top 16 februari Kiezen voor de opleiding HAVO top? Belangrijke keuzemomenten: –Wat kies ik na MAVO 4? –Wat kies ik na eerste jaar.
Verdieping Timemanagement
Havo – vmbo-t/havo Profielwerkstuk college 3 Methode van onderzoek
Leren begeleiden van studenten bij het formuleren van onderzoeksvragen door schoolopleiders en directeuren Loes van Wessum Marc Vrakking Annemarie van.
Symposium Matched care - 24 november 2016 Annemiek Harder /
Symposium Matched care - 24 november 2016 Annemiek Harder /
Onderzoeksvraag Is er een belangrijke oorzaak te vinden, voor de afnemende stroom studenten die interesse hebben en/of zich uiteindelijk inschrijven, voor.
Ouderavond groep 8 Schooljaar 2017/2018
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Netweten Cyberpesten.
Werkgroep PO-VO van SWV VO IJssel-Vecht en SWV PO
TIJDSPLANNING Dinsdag Uitleg vragen, PWS en groepen maken
= Onderzoek om een nieuw of beter product te maken.
Observeren, rapporteren
Transcript van de presentatie:

SCHOOLONTWIKKELTHEMA Voortgezet technisch lezen

T HEMALIJN S CHOOLONTWIKKELING Werkstuk vooronderzoek schoolontwikkeling (2 studiepunten) Werkstuk schoolontwikkeling (8 studiepunten) Workshop schoolontwikkelthema (2 studiepunten)

H ET VOORONDERZOEK Theoretisch kader - Schoolontwikkeling - Het schoolontwikkelthema Methode. Resultaten. Conclusies. Werkplan.

T HEORETISCH KADER Schoolontwikkeling Een eindeloos verloop van het veranderen van het onderwijskundig en organisatorisch functioneren van de school (Van Gils, 2004).

T HEORETISCH KADER Het schoolontwikkelthema Voortgezet technisch lezen Het vergroten van het leestempo, automatiseren van leesstrategieën en het realiseren van een goede voordracht (Huizenga, 2007). Een nieuwe methode kiezen Vier fases (Cöp, 2012).

M ETHODE & R ESULTATEN Verkennend gesprek Inhoudsanalyse Expertinterview

C ONCLUSIE Fase 1, welke kenmerken heeft de nieuwe methode Fase 2, welke methodes sluiten aan bij de kenmerken Fase 3, methodes uitproberen Fase 4, keuze maken en een implementatieplan opstellen

W ERKPLAN Hoofdvraag theorie Hoofdvraag praktijk/theorie Hoofdvraag praktijk Nieuwe ontwikkelingen…………..

W ERKVORM PRAATKAARTJES Hoe denken jullie mij te kunnen helpen?