De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

= Onderzoek om een nieuw of beter product te maken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "= Onderzoek om een nieuw of beter product te maken."— Transcript van de presentatie:

1 = Onderzoek om een nieuw of beter product te maken.
Ontwerponderzoek = Onderzoek om een nieuw of beter product te maken.

2 Kenmerken Vorm van interventieonderzoek en participatief praktijkonderzoek Betrokkenen spelen in alle fasen een rol CIMO logica: Context (bekijken) Interventie (zoeken) Mechanisme (probleem signaleren) Outcome (uitkomst) Combineert praktijk en theorie: Probleem wordt vastgesteld, maar ontwerp vindt plaats op basis van resultaten van nieuw theoretisch onderzoek.

3 Voorbeeld Speelplaats herinrichten en aanbod van spelmateriaal

4 Fasen Fase 1: Vooronderzoek VOORBEELD: Hoe speelplaats herinrichten en aanbieden van spelmateriaal? Fase 2: Ontwerpfase VOORBEELD: Meer groen en actief samen spelen (vb. hinkelparcours) Fase 3: Evaluatiefase VOORBEELD: Spelgedrag observeren, leraren bevragen, enquëte

5 Voordelen Levert direct bruikbaar product Optimaliseert kwaliteit
Bruikbaar bij algemene vernieuwing Gericht op ontwerpen van methoden

6 Nadelen Neemt veel tijd in beslag Er moet een probleem zijn

7 Vragen?


Download ppt "= Onderzoek om een nieuw of beter product te maken."

Verwante presentaties


Ads door Google