Handelingsplannen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HANDELINGSPLAN IN SCHOOL Margie van de Kerkhof, begeleider passend onderwijs
Advertisements

Bedrijfsverbetering met de Code
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Vergoedingsregeling dyslexie
Het geven van een workshop
Les 7: het voorbereiden van een les
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Dyslexie De Wissel Herlaarhof.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Coen’s spel: Overheidsfinanciën. Huidige gegevens CBS (2012) Werkloosheid 5,9% AOW 15,6 % Vereenvoudigde versie; dus op een klas van 30 leerlingen speelt:
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Vakantie Wie gaat er op vakantie? Waar ga je heen? Met wie ga je?
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Gemaakt door: Roos Portijk & Rianne Procee
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
Week 3 Casus oefenen Docent: Madeleine Meurs Opvoedrelaties onder spanning B.
Wjk.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Bijeenkomst September 2015
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
D E VOORBEREIDING Opzet gemaakt voor de implementatie van oefenen.nl voor het MT Plan van aanpak Tijdslijn Kostenplaatje.
Creëer een positieve talentspiraal werken met kinderen met autisme spectrum stoornis in de klas.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Schoolmaatschappelijk werk. Betekenis Schoolmaatschappelijk werk biedt een goede aanvulling voor vragen die niet direct onderwijs gerelateerd zijn. Schoolmaatschappelijk.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Handelingsgericht werken OGP Bk03 Hans van Doremalen Marion Steegh.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Een tijdlijn maken met ICT
Passend onderwijs.
Braziliaanse muziek.
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Mysterie: Moord op de Romanovs
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Eindopdracht kwaliteitszorg.
Instructie geven en uitvoeren
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Praktijktoets & mondelinge toets
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
gesprekstechnieken Les 2
Observeren rapporteren
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Handelingsplannen

Methodisch begeleiden 1.Breng het probleem in kaart 2.Breng samenhang wbt de invloeden 3.Wat wil je bereiken ? 4.Maak een plan van aanpak 5.Voer het plan uit 6.Evalueer/is het doel bereikt?.

Handelingsplan Dit komt tot stand door: 1.observeren 2. diagnose stellen 3.gesprekken met betrokkenen 4.Onderwijskundige inzichten

Werken met een handelingsplan 1.Maak een casus van het onderwerp (tutor) 2.Stel de beginsituatie vast van de leerling 3.Stel vast wat wil je bij die leerling bereiken 4.Stel een tijdpad vast 5.Geef de volgorde van werken aan 6.Geef aan hoeveel lessen je hiervoor nodig hebt. 7.Werk 2 begeleidingslessen uit van 30 min. 8.Spreek af hoe de evaluatie is/ is doel bereikt?

Opdracht Presentatie/werkstuk !.Geef een beschrijving/kenmerken van het probleem 2Beschrijf de mogelijke oorzaken van het probleem 3.Geef de gevolgen aan voor het kind bij het volgen van onderwijs 4.Geef de mogelijkheden om het kind te begeleiden binnen het reguliere basisonderwijs/rol onderwijsassistent

Vervolg:opdracht 5.Vul 2 lesvoorbereidingsformulieren in en geef de les als presentatie:35 min. 6.Zorg zelf voor materiaal (evt. Stageschool) 7.Doel les:werken met handelingsplan+ aanpak handelingsplan 8.Evalueer het handelingsplan met de klas 9.Zorg voor een kopie van het handelings- plan en geef het aan de klasgenoten