Ontwikkelingsperspectief Samenwerkingsverband po 2203 Hoogeveen
Uniformiteit Eén OPP voor samenwerkingsverband po2203, afdelingen Meppel, Steenwijk en Hoogeveen Aan het einde van dit schooljaar worden de ervaringen gebruikt voor eventuele bijstelling van dit document.
OPP voor… Rugzakleerlingen Aanvraag arrangement Leerling met een arrangement
Jonge kinderen t/m groep 4 De eerste vier tabellen invullen (gegevens leerling, leerling profiel, integratief beeld en leerlingbegeleiding). Vanaf groep 5 de tabellen gebruiken per schooljaar.
Gegevens leerling: “harde” gegevens Het startperspectief wordt bepaald bij een didactische leeftijd van 20. Het uitstroomperspectief wordt bepaald vanaf een didactische leeftijd van 40 maanden onderwijs. Het gaat hierbij om een theoretisch uitstroomperspectief
Leerlingprofiel: Zo concreet mogelijk invullen op de betreffende gebieden
Integratief beeld Samenvoeging van eerdere gegevens: verbanden leggen tussen de onderdelen van het leerling profiel
Leerlingbegeleiding De hulp die t/m groep 4 is aangeboden (belangrijk bij de aanvraag van een arrangement). Verwijzen naar plan/ lvs mag.
Verwachte groei per schooljaar Vanaf groep 5 Via het rolmenu het startperspectief invoeren. Vul de score in van juni (eind 4), LRV verwacht dle en leerroute (bij afwijken van de leerlijn). Bespreking plan v. aanpak: welke plannen lopen er. Aan het einde van het schooljaar: scores invoeren en kijken of prognose is behaald.
Na groep 6 Het uitstroom perspectief vaststellen. Hier kan ook per vak de leerrendementsverwachting ingevuld worden.
aanbevelingen Groei in vaardigheidsscores -> funct.niv/vh niv. Terughoudend zijn met IQ scores en verwachte groei Extra tabel bij doublure in groep 5 t/m 8 …. Mail naar: ca.hgv@po2203.nl