Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Presentatie over Cyberpesten
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Minecraft.
Samenvatting Book of lenses
Spel uit top 20 gamer.nl Grand theft auto V
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
CUT TO THE CHASE, NO BULLSHIT End Year Assessment Jonathan Barbosa Dijkstra GDD1A.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Eleni Fotinaki CO2B Studiecoaching.
Hogescholen in Dialoog
Ludo Daems.
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
Echtscheiding: gevolgen voor kinderen
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
The art of game design Blz Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Godsdienst.
EMEG lijst: opdracht 10.
Genre: Tower defense Ontworpen door: ironhide game studio Uitgebracht: Armor Games Released: 28 juli 2011 Platforms: PC + Tablets INFORMATIE.
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Gameplay. Bedoeling Dorp stichten Groeien Troepen (leger) maken Andere spelers aanvallen en overnemen Nog meer groeien Zo groot en sterk mogelijk worden.
Een Mailtje grapjes-CS.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Top games In deze powerpoint kom je alles te weten over games!
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Handvaten voor een eerste gesprek
Goede Mavo Uitstekende examenresultaten Hoge score voor rekenen Goede basisopleiding met persoonlijke begeleiding Prima sfeer en veel aandacht.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
E B E D L.
Volksuniversiteit Zwolle
Samenvatting hoofdstuk 8 & 9
Inhoud  Inleiding  Dus er is geen probleem bij jongeren?  De branche heeft toch nood aan een hoge omzet?  Waarom zijn jullie tegen een verbod op alcoholreclame?
BONSAI Mijn Leven….
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Reclame Masters | Ik en reclame!
Drugs.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Workshop: StemPresentatie Presenteren vanuit stem, adem, klank, houding, expressie. Vergroot de impact van jouw pitch!
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
Wat is DRAMA??.
Talent in Ontwikkeling
© UNIEK IN DE KLAS.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Volksuniversiteit Zwolle
Grafische Vormgever Joost van Ophuizen 3Ma1.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Images avec sagesse Ppsx-meta.
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

Emoties door Games Door: Vera Prins

“ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?

Keuze verantwoording Interessant Vergeet de dingen om je heen Game uitspelen > verhaal

Waarom is dit interessant voor jullie ? Bij elk ontwerp moet rekening gehouden worden met emoties Onderzoek, conceptualiseren, verbeelden en realiseren, evalueren > ontwerp proces Toepassen op eigen werkgebied

Waarom spelen we games? XEO Design: Een onderzoeksbureau wat gameplay wilt verbeteren Onderzoek over waarom mensen games spelen

Simpelwe g: voor je plezier

Niet hoeven denken aan school of werk

Vaardighede n willen testen

Dingen kunnen doen die in het echte leven niet mogelijk zijn

XEO Design ○Onderzoek: Emoties door gameplay - 30 gamers - 15 niet gamers - 90 tot 120 minuten gamen ○Data van test - Observatie spraak tijdens gamen - Observatie lichaamstaal tijdens gamen - Interview ○Uitslagen verwerkt in model - 4 keys to emotion without story

4 keys to emotion without story ○ Laat zien hoe games emoties zonder een verhaallijn creëren ○ Hulpmiddel bij het ontwerpen van een game, check of je het in je ontwerp hebt zitten ○ 4 categorieën > wat je in een game moet verwerken waardoor je emoties kan verkrijgen

1. Hard fun Emoties door uitdagingen, strategieën en puzzels

○ Uitdagingen > focus & aandacht > boosheid/frustratie of blij/trots ○ Gebruiker krijgt feedback en vooruitgang te zien tijdens het spelen: beloond voor zijn behaalde doelen ○ Vinden het leuk om te zien hoe goed ze (al) zijn ○ Vinden strategieën leuker dan als gebeurtenissen afhangen van geluk 1. Hard fun Emoties door uitdagingen, strategieën en puzzels

1. Hard fun Emoties door uitdagingen, strategieën en puzzels

2. Easy fun Grijpt de aandacht door onvolledigheid en details

○ Speler speelt hierbij vooral voor zijn plezier ○ Avontuur > omgeving en wereld ontdekken ○ Belangrijk = dat de gebruiker geboeid en nieuwsgierig blijft ○Niet zo belangrijk = winnen ○ Gevoel: verwondering en nieuwsgierigheid 2. Easy fun Grijpt de aandacht door onvolledigheid en details

2. Easy fun Grijpt de aandacht door onvolledigheid en details

3. Altered states Vormgeving & audio zorgen voor emoties

○ Zorgt ervoor dat mensen zich beter voelen (blijheid/enthousiasme) en even hun zorgen te vergeten (rust) ○ Één van de grootste redenen waarom mensen games spelen ○ Van de ene mentale staat naar de andere mentale staat ○ De vormgeving en audio zorgen voor een prettige game ervaring 3. Altered states Vormgeving & audio zorgen voor emoties

3. Altered states Vormgeving & audio zorgen voor emoties

4. The people factor Bevat het multiplayer aspect waardoor er competitie, samenwerking, prestaties en spektakel gegenereerd wordt

○Multiplayer is erg belangrijk ○Testpersonen uit het onderzoek van XEO Design gaven aan: - Ze vinden het leuker om samen te spelen - Ze willen een excuus om mensen uit te nodigen - Ze vinden het ook leuk om gewoon te kijken naar hoe andere mensen spelen ○Samenwerking en competitief element zijn belangrijk in een game ○Ervaren emoties als: blijheid en gevoel van amusement 3. The people factor Bevat het multiplayer aspect waardoor er competitie, samenwerking, prestaties en spektakel gegenereerd wordt

3. The people factor Bevat het multiplayer aspect waardoor er competitie, samenwerking, prestaties en spektakel gegenereerd wordt

Emoties door het verhaal van een game

Een verhaal kan het amusement van de game aanzienlijk verhogen ○ Verhaal geeft de uitdaging een inhoud ○ Zorgt voor emotionele tevredenheid tot het eind van het verhaal

Een verhaal trekt meer klanten ○ Veel mensen hebben een goed en interessant verhaal nodig > motiveert ○Nadeel > game met verhaal ontwerpen > duur en kost veel tijd

Een verhaal houdt de aandacht vast in lange games ○ Puntentelling alleen is niet genoeg ○ Games die dagen duren > moeten mensen gemotiveerd houden

Een verhaal helpt bij de verkoop van de game ○ Verhaal tonen in media uitingen ○ Wekt nieuwsgierigheid

Game: Walking dead, season 1 Eigen ervaring & visie

Game: Walking dead, season 1 Eigen ervaring & visie ○ Goed voorbeeld: game die inspeelt op emoties ○ Verhaallijn ○ Gameplay

Game: Walking dead, season 1 Eigen ervaring & visie Voorbeeld van keuze die bepalend is voor het verdere verloop van de game. Keuze: Wie ga je redden?

Game: Walking dead, season 1 Eigen ervaring & visie Eind van de game Lee is gebeten door een zombie en je staat voor een lastige keuze als speler

Game: Walking dead, season 1 Eigen ervaring & visie ○ Mijn mening ○Voelde me één met het character ○Einde van de game > emotioneel ○Weinig tot geen muziek gebruikt ○28 miljoen keer verkocht

Conclusie ○ 4 keys to emotion without story model - Hoe je emoties met de gameplay kan verkrijgen - Waarom mensen games spelen ○ Denk dus bij elk ontwerp na over welke emoties daarbij verkregen worden ○ Hoe belangrijk een verhaallijn in een game is

Vragen?