Beschouwing Inleiding en slot

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Anonieme Gedichten Simon & Garfunkel Bridge over Trouble Water
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien. Het zijn zoekplaatjes. Elk plaatje heeft een verhaal. Verhaaltjes over God, die één.
Ik ga hier in deze publicatie uitleg geven over kunst
3.1 Bij het maken van vragen moet je letten op:
Man  vrouw ( een kort verhaal, verteld door een ? )
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Vapro -D Month Year Givaudan.
Ferluci.
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Sollicitatiegesprek.
Het Trouwfeest.
Een blondine ging naar een
Randstad Werkmonitor state of mind arbeidsmarkt (werknemer perspectief) juli – augustus 2007 B
Zomaar een kaartje.
Ik wil jou iets zeggen Weet je? jij bent.... Ik wil jou iets zeggen Weet je? jij bent...
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Het Potlood.
Zij alleen…...
Wet inburgering Heleen Veringa
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
Als God de mens had geschapen om computers te gebruiken, had hij ons zestien vingers gegeven.
God zegent je zodat je zult heersen 1.
Nummer een. Waarom gaat het toch altijd om wie het beste is Kijkt iedereen altijd naar nummer één Is er iets dat ik niet snap Is er iets dat ik soms mis.
Moraliteit Les 1 Ethiek – Moraliteit – Les 1 Datum:
Interpreteren van data
Met handen en voeten geloven 1
De oudere stagiaire.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Het nieuwe solliciteren:
Honoursonderwijs aan Nederlandse universiteiten
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Slot 4Hc.
Ik doe mijn presentatie over…
Wat is de zin van het leven?
Proeftoets periode 1 4 havo.
ZIJ GELOOFT IN MIJ Aangeboden door ANDRE HAZES ZIJ GELOOFT IN MIJ.
AANGRIJPENDE BRIEF AAN EEN ABORTEUR
Beschouwing – De Laatste Tips
Goedendag computerbezitter!
Uitleg persoonsvorm (pv)
Woord van Leven Maart 2015.
ZAND EN STEEN.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Bouwplan 4Hc.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Teksten schrijven. Teksten schrijven Teksten schrijven – Waar gaat het over Onderwerp Titel Lead Tussenkopjes Illustraties Woorden vet/cursief.
Pourquoi apprendre le français?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Solliciteren: wat wil ik?
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Met een gebogen hoofd zit Carmen aan tafel met haar boek. Met een moeilijk gezicht kijkt ze naar de opdrachten voor zich. Over een paar weken is haar.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Kiezen voor keuzedelen
Nederlands Vrijdag 11 maart 2VA.
DE KIEZENDE GOD SPREEKT DOOR JEZUS CHRISTUS – WAT EEN ZEKERHEID! - welke zekerheid heb je over je uitverkiezing - 1. Zekerheid in Christus – - niet ‘later.
Leesvaardig Examentraining.
De tekstsoorten en hun kenmerken 1. HET BETOOG Doel = publiek overtuigen van een mening of activeren om iets te doen (=overhalen / tot handelen aansporen)
Lezen, schrijven en argumenteren
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Vwo 4 – week 39/
Transcript van de presentatie:

Beschouwing Inleiding en slot 5 vwo

Inleiding aandachttrekker Sophie Nooter (29 jaar) heeft Engelse taal- en letterkunde gestudeerd en was een van de ruim 1600 mensen die onlangs solliciteerde naar een baantje als garderobemedewerker in het Rijksmuseum. Op basis van haar brief werd ze uitgekozen voor de sollicitatiedag: een rollenspel, een groepsinterview en een debat over het Amsterdamse softdrugsbeleid. ‘Blijkbaar essentiële kennis voor een toekomstige garderobemedewerker’, zegt ze een beetje cynisch. Cynisch word je waarschijnlijk wel als je in deze tijd hoogopgeleid bent maar op mbo- banen moet solliciteren om aan het werk te komen. Dat is echter iets waarmee generatie Alles dagelijks geconfronteerd wordt.

Inleiding onderwerp introduceren De generatie Alles bestaat uit de huidige twintigers in Nederland. Het is de generatie die in deze crisistijd haar opleiding afrondt en de arbeidsmarkt opgaat. Zij staat voor verschillende uitdagingen: studeer ik verder of ga ik werken? Blijf ik in Nederland of ga ik naar het buitenland? Accepteer ik deze baan of moet ik verder zoeken?

Inleiding vraagstelling De vraag is dan ook: hoe ziet de toekomst van generatie Alles eruit?

Slot samenvatting: afweging (Hoe ziet de toekomst van generatie Alles eruit?) Wat opleiding en baangarantie betreft, kun je alles over die toekomst zeggen. Aan de ene kant ontstijgt deze generatie Alles de zesjescultuur en schrijven zij zich massaal in voor university colleges en honours- programma’s. Aan de andere kant is er echter weinig werk op niveau voor net afgestudeerden. Hier staat tegenover dat deze generatie internationaal georiënteerd is en makkelijk werk vindt in het buitenland. Dat geldt echter niet voor piloten: voor hen is het zowel in Nederland als in het buitenland moeilijk om werk te vinden.

Slot conclusie = eigen mening Ik denk dat generatie Alles het op dit moment best lastig heeft. Ja, er zijn mogelijkheden te over, maar die mogelijkheden lijken er alleen te zijn voor mensen die boven de middenmoot uitstijgen. Dat is volgens mij niet voor iedereen weggelegd.

Uitsmijter Als ik in deze tijd twintig zou zijn, dan zou ik waarschijnlijk net zo cynisch worden als Sophie uit de inleiding: wel mijn stinkende best doen om dat baantje te krijgen maar daarna enigszins chagerijnig de jassen en dassen van de bezoekers van het Rijksmuseum aannemen.