(School Wide) Positive Behavior Support

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Datagestuurd werken op de Ambelt Oosterenk
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
PrO in Heerhugowaard.
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
NOVEMBER/DECEMBER 2013 WelkomNaar school DieuwkeJayden ZoëIfy Ferre Hiep Hiep Hoera Lysandrick 7-11: 1 jaar! Nils 16-11: 3 jaar! Kay 3-12: 3 jaar! Activiteitenagenda.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Extra Uitleg: Voorstellen van Billy Brandkraan.
ÉÉN GOD, DE VADER 3 nov Rotterdam.
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Kandinsky College Malderburchtstraat
Discipelschap.
|Datum Project van Zwak naar Sterk Jan Folkert Deinum.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
“Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God.” (Psalm 42:1-2)
Discipelschap.
Welkom. Welkom Even voorstellen: De heer Drs. C.H.M. Bentlage Teamleider HAVO / VWO.
Individuele loopbaanbegeleiding
Waarom 'Spreuken'? 20 oktober 2013 Den Haag.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Vanavond gaat het over: Hoe sta jij in het leven?
Het Heiligdom Een Afbeelding voor Redding 4e Kwartaal 2013 INLEIDING
Ouderavond klas 2 24 september 2013
Welkom bij de ons automatisch salaris onderzoek
Nieuwsbrief De tijd van je leven! Aanwezigheid meester Hans: Agenda:
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Handelingsgericht werken
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Welkom S.G. De Triade Leerjaar 1.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Workshop Datagestuurd werken met SWIS!
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strijd tegen de zonde?.
Doopdienst 22 juni 2014 Koen Minderhoud
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
De niveaus. De niveaus Advies van de basisschool Werkhouding, huiswerkhouding en zelfstandigheid van het kind Intelligentie en leerprestaties van het.
Wouldn’t it be great if every single child could be succeed in school? (citaat aankondiging Dr. Heather Peshak George) Saskia Ceulemans, Hanneke de Jong,
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Wat is SWPBS - goed gedrag kun je leren?
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
Presentatie SWPBS-team
5 % 15 % 80 % Reteaming, plannen maak je samen! 14 November 2014 Joost Iserief Cathelijne Spijker Vantevoren snoepjes klaarleggen Uitdelen knikkers.
Welkom op CBS Het Octaaf
Workshop klassenmanagement
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
Methodiek: Plancyclus
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Jij maakt het verschil! Altijd maar weer verbinding -over een pedagogiek van vertrouwen Pim Kalkman PBS coach Verus Conrector scholing & ontwikkeling Corderius.
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Naam school Datum Logo van de school
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Goed gedrag kun je leren! SW PBS: Positive Behavior Support
Transcript van de presentatie:

(School Wide) Positive Behavior Support 14 november 2014 Van harte welkom bij de workshop: “Ongestoord werken op de NSG” Hans van den Ende & Sil van Vegchel

Agenda 1. Wie zijn wij en wat voor school de NSG? 2. Ongestoord werken: - Hoe zijn wij bij ongestoord werken gekomen? - Wat is ongestoord werken? 3. Waarom werken met data? Hoe hebben we op de NSG gewerkt met data? Ongestoord werken in de praktijk  Casus: stilteruimte Filmpje Vervolg op ongestoord werken  lesverwijderingen Positieve Berichten Service Evaluatie & afsluiting

Waarom kiest de NSG voor PBS Beter gedrag Betere sfeer Eenduidigere aanpak Betere resultaten

PBS op de NSG Waarom en wanneer zijn we begonnen? Wat hebben we gedaan? Wie hebben we erbij betrokken? Kernwaarden Gedragsmatrix

De weg naar ongestoord werken Waarom gekozen? Wie hebben we daarbij betrokken? Hoe hebben we hun daarbij betrokken?

Data verzamelen ongestoord werken op de NSG

Opdracht: wat verstaan jullie onder “ongestoord werken”?

Werken met data: waarom? Objectief vs. subjectief Duidelijk: meten is weten Maakt vervolgactie makkelijker Resultaat wordt meetbaar

Hoe gaan we te werk? Signaleren probleem Data verzamelen / meten Data bespreken + conclusies trekken Actie bedenken en uitvoeren Opnieuw meten Evalueren

Ongestoord werken: 2 metingen Samenvatting per jaarlaag   B1TH 84% B1HV 76% B2TH 70% B2HV 79% T3 75% T4 80% H3 91% H4 H5 V3 96% V4 V5 V6 Ongestoord gewerkt op de hele NSG meting 30 januari 2014: 83 % Ongestoord gewerkt op de hele NSG meting 21 november 2013: 77%

Casus: Ongestoord werken in de stilteruimte Vraag vanuit de leerlingenraad - Probleemomschrijving - Stilteruimte: gedeeltelijk bemand, ruimte met plek voor 20-25 leerlingen, gedeeltelijk met schotten tussen studeerplekken Opdracht in groepjes van 3-4: Maak een plan van aanpak (op PBS-wijze).

Ongestoord werken in de stilteruimte Wat hebben we gedaan op de NSG? Probleem besproken in het PBS-team Vragenlijst laten invullen Interventies: gedragsverwachting stilteruimte aangepast + regels veranderd Vragenlijst nogmaals afgenomen + leerlingenraad bevraagd

Filmpje

792

Lesverwijderingen Wat valt u op?

Wat zijn redenen om leerlingen uit de les te verwijderen? Wat vindt u goede redenen voor een lesverwijdering? Wat vonden onze docenten goede redenen voor een lesverwijdering. - 1. Bedreigen van docent of leerling - 2. Beledigen - 3. Vechten Waar heeft ons personeel behoefte aan? - Eenduidige afspraken en protocol - Altijd aanwezige teamleiders - Time-out plek op de gang

Afsluiting en evaluatie Alvast bedankt voor het invullen van het evaluatie formulier Dank voor uw aandacht en voor straks een prettig weekend!

Ook Bandel en Baik doen het rustig aan! De pasgeboren Indische babyschildpadjes van dierenpark de Oliemeulen. “Ik gedraag me rustig.”

Dankjewel dat je je fiets in de stalling zet!

De NSG wenst alle eindexamenkandidaten heel veel succes!

Jij laat anderen toch ook rustig hun examens maken? “Ik gedraag me rustig.”

“Mijn mobiel staat uit en is uit het zicht, tenzij de docent toestemming tot gebruik geeft” Tip voor alle eindexamenkandidaten: Berg je telefoon voor aanvang van je eindexamen op in je kluisje.

0,012 seconde maakt het verschil Jij komt toch ook op tijd? Michiel, gefeliciteerd met je gouden plak!

Maxime van der Veen is vader geworden! Zijn kampioen heet Samuel

“Problemen los ik pratend op.”

Fontys Hogescholen

SWPBS is geen sprint, maar een marathon! Mobiel als agenda, opzoeken enz.

Evaluatie workshop: ongestoord werken: SWPBS op een VO Heeft de workshop aan uw verwachting voldaan? Ja 0 een beetje 0 nee 0 Ik ben tevreden over:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........ Een tip voor een volgende keer:……………………..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... Bedankt voor het invullen, José, Sil en Hans