@Vise Business Consultancy Author: Hans Groen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

situationeel leiderschap
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
10 tips voor een gouden start Groeitips
The CAF Procedure voor externe feedback
De relatie tussen logistiek en veiligheid
V.O.C. info avond voor trainers, coaches en managers
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Business concept SMART-consultants
Een startersgids voor innovatie
Hogescholen in Dialoog
Oplossingsgericht coachen
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Workshop teamvorming en leiderschap
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
PLATO™-Intensief- Leadership
Wat is een communicatieplan?
Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken?
Leiderschap en organisatie
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Leidinggeven en coachen
Leiderschap en zelfbedrog:
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
5S in Velsen.
5S in Velsen.
2.2 Managementmethodes Moderne Beheerstechnieken
Een theoretische verkenning
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Exceptioneel leiderschap Author: Hans Business Consultancy.
Exceptioneel Business Consultancy Author: Hans Groen.
Leiderschap en veiligheidsprestatie
Dossier Empowerment.
Rol van cultuur bij kennismanagement Jan Meijer Den Haag, 1 december 2005.
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
OBeTo Business Consultancy Author: Hans Groen.
Workshop evalueren Dcp
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Het coachende functioneringsgesprek
Groepsdynamica Lesweek 6 – Les 5
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
“Aan de slag met Business Consultancy.
Naar een duurzaam HRM beleid
Beslissen managen en macht
VERANDEREN EN VERANDERMANAGAMENT Week 6 Organisatie en beheer.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst week 3 Werken in een team
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
What is the meaning of? Student centered learning
Theorie.
Persoonlijk Leiderschap
Training Samenwerken Een project van: In opdracht van:
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
LEIDERSCHAP © Dia van Berry Hagendijk.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Boeien en binden van goede medewerkers
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

@Vise Business Consultancy Author: Hans Groen Functie Management @Vise Business Consultancy Author: Hans Groen

Doelstelling Begrijpen van het belang van effectieve communicatie voor managers Begrijpen van de rol van manager Professioneel problemen oplossen Continue verbeteren als professioneel manager

De professionele manager Communiceert op alle niveau’s Is een rolmodel van management gedrag Ondersteunt experimenten om problemen op te lossen Legt nadruk op het halen van de doelen Communiceert

Management taken Opdrachten geven Sturing geven Hulp bieden Controle Geven van positieve feedback Geven van negatieve feedback Problemen oplossen Rapporteren

Problemen oplossen Toegeven dat er een probleem bestaat Definiëren van het probleem Alternatieve oplossingen en gevolgen bestuderen Het BESTE alternatief selecteren Implementeren! DOE HET! Controle - Evaluatie   Als het werkt: Resultaat communiceren Als het niet werkt: Her-definieer het probleem

Barrieres Niet geïdentificeerd/ Niet onderkend. Niet gerelateerd aan financiële verliezen. Verlies door de dagelijkse beslommeringen. Door anderen niet als een probleem ervaren. Buiten de verantwoordelijkheid. Niemand aangewezen voor onderzoek/analyse. Geen autoriteit om geld uit te geven. Geen controle over het onderzoek. Werken rond het probleem/ leven met een probleem. Lage prioriteit

Doelstellingen Begrijpen van de verschillende manieren om mensen en/of groepen te benaderen Weten hoe te reageren in een situatie waar leiderschap vereist is Begrijpen van de rol van een leider bij de personeelsontwikkeling Leren hoe gedrag kan worden gestimuleerd en gestuurd

Leiderschap De kunst om mensen te beïnvloeden om te doen wat noodzakelijk is Om de doelstellingen te bereiken die door jou werden gezet Omdat ze het willen doen

Aspecten van leiderschap Informatie delen opinies vragen consensus verzekeren aanmoediging Menselijk Aspect Taakgerichtheid verplichten controleren focus op de taak

Capaciteiten medewerker Ik Weet (kennis) Ik Kan (kwaliteit) Karakter Ik Wil (gedrag) Gewoonte Wil

Diagnose (onderbewustzijnsniveau) Kan hij/zij het? -- Capaciteiten Wil hij/zij het doen? - Wil (onderbewustzijnsniveau) Capaciteiten om te presteren Wil om te werken Karakter

Karakter D1 onervaren en onwelwillend of onzeker D2 onervaren maar welwillend en vertrouwen D3 ervaren maar onwelwillend/onzeker D4 ervaren en welwillend/vertrouwen

Karakter S1 Verplichten S2 Verkopen S3 Ondersteunen S4 Delegeren

<< - ondersteunen dicteren ->> Leiderschaps grafiek AANMOEDIGEND GEDRAG << - ondersteunen dicteren ->> D4 D3 D2 D1 S1 S2 S3 S4 VERPLICHTEN VERKOPEN ONDERSTEUNEN DELEGEREN

Drie vaardigheden DIAGNOSE KAN HIJ/ZIJ HET? WIL HIJ/ZIJ HET EN HEEFT ZE ER VERTROUWEN IN? (D1,D2,D3,D4) AANPASSEN S1 - D1 S2 - D2 S3 - D3 S4 - D4 COMMUNICATIE TERUGKOPPELING

Macht en invloed Macht is positioneel gerelateerd tot het werk Invloed is persoonlijk gerelateerd tot de persoon Vertrouwen is gebaseerd op invloed

Coachen Iemand anders beïnvloeden om een opdracht uit te voeren, binnen de opgelegde grenzen van de taak, op een verantwoordelijke, competente, kwalitatief hoogstaande manier

Voorwaarden voor Coaching Minimale Capaciteiten De Zin om het te Doen Karakter

Stappen in Coaching Verkrijg overeenstemming dat een probleem bestaat Zoek samen naar oplossingen Verkrijg overeenstemming over de acties die moeten worden genomen om het probleem op te lossen Controleer en evalueer de resultaten Erken de positieve resultaten

Coachen Iemand anders beïnvloeden om een opdracht uit te voeren, binnen de opgelegde grenzen van de taak, op een verantwoordelijke, competente, kwalitatief hoogstaande manier

@Vise Business Consultancy A privately owned company that since it inception in 2001 successfully completed major consultancy and interim projects in industries such as Food, Logistics, Automotive, Technology, Aerospace and Healthcare. Services Interim management Management consultancy Training – Coaching Benchmarks Expertise Supply Chain Management Organizational development Bottom-line improvements Lean Manufacturering Contact @Vise Business consultancy Mantingerdijk 4 9436 PN Mantinge +31(0) 626 198 500