Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Ontwikkelingen in de retailmarkt
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
SAUNAVOORDEELPAS Jamal Atide
Branche-analyse Boekenbranche
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Fun of functie in Haarlem?
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Inge Bunschoten Benjamin Brommer Ronita Constantine Lambert Bax
Inge Bunschoten, Ronita Constantine, Benjamin Brommer en Lambert Bax
Hoe centraal staat de burger in uw gemeente? 1 Van het kastje naar de muur? Praktijkonderzoek naar kanaalsturing Overheid & ICT 2011 Willem Pieterson.
Hans-Peter Hioolen.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | Maart 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het aantal.
16 juni 2011sia thematische impuls Thematische Impulsen (TI) Agenda Wat is een Thematische Impuls? Waarom Thematische Impulsen? Plaats binnen SIA Inhoud.
Samen werken aan een gezonde regio!
Peiling 20-weken echo Resultaten landelijke enquête
Inhoud Hoe het allemaal begon… Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Evenement ‘Kwistnix’ Wat hebben we.
Easykitchening. Inhoud Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Wat hebben we geleerd?
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Ster van Succes.
Branche analyse Boekhandels 2014
Social media presentatie
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
Inleiding Horst Centrum Online Hans den Bekker
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen.
TSM Adviseurs In opdracht van GreenWorks
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Robin Schoew, John Frederiks en Bas van der Hoeven.
Opbouw van vertaalcompetentie Marketa Štefková Comenius Universiteit Bratislava Deze presentatie ontstond in het kader van het onderzoeksproject TRANSIUS.
Doc. Mgr. Marketa Štefková, PhD. Hyperdiversiteit aan bronteksten, terminologieën en opdrachtgevers versus kwaliteit en professionaliteit: dagelijks dilemma.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Komt een jonge klant aan de balie….. Bijeenkomst Economie docenten Malmberg Uitgeverijen Emile Kouwenhoven SNS REAAL.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Klanttevredenheidsonderzoek
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Probeer dit beter te krijgen
presentatie Geschiedenis van de computer en het internet
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Een product of dienst verkopen
presentatie Geschiedenis van de computer en het internet
Presentatie bedrijfsplan
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Presentatie en marketing
Financieel 1.
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Titel van bedrijfsvergadering
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie Inge Bunschoten Benjamin Brommer Lambert Bax Ronita Constantine 26 Maart 2014 Minor Marketing Tomorrow Hogeschool van Amsterdam Groep A

Inhoudsopgave Branchecijfers Trends & ontwikkelingen Belangrijkste resultaten Aanbevelingen

Cijfers drogisterijbranche Aantal drogisterijen: 2.730 Omzetontwikkeling: 2012: € 3,1 miljard (exclusief btw) 2,5% omzetstijging t.o.v. 2011 Inmiddels veel omzetdalingen Prijsstijging producten Bron: KNDB Financieel Dagblad

Cijfers drogisterijbranche Bestedingsontwikkeling 2012: € 4.141 0,9% stijging t.o.v. 2011 Bron: KNDB

Trends & Ontwikkelingen Consument zoekt beleving en kennis Branchegrenzen vervagen, concurrentie vanuit winkels neemt toe Het aantal faillissementen stijgt Alle macht naar een aantal spelers op de markt Trends: De opkomst van e-commerce Kwaliteit, zichtbaarheid en samenwerking Bron: Centraal Bureau Drogisterijenbedrijven Financieel Dagblad

Methode van onderzoek Doelstelling: Inzicht krijgen in de online marketingactiviteiten van drogisterijen in Nederland. 109 zelfstandige drogisterijen Maart 2014 Kwantitatief onderzoek in de vorm van een enquête. De uitkomsten van de onderzoeken worden beschreven in deze presentatie.

Belangrijkste resultaten

Omzet en concurrentie

Online en offline

Online kanalen

Conclusies Drogisterijen ervaren veel concurrentie en verwachten geen verandering. Online voor omzetgroei: - website voor algemene informatie - webshops worden niet gebruikt - Facebook het meest populair

Conclusies Weinig gebruik van strategieën. Veel websites zijn niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik; drogisterijen zien hier het voordeel niet van in.

Aanbevelingen Online werken met duidelijke strategie Website optimaliseren voor mobiel gebruik Webshop is niet noodzakelijk Meer promotie online en fysieke platformen

Bedankt! Zijn er nog vragen?