© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Competenties.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Motivatie, leeftijd en competenties
Advertisements

Onze kernwaarden.
Feb 2014 Leiderschap & Professionele Ruimte Joost van der Stoep Organisatiewetenschappen (VU Amsterdam) Organisatie en Personeelsbeleid Rijk (BZK)
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Gekoesterde kwetsbaarheid als professionele deugd
Wij stellen ons graag aan u voor!
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
De relatie tussen logistiek en veiligheid
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Inleiding Mentale Training Rico Schuijers
Professionals als sleutel tot succes. Programma Inloop en kennismaking De professional in een veranderende context Succesvol veranderen Het fundament.
Hoe ik verander Shirine Moerkerken
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
COMPETENTIEONTWIKKELING
Facility management en inkoop
Doelstelling van vandaag
Prestaties beoordelen
Organisatiestructuur en
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Competentiecatalogus Mechatronica
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
Marketing vandaag en morgen
NVP Strategische personeelsplanning en talent management
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Slotbijeenkomst Benchmark Publiekszaken
Digitaal werken… Digitaal denken
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
MACHT, BELANGENCONFLICT, RELATIES, ONDERHANDELING Willem de Haas © Willem de Haas.
Competentiegericht leren vmbo
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
@Vise Business Consultancy Author: Hans Groen
C. Molmans SOD-Opleidingen
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Goederenverwerking H25 Relaties Manager Handel.
Het Rijk van Koning Klant
Coachen en reflecteren De kracht van coaching Leerlijn 3.
Waar heb jij de laatste 6 maanden, als consument een top klantenervaring gehad?
Business en IT Consulting
Marcel Seijner Mmed.hro.nl\data\presentaties\
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Beslissen managen en macht beslissen Constant beslissingen nemen, zakelijk/prive Gestructureerde /ongestructureerde Ty pe be sli.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Beslissen managen en macht
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Passie voor het vak Oog voor het kind
Concreet aan de slag met coreset ICF 1. Indiceringsinstrument obv ICF Hoe is het indiceringsinstrument opgebouwd? 43 categorieën Elke categorie is voorzien.
Nazorg “definitie” nazorg diensten die de leverancier blijft verlenen nadat de klant apparatuur of programmatuur heeft gekocht nazorg Betreft bijdragen.
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Handelingsgericht werken OGP Bk03 Hans van Doremalen Marion Steegh.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
BOM-model PV 25/03/2014.
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Ik ben een full stack consultant! TestNet najaarsevenement
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Fleximatrix.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Competenties

© Alert Management Consultants Oefening 1 Wat zijn de taken die een kelner moet doen? Wat moet een kelner hebben om die taken uit te voeren? Denk aan de beste kelner die je ooit bediend heeft? Welke eigenschappen typeerde deze kelner?

© Alert Management Consultants Oefening 2 Waar denk je aan bij competenties?

© Alert Management Consultants Competenties: 3 dimensies

© Alert Management Consultants Competenties: historiek Tot aan WO I: kennis en ervaring WO I: andere aspecten dan kennis en ervaring nl. intelligentie WO II: andere aspecten dan kennis en ervaring nl. competenties

© Alert Management Consultants Competenties: kern van 3 elementen Gedrag IntentieContext

© Alert Management Consultants Competenties: 3 dimensies

© Alert Management Consultants Oefening 3 Wat zijn de taken die een huisarts/specialist moet uitvoeren? Wat moet een huisarts/specialist hebben om die taken uit te voeren? Denk aan de beste huisarts/specialist die je ooit geconsulteerd hebt. Welke eigenschappen typeerde deze huisarts/specialist?

© Alert Management Consultants Competenties: 3 dimensies

© Alert Management Consultants Oefening 4 Denk aan een positieve aankoopervaring die je ooit hebt meegemaakt? Waarom was die aangenaam?

© Alert Management Consultants Oefening 5 Denk aan een positieve ervaring die je hebt gehad met iemand in een professionele context?

© Alert Management Consultants Oefening 6 Waarvoor heb je ooit een compliment gekregen op je werk of waar heb je ooit gemerkt een meerwaarde te hebben gecreeërd?

© Alert Management Consultants Competentiemodellen Elk bedrijf: eigen competentiemodel Onderzoek: trend over verschillende competentiemodellen Algemeen competentiemodel obv deze trend: – 21 algemene competenties – Unieke competenties

© Alert Management Consultants 21 algemene competenties (1) Prestatiegerichtheid Aandacht voor orde, kwaliteit en accuraatheid Initiatief Informatie zoeken Interpersoonlijk begrijpen Klantgerichtheid

© Alert Management Consultants 21 algemene competenties (2) Impact en invloed Organisationeel bewustzijn Relaties opbouwen Anderen ontwikkelen Directief zijn: assertiviteit en gebruik positionele macht

© Alert Management Consultants 21 algemene competenties (3) Teamwerk en samenwerking Teamleiderschap Analytisch denken Conceptueel denken Technische, professionele en manager expertise

© Alert Management Consultants 21 algemene competenties (4) Zelfcontrole Zelfvertrouwen Flexibiliteit Organisationele verbintenis Andere zoals voorkeur voor bezig zijn, schrijfvaardigheden, …

© Alert Management Consultants Competentie: beschrijving Titel Definitie Gedragsindicatoren

© Alert Management Consultants Competentie: voorbeeld ‘Klantgerichtheid’: definitie: – ‘Het achterhalen van klantenbehoeften en hier optimaal op inspelen. Het gepast opvolgen van vragen, verzoeken of klachten. Het anticiperen op mogelijke toekomstige klantenbehoeften en het bouwen en onderhouden van vertrouwensrelaties.’

© Alert Management Consultants Competentie: voorbeeld (2) ‘Klantgerichtheid’: gedragsindicatoren: – ‘Blijft rustig wanneer een klant klachten heeft.’ – ‘Peilt naar de reactie van de klant op de geleverde service.’