27 juni 2014 BEPERKINGEN BIJ TOLERANTIES 1.  in de eerste opleidingsfase max. 12 stp inzetten.  stagepunten zijn nooit tolereerbaar  Vanaf nu geldt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Invoering van Corona Belangrijke wijzigingen voor studenten Check regelmatig voor updates van deze presentatie.
Advertisements

Gecombineerd programma Michaël en Markenhage
Netwerk bijeenkomst taal en rekenen
De heer R. Schouten Mevrouw M. Dingemans
1 Diplomaruimte Informatie voor Studenten. 2 Wat is de diplomaruimte? •Opleidingsmodel i.p.v. jaarmodel •Eenvormige structuur voor alle studenten van.
Integraal onderwijs met ict
1 Diplomaruimte Informatie voor Studenten. 2 Wat is de diplomaruimte? Invoering van een opleidingsmodel Eenvormige structuur voor alle studenten van de.
Infosessie tolerantiesysteem en (niet-) bindend studieadvies rechten
1. GIT-regels (facultair) 2. Regels m.b.t. volgtijdelijkheid (FacRa)
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Digitale zorgverlening: “aan de slag, het mag” IBE/Innovatie, Hans Haveman 20 september 2004.
Gesloten Federaal Centrum TONGEREN Penitentiaire Inrichting TONGEREN.
Onderwijs- en examenreglement
De stad Veelheid aan culturen, subculturen, leefwijzen, levenshoudingen, levensbeschouwingen.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
Examenresultaten: wat nu?
Examenverwerking Corona Workshop 25/10/2012
Infosessie tolerantiesysteem en (niet-) bindend studieadvies Criminologie Februari 2014.
Leerkrediet Liesbeth Hens Departement Onderwijs en Vorming
13 november 2008 ‘Specifieke vakdidactiek gezondheidszorg voor de SLO in de CVO’s’ Workshop CVO LimLO Diepenbeek, CVO VTI Brugge, CVO VTI Aalst, CVO.
Examenresultaten: wat nu?
INFORMATIE AVOND VWO 6 MAANDAG 9 SEPTEMBER. WELKOM INFORMATIE EXAMENJAAR INFORMATIE VERVOLGONDERWIJS.
Enkele voorbeelden.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
Welkom op de informatie-avond 3 e klas DC. Even voorstellen De coaches 3D1 Mevrouw van Leusden 3D2 Mevrouw Bacas 3D3 De heer Saïdi en El Yakhlifi 3D4.
DCA Didactische competentie Algemeen 6 STP T 5 – P 1 80 LT 0.6PT 0.4PO PPC Psycho-pedagogische competentie 6 STP T 5 – P 1 80 LT 0.6PT 0.4PO OMA Onderwijs.
DCA Didactische competentie Algemeen 6 STP T 5 – P 1 80 LT 0.6PT 0.4PO PPC Psycho-pedagogische competentie 6 STP T 5 – P 1 80 LT 0.6PT 0.4PO B MBC Maatschappelijke.
DCA Didactische competentie Algemeen 6 STP T 5 – P 1 80 LT 0.6PT 0.4PO PPC Psycho-pedagogische competentie 6 STP T 5 – P 1 80 LT 0.6PT 0.4PO LEV Leerkracht.
DCA Didactische competentie Algemeen 6 STP T 5 – P 1 80 LT 0.6PT 0.4PO LEV Leerkracht en verantwoordelijkheden 4 STP T 3.5 – P LT 0.3PT 0.2PO OMA.
De AWBZ Els Versteeg PGB alleen bij zorgbehoefte langer dan 1 jaar Begeleiding minimaal 10 uur per week 1 dagdeel telt voor 1 uur Niet de juiste.
Rekenbeleid
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten.
Beleidsregel combinatiefuncties Sport
Hartelijk welkom 13 juni 2013.
Niet-bindend Starters Bachelor HIR/HIRB januari 2012
Inleiding presentatie digitaal OKR en protocol september 2014 Samenwerken aan Passend Onderwijs voor elke leerling.
Speerpunten Jeugdbeleid Versie Waarom een nieuw jeugdbeleid? Er is sprake van een grote uitstroom van renners op latere leeftijd. De druk.
Update 1 september 2014 Marijke Wilssens opleidingscoördinator
Wijzigingen ontslag- en flexrecht door nieuwe Wwz
Welkom M. Smale afdelingsconrector 4 en 5 havo Emmauscollege.
Programmabegroting 2015 – november 2014 [+ aangevuld met sheet 3 t/m 9]
PGB 2015 Motieven PGB Trekkingsrecht Hoe Zorgbeschrijving
ONTHAAL NIEUWE STUDENTEN SEMESTER 2
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Infosessie studievoortgang criminologie
Voorlichting sectorkeuze Mavo 2 M. Memelink
27/11/2014 Algemene Statutaire vergadering. Goedkeuring van het verslag van de Algemene Vergadering van
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
OPLEIDINGENAVOND Jacob van Liesveldt
Infosessie studievoortgang rechten
Multidisciplinaire teams
Onderwijs- en examen-reglement
Infosessie studievoortgangs- maatregelen criminologie December 2014.
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
Infosessie studievoortgangs- maatregelen Rechten December 2014.
Infosessie tolerantiesysteem en (niet-) bindend studieadvies criminologie Februari 2013.
Keuzemogelijkheden BA HIR – 3 e fase Maandag 09/05 om 12u30.
Je examenresultaten derde examenperiode Inhoud presentatie 1. Je resultaten Je resultaten 2. Studievoortgangsdossier Studievoortgangsdossier 3.
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Verkorte bachelor Psychologie (90 studiepunten)
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Schakelprogramma: Master of Science in de Psychologie.
Introductiedag Bacheloropleiding HW 18 september 2015.
Introductiedag Schakelprogramma HW 18 september 2015.
SLO Geschiedenis - Kunst - Muziek Masterinfoavond Letteren 29 april 2014.
Je examenresultaten tweede examenperiode Inhoud presentatie 1. Je resultaten Je resultaten 2. Studievoortgangsdossier Studievoortgangsdossier 3.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Belangrijke informatie na de junizittijd. Overzicht Studievoortgangsmaatregelen aan de KU Leuven Herexamens Wat nu? o Je resultaten nabespreken met de.
Onderwijs- en examenreglement
Onderwijs- en examenreglement
Kiezen in klas 3.
Transcript van de presentatie:

27 juni 2014 BEPERKINGEN BIJ TOLERANTIES 1

 in de eerste opleidingsfase max. 12 stp inzetten.  stagepunten zijn nooit tolereerbaar  Vanaf nu geldt er een bijkomende beperking:  Binnen een bepaalde groep opleidingsonderdelen mag je slechts voor een beperkt aantal studiepunten een tolerantie inzetten NIEUWE BEPERKINGEN BIJ TOLERANTIE 2

We groepeerden een aantal OPO’s in 3 groepen:  Groep 1: onderwijsvakken  onderwijsvak 1 en 2  vakdidactiek  Groep 2: pedagogische vakken  Pedagogisch didactische vorming 1-4  Brede kijk op leren  Focus op Zorg 3 GROEPEN 3

 Groep 3: vakken Algemene Vorming  Zelfsturing en actieonderzoek  Religie, zingeving, levensbeschouwing  Agogische vaardigheid  Communicatieve vaardigheid  ICT-vaardigheid  Ethische, maatschappelijke, culturele vorming  Oriëntatie op het beroep Voor vakken binnen eenzelfde groep mag je maximaal 8 stp. inzetten over de 3 opleidingsfases heen. 3 GROEPEN 4

GROEP 1: ONDERWIJSVAKKEN 5 Opleidingsfase 1 Onderwijsvak I12 Onderwijsvak II12 Vakdidactiek onderwijsvak I3 Vakdidactiek onderwijsvak II3 Opleidingsfase 2 Onderwijsvak I14 Onderwijsvak II14 Opleidingsfase 3 Onderwijsvak I deel 57 Onderwijsvak II deel 57 Maximaal 8 stp. tolereerbaar ! Voorbeeld LO/BR: Je kunt niet langer sport 1 en sport 2 tegelijk in tolerantie zetten (9 stp > 8 stp) Voorbeeld PO/PKV: Je kan niet langer PK 1 met grafische of digitale kunsten tegelijk in tolerantie zetten (10 stp > 8 stp)

GROEP 2: PEDAGOGISCH – DIDACTISCHE VORMING 6 Opleidingsfase 3 Brede kijk op leren3 Focus op zorg4 Maximaal 8 stp. tolereerbaar ! Opleidingsfase 1 Pedagogisch-didactische vorming deel 1 3 Pedagogisch-didactische vorming deel 2 3 Opleidingsfase 2 Pedagogisch-didactische vorming deel 3 5 Pedagogisch-didactische vorming deel 4 4

GROEP 3: VAKKEN ALGEMENE VORMING 7 Maximaal 8 stp. tolereerbaar ! Opleidingsfase 1 Zelfsturing en actieonderzoek deel 1 3 Religie, zingeving, levensbeschouwing 3 Agogische vaardigheid deel 13 Communicatieve vaardigheid3 ICT-vaardigheid3 Opleidingsfase 2 Zelfsturing en actieonderzoek deel 2 3 Ethische, maatschappelijke, culturele vorming deel 1 3 Agogische vaardigheid deel 23 Opleidingsfase 3 Ethische, maatschappelijke, culturele vorming deel 2 3 Oriëntatie op het beroep4

 Academiejaar werken met de 3 groepen waarbinnen max. 8 stp. per groep mogen worden getolereerd. Dus als je dit nu toch toepast, heb je in het academiejaar een groot probleem! TIMING 8