Jeroen Bertrams Twitter: jeroenbertrams ANVR Congres 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien. Het zijn zoekplaatjes. Elk plaatje heeft een verhaal. Verhaaltjes over God, die één.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Wij hebben een woord -Het Woord- voor de wereld
Vriendschap voor het leven
Welkom.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Mijn gegevens op het web!?
Welkom bij de 4e workshop over:
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Met 30% korting! Dus nu voor 50 euro!
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
“Zonder taal geen verhaal” .
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Een startersgids voor innovatie
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
de ouderbetrokkenheid vergroten
Vondeling Hoe ziet een poezenleven er zoal uit?. Dit hier lijkt mij wel een leuk plekje om te wonen!
Lieve vriend(in)!.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Lezing door Kick de Wolff
Interpreteren van data
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Ik dacht dat het geluid voor ons, levende wezens, belangrijk was en daarom heb ik gezegd: Mijn oren.
Met handen en voeten geloven 1
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Vraag aan de Helpdesk: Hoe kan ik LIEFDE installeren?
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Het nieuwe solliciteren:
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven." „Ja, en ik vraag me de hele tijd al af, wie met hem gestorven is." „Hoezo met hem?" "Nou, in de annonce stond.
Wat is de zin van het leven?
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Het leukste verhaal van cars.. Morgen is het het belangrijkste race van het jaar. Daar moet ik naar toe.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Specht en de wezel samen door de lucht Mediabegrip week 11/12.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Iedereen gebruikt social media.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien.
Operationeel plan DIMAGINI
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Transcript van de presentatie:

Jeroen Bertrams Twitter: jeroenbertrams ANVR Congres 2014

Mededeling vooraf Klanten blijven klanten omdat ze (meer dan) tevreden zijn over jouw producten en diensten. (online marketing en social media zijn geen oplossing voor slechte producten en diensten) Jeroen Bertrams Bertrams.net

Stel: je hebt de zaken op orde Jeroen Bertrams Bertrams.net

Je wil mensen beïnvloeden Zodat ze bij jou (blijven) kopen Jeroen Bertrams Bertrams.net

Mensen beïnvloeden mensen Jeroen Bertrams Bertrams.net

Als we mensen begrijpen, dan kunnen we ze beïnvloeden Jeroen Bertrams Bertrams.net

1. Mensen zijn verslaafd aan social media Jeroen Bertrams Bertrams.net

Verslaafd aan social media Jeroen Bertrams Bertrams.net

Verslaafd Tamir & Mitchell, Harvard, 2012 Jeroen Bertrams Bertrams.net

Verslaafd Het plaatsen van een update op social media genereert gevoelens die we ook ervaren bij seks en bij het ontvangen van geld (Harvard) Jeroen Bertrams Bertrams.net

Verslaafd: consumptie Nicholas Carr: “We hebben een bewezen verslaving aan een doorlopende reeks kleine stukjes informatie. Om tot rust te komen. Die rust duurt steeds korter, waarna we opnieuw informatie wensen. Daarom checken we doorlopend onze en sociale profielen.” “The Shallows: how the internet is changing the way we think, read and remember”, Nicholas Carr, Atlantic Books, p. 117 Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bertrams.net

Verslaafd: consumptie De mens heeft door social media een sterke behoefte aan kleine stukjes informatie ontwikkeld Zonder die stukjes content worden we onrustig “Contentsnacks” Jeroen Bertrams Bertrams.net

Verslaving zowel aan producerende als consumerende kant Jeroen Bertrams Bertrams.net

Wat een “top” bedrijf! Bedrijven die in een verslaving voorzien, worden “aardig”, “sympathiek”, en “goed” gevonden Mensen associëren zich graag met hen Jeroen Bertrams Bertrams.net

In de verslaving voorzien Geef ze die contentsnacks! Kleine hapjes die makkelijk deelbaar zijn – Locatie: “In Cyprus zijn deze week 1733 Nederlanders op vakantie” – Weer: “Uw vakantie start met drie dagen prachtig weer” – Locatie: “Dit jaar 17% meer zon in Cyprus dan gemiddeld” – Taal: “Dit zijn de tien belangrijkste woorden in Cyprus: [woorden]” – Boeking: “Adres en telefoonnummer van uw hotel: [adres + telefoon]” Zowel voor, tijdens als na de reis Via sociale netwerken, SMS, whatsapp, Desnoods via een flyer

Doorlopend in verslaving voorzien Contentsnacks worden gedeeld! Als ze in trek voorzien, lekker én deelbaar zijn. Jeroen Bertrams Bertrams.net

2. Mensen willen vrienden en volgers Jeroen Bertrams Bertrams.net

We willen vrienden en volgers “Je online netwerk vergroten is verslavender dan crack” (Bill Keller, voormalig hoofdredacteur van de NY Times) Jeroen Bertrams Bertrams.net

We willen vrienden en volgers Op vakantie… Willen we (toch wel graag) weten wie er nog meer zijn Willen we in contact komen met “likeminded” mensen (nou ja, een deel van ons tenminste) Want, misschien kunnen we wel connecten!! Jeroen Bertrams Bertrams.net

We willen vrienden en volgers Waarom springen reisorganisaties hier niet op in? Welke twitter accounts zitten er in mijn hotel? Welke hobby’s zitten er in mijn hotel? Welke banen zitten er in mijn hotel? Inderdaad: connecting customers! Jeroen Bertrams Bertrams.net

We willen vrienden en volgers Jeroen Bertrams Bertrams.net

3. Mensen willen erkenning Jeroen Bertrams Bertrams.net

We willen erkenning We willen likes, retweets, mentions, reacties, shares, etc. “Waarschijnlijk zijn we allemaal like-verslaafd. Iedereen die wel eens een status update plaatst, wil weten of ie lekker loopt. Daar doe je het toch voor? Je voelt je er beter door. Beter verslaafd aan likes, dan aan porno.” (Ernst-Jan Pfauth) Jeroen Bertrams Bertrams.net

We willen erkenning En… hoe help JIJ ze daarbij? Bied de content; geef de visuals; bied kant-en-klare updates Bied een podium en help ze op het podium (want het wordt/is/was de mooiste, leukste, en beste vakantie ooit!) Jeroen Bertrams Bertrams.net

We willen erkenning Jouw persoonlijke mediakit Alles om jouw vakantie in Cyprus te delen Bonus: -Inclusief kant-en-klare tweets! -Met drie keuzes voor hashtags! Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bertrams.net

4. Mensen geloven echte mensen Jeroen Bertrams Bertrams.net

Reviews zijn nuttig, maar… Jeroen Bertrams Bertrams.net

We geloven echte mensen Yelp & Amazon: tot 25% is nep Verhalen van echte mensen zullen cruciaal worden Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bertrams.net

We geloven echte mensen Echte mensen, die we kunnen zien, die we kunnen benaderen Geen anonieme teksten Dus: Link naar verhalen van echte mensen op social media over jouw diensten/producten Vraag of je die verhalen mag gebruiken Moedig reizigers aan tot het delen van hun ervaringen En vraag ze: waarom boeken ze nou eigenlijk bij jou?? Jeroen Bertrams Bertrams.net

Resumerend: We zijn verslaafd aan het plaatsen en lezen van updates op social media We willen zoveel mogelijk vrienden en volgers We willen erkenning We geloven echte mensen De vraag is: hoe ga jij ze daarbij helpen! Jeroen Bertrams Bertrams.net

Jeroen Bertrams Bedwing het monster social media Vanaf november 2014 in elke winkel © Jeroen Bertrams, 2014 | Presentatie voor ANVR Congres 2014