Communicatie Participatiewet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
VictoryaHome – Be well, Create possibilities –
Advertisements

CNV Vakcentrale Wet Werken Naar Vermogen Gevolgen voor de jonggehandicapten Leon Meijer Hoofd Beleid en Communicatie CNV vakcentrale 7 november 2011.
Werken naar vermogen Bijdrage voor Sociale Alliantie 7 april 2011.
Doel bijeenkomsten Informeren over de stand van zaken
Kadernotitie Participatiewet
Communicatie Actieplan Jeugd Werkgelegenheid
Klaar voor de toekomst? MKB Lenteborrel donderdag 22 mei Cees Verkuyl
Mogelijkheden en beperkingen bij terugkeer naar arbeid
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Oplossingen van Zorg van de Zaak
JAARPLAN HOCKEYSPONSORING DOELSTELLINGEN Bijdragen aan de naamsbekendheid Positieve bijdrage aan het imago Binding eigen medewerkers/ Company Pride.
Wajong Bijeenkomst Ivoo Maastricht 20 januari 2014.
EPortfolio Arbeidsmarktregio Friesland Datum: 12 mei 2014.
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
MBO passend onderwijs
Onderzoek naar Veiligheid Een basis voor het veiligheidsplan
de ouderbetrokkenheid vergroten
Marketing Werkgroep 6.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
Mogelijk scenario voor de uitrol Leido Expert-Meeting 13 april 2011.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
Wat is Wajong? Masterclass maart 2010 Een paar feiten vooraf…. Beeldvorming Wajongers niet eenduidig In media en daarbuiten divers gepresenteerd Positief.
Informatiebijeenkomst Districtsmanagers WWNV CNV Publieke Zaak 27 maart 2012.
Ingrepen Onderkant Er gaat veel gebeuren….  Wajong  Bijstand en ‘algemene heffingskorting’  WSW  Uitvoering UWV/gemeenten  PGB in de zorg  Zorgverzekering.
De Participatiewet 26 oktober 2013 Jan Hamming. Presentatie De Participatiewet: wat verandert er voor gemeenten? Uitdagingen Inzet VNG (de knelpunten)
Oplossingen van Zorg van de Zaak
Participatiewet.
#DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen
 korte voorstelronde  principes van de OLOcoach: wat wordt van coaches verwacht?  coaches per regio  Samen.
Actieplan ‘Veilig Werken in de Zorg’.
Ons doel Bestaande en nieuwe cliënten en hun mantelzorgers tijdig en goed laten weten waar ze aan toe zijn. Inwoners van Lelystad correct en laagdrempelig.
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
De beweging in het Sociaal Domein: kans of ramp? 8 oktober 2014
Wmo-bijeenkomst Reinaerde
Hervorming langdurige zorg
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Wet Banenafspraak en quotum arbeidsbeperkten Ine Neefjes
Intermediairsbijeenkomst Participatiewet en WWB-maatregelen
Participatiewetgeving een uitdaging of een leeg huis
Conferentie Werkgeversdienstverlening 6 maart 2015
Participatiewet vanaf 2015
Wet Banenafspraak en quotum arbeidsbeperkten Ine Neefjes
Kijken naar wat de klant wel kan!
Informatiebijeenkomst 24 maart 2015 Participatiewet.
Advies; verder in 2015 met het Scholennetwerk en netwerkscholen?
Actualiteiten banenafspraak en doelgroepregister
PARTICIPATIEWET IN TWENTE Werk, de kortste weg uit de schulden.
Participatiewet 15 oktober Aanleiding participatiewet Het vereenvoudigen van de wet en regelgeving aan de onderkant van de arbeidsmarkt.
Presentatie Kandidatenraad 26 januari 2016
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
Workshop Participatiewet Geke van der Werff Hoofd team bemiddeling en coaching Directie Werk 25 maart 2015.
Communicatie HLZ Arjen Elsemulder # Naar goede zorg die bij ons past.
Veranderingen binnen het Sociale Domein Specifiek: Wet Werken naar Vermogen en herstructurering Promen Gouda.
Wijzigingen per 1 januari 2015
Ketenproces Op welke manier wordt de gemeente op de hoogte gesteld?
Campagne taalvaardigheid
Communicatie digitaal studiemateriaal
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Doelen behalen met activiteiten
Kader kritische vakkennis Gehandicaptenzorg (GZ)
De Wia wet en het duurzaamheidscriterium De Participatie wet
Beleidsplan Participatiewet
Bijeenkomsten Banenafspraak
Redactiekwartier.
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Transcript van de presentatie:

Communicatie Participatiewet Campagne Klantcommunicatie Feeling houden met doelgroep Samenwerking Cliëntenraad Communicatie Participatiewet

Campagne Participatiewet Start na instemming Eerste Kamer op 1 juli en loopt tot eind 2014 Doelgroep: Wajongers en hun ouders, verzorgers of begeleiders De communicatie is duidelijk, begripvol en persoonlijk: Tone of voice Visualisatie met campagnemannetje Veel mogelijkheden voor persoonlijk contact We sluiten aan bij de belevingswereld van de doelgroep en houden rekening met de omgeving: Clusteren informatie rond 3 hoofdvragen bij de doelgroep: werk, beoordeling en uitkering Doseren informatie over de veranderingen Communicatie participatiewet

Campagnemiddelen Wanneer Wat krijgt, hoort of ziet de klant Juli 1e algemene brief aan zittend bestand Juli – ev campagne pagina met animatiefilmpjes op uwv.nl Juli, okt, nov radiospots, advertenties en internetbanners Sept 2e brief met uitnodiging voor informatiemarkt Okt, nov informatiemarkten in de regio Communicatie participatiewet

Uwv.nl Filmpjes Je wordt opnieuw beoordeeld. Misschien kun je werken. Wat betekent dit voor je inkomen? (Filmpjes tonen!) Communicatie participatiewet

Samenwerking partners Banners Informatie- markt Filmpjes Mailings Samenwerking partners Communicatie participatiewet

Advertenties Informatie- markt Klanten-contactcener UWV.nl Filmpjes Mailings Samenwerking partners P-wet spreekuren Leaflet FAQ’s COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

Klantcommunicatie - Wajongers In aansluiting op de campagne: uwv.nl: informatie over de veranderingen op subsites oWajong en nWajong en verwijzing naar werk.nl campagnebanner op homepage uwv.nl link naar themadossier op homepage uwv.nl/particulieren nieuwsbericht KCC staat klaar om klantvragen te beantwoorden Perspectief online Communicatie participatiewet

Klantcommunicatie - Wajongers Na de zomer: Algemene brief met leaflet en uitnodiging infomarkt leaflet: informatie over beoordelingsproces en mogelijkheden om te gaan werken informatiemarkt in de regio in okt/nov: een extra mogelijkheid om vragen te stellen Perspectief online als platform voor Wajongers en omgeving human interest insteek UWV benaderbaar Communicatie participatiewet

Klantcommunicatie - Wajongers En daarna: uwv.nl: informeren over overgangsregeling op datum x uwv.nl: klantproces Wajong 2015 met beslisboom uwv.nl: informatie over de veranderingen op subsites oWajong en nWajong uitbreiden/aanpassen Intensivering re-integratie oWajong (pilot en regulier) En vanaf 2015: communicatie over de herindelingsoperatie met vooraankondiging, klantreactie en beschikking Communicatie participatiewet

Klantcommunicatie - werkgevers nieuwsbericht op uwv.nl nieuwsbericht/artikel in werkgevers nieuwsbrief KCC heeft vragen en antwoorden voor werkgevers FAQ’s voor account managers Communicatie participatiewet

Balans in communicatie voor Wajong klant Algemene voorlichting Persoonlijke informatie Informatie- markt MijnUWV UWV.nl Filmpjes Mailings KCC Vooraankon-diging herindeling Community- Perspectief online Samenwerking partners P-wet spreekuren Leaflet FAQ’s COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET

Feeling houden met doelgroep monitoring klantvragen en social media gedrag inzichten uit deskresearch kwalitatief onderzoek van campagnemiddelen online platform Perspectief online contacten met stakeholders contact met Cliëntenraden Communicatie participatiewet

Samenwerking Clientenraad Voorzet: Betrekken bij nog te ontwikkelen communicatie-uitingen Afgevaardigde groep die meevalideert Rol spelen bij de informatiemarkten Stand bemannen Communicatie participatiewet