Communicatie Participatiewet Campagne Klantcommunicatie Feeling houden met doelgroep Samenwerking Cliëntenraad Communicatie Participatiewet
Campagne Participatiewet Start na instemming Eerste Kamer op 1 juli en loopt tot eind 2014 Doelgroep: Wajongers en hun ouders, verzorgers of begeleiders De communicatie is duidelijk, begripvol en persoonlijk: Tone of voice Visualisatie met campagnemannetje Veel mogelijkheden voor persoonlijk contact We sluiten aan bij de belevingswereld van de doelgroep en houden rekening met de omgeving: Clusteren informatie rond 3 hoofdvragen bij de doelgroep: werk, beoordeling en uitkering Doseren informatie over de veranderingen Communicatie participatiewet
Campagnemiddelen Wanneer Wat krijgt, hoort of ziet de klant Juli 1e algemene brief aan zittend bestand Juli – ev campagne pagina met animatiefilmpjes op uwv.nl Juli, okt, nov radiospots, advertenties en internetbanners Sept 2e brief met uitnodiging voor informatiemarkt Okt, nov informatiemarkten in de regio Communicatie participatiewet
Uwv.nl Filmpjes Je wordt opnieuw beoordeeld. Misschien kun je werken. Wat betekent dit voor je inkomen? (Filmpjes tonen!) Communicatie participatiewet
Samenwerking partners Banners Informatie- markt Filmpjes Mailings Samenwerking partners Communicatie participatiewet
Advertenties Informatie- markt Klanten-contactcener UWV.nl Filmpjes Mailings Samenwerking partners P-wet spreekuren Leaflet FAQ’s COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET
Klantcommunicatie - Wajongers In aansluiting op de campagne: uwv.nl: informatie over de veranderingen op subsites oWajong en nWajong en verwijzing naar werk.nl campagnebanner op homepage uwv.nl link naar themadossier op homepage uwv.nl/particulieren nieuwsbericht KCC staat klaar om klantvragen te beantwoorden Perspectief online Communicatie participatiewet
Klantcommunicatie - Wajongers Na de zomer: Algemene brief met leaflet en uitnodiging infomarkt leaflet: informatie over beoordelingsproces en mogelijkheden om te gaan werken informatiemarkt in de regio in okt/nov: een extra mogelijkheid om vragen te stellen Perspectief online als platform voor Wajongers en omgeving human interest insteek UWV benaderbaar Communicatie participatiewet
Klantcommunicatie - Wajongers En daarna: uwv.nl: informeren over overgangsregeling op datum x uwv.nl: klantproces Wajong 2015 met beslisboom uwv.nl: informatie over de veranderingen op subsites oWajong en nWajong uitbreiden/aanpassen Intensivering re-integratie oWajong (pilot en regulier) En vanaf 2015: communicatie over de herindelingsoperatie met vooraankondiging, klantreactie en beschikking Communicatie participatiewet
Klantcommunicatie - werkgevers nieuwsbericht op uwv.nl nieuwsbericht/artikel in werkgevers nieuwsbrief KCC heeft vragen en antwoorden voor werkgevers FAQ’s voor account managers Communicatie participatiewet
Balans in communicatie voor Wajong klant Algemene voorlichting Persoonlijke informatie Informatie- markt MijnUWV UWV.nl Filmpjes Mailings KCC Vooraankon-diging herindeling Community- Perspectief online Samenwerking partners P-wet spreekuren Leaflet FAQ’s COMMUNICATIE PARTICIPATIEWET
Feeling houden met doelgroep monitoring klantvragen en social media gedrag inzichten uit deskresearch kwalitatief onderzoek van campagnemiddelen online platform Perspectief online contacten met stakeholders contact met Cliëntenraden Communicatie participatiewet
Samenwerking Clientenraad Voorzet: Betrekken bij nog te ontwikkelen communicatie-uitingen Afgevaardigde groep die meevalideert Rol spelen bij de informatiemarkten Stand bemannen Communicatie participatiewet