De Zilvervloot crowdfunding

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

De vrijwilliger van vandaag • wil zich niet binden. Wel; tijdelijke taak • wil afgebakend pakket, overzichtelijk • verschillende typen mensen passen bij.
Communicatie met de achterban
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Wat is een Groene Kerk? Werk maken van duurzaamheid en zorg voor de schepping. Beloven om elk jaar een nieuwe ‘groene’ stap zetten. Ervaringen delen en.
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Communicatie_plannen Collegawerkgroep Communicatieambtenaren Provincie Antwerpen Eric Goubin.
ALV dorpsbelangen Wat deden we?  Verkeer en Vervoer  Kinderopvang  Kruisweg  AED  Communicatie w.o. info bord en website  Speeltuin  Dorpsvisie.
Stimular, de werkplaats voor Duurzaam Ondernemen Themabijeenkomst klimaatneutrale bedrijfsvoering overheidsorganisaties Utrecht, 23 september 2013 Stefan.
Schoolpartnerschappen in Europa
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Fotoverslag bijeenkomst 6 juli 2009 Opzet kennisnetwerk landbouwprojecten KRW Hoe doen we dit? Wie doet wat? Opgesteld door: Annet Noordik Facilitators.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Langer zelfstandig thuis VIB bijeenkomst 28 november 2011
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
OR-platform 15 november.
Marketing Werkgroep 6.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Family Friendly Toolkit: een Vlaamse herwerking. Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Doelstellingen formuleren
Een andere manier van werken Een uitwerking van de Visie.
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Hoe brei een team?.
Studentencongres Reclame en PR.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Introductie 40 jaar werkervaring Diverse organisaties
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
TechniekTalent.nu. Wie zijn we? Klik hier voor film:
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
ROLLEN VAN VERSCHILLENDE ACTOREN
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Presentatie van de resultaten taakgroep Pastoraat op Maat en Missionaire Dynamiek Ton Snepvangers projectleider vanuit het bisdom Dick van Klaveren lid.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
Test die teksten! Of (toch) niet!? Testen bij de Belastingdienst Jac Brouwer Landelijk Huisstijlcoördinator Taal Centrum voor kennis en communicatie, Utrecht.
Hoe wat wie wanneer? Draaiboek maken Boek: Methodisch begeleiden
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
9 oktober 2014 | Raymond de Niet, Beeldredactie-RPT 1 Verbeelding bij het PBL Tell me, Show me, Involve me.
Brunssum & Landgraaf Januari Even terugkijken.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Mijn gemeente Ons gemeentebestuur Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Seminar ‘jonge’ senioren Overzande 8 maart Opbouw ledenbestand provincie Zeeland Peildatum 8 dec [ 50, 59 ] = 63 leden 0,9 % [ 60, 69 ] =
60 tinten grijs Oh, I still can!. 60 Tinten Grijs.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
acht locaties in Zeeland en Zuid Holland
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Sociale media inzetten
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Transcript van de presentatie:

De Zilvervloot crowdfunding

Frans Ritmeester directeur bureau van de Protestantse Gemeente Utrecht

Crowdfunding Oude wijn in nieuwe zakken ? Nieuwe wijn in oude zakken (=de zaken zijn anders gepresenteerd, maar niet wezenlijk veranderd Nieuwe wijn in oude zakken Een nieuw idee in een oude vorm. Jezus wil hiermee zeggen dat het geen zin heeft om nieuwe wijn in oude zakken te doen, want dan scheuren de zakken en loopt de nieuwe wijn weg. Anders gezegd: je moet geen nieuwe denkbeelden verkondigen in kringen die niet in staat zijn daar iets zinnigs mee te doen. Overigens is het spreekwoord in het Fries omgedraaid: Men docht gjin âlde wyn yn nije sekken: Men doet geen oude wijn in nieuwe zakken.

Doel vandaag 1. onze ervaring delen 2. interactief – uw ideeën

Heeft u plannen? Wie van u ? Waarvoor ?

Voorbereiden Brainstorm, wat, waarom, hoe, wie Doelgroep -> buiten de huidige betalers Techniek – Website -> kies bewezen techniek Bemensing

Projectgroep Rollen: Projectleider Woordvoerder Communicatie – twitter – facebook –mailchimp Organisatie tegenprestaties Techniek – website, twitter, facebook

Antwoorden op Waarom Waarvoor Boodschap Hoeveel Hoelang Doelgroep Welke bestaande netwerk(en) kunnen we gebruiken Welke “ambassadeurs” kunnen we vragen en wat is hun rol

De Crowd De druppel – van de eerste kring naar de buitenste. Vraag mensen concreet om de boodschap te verspreiden van binnen naar buiten Gebruik maken van netwerken – culturele etc; dus on en off line Overtuig iedereen van de noodzaak, kerkenraad, stichting, vrijwilligers gemeenteleden

Ervaring Maak aansprekende tegenprestaties Maak een film Maak een gedetailleerde planning waaronder mediaplan Betrek media

Ervaring Communiceer, nieuwsbrief, media zowel digitaal als analoog dat vergeet je in de drukte snel. Hoe meer er wordt gesproken hoe meer ideën, draagvlak

Ervaring Het vraagt tijd! Delegeer Het levert ook veel op Bewustwording van het waarom Betrokken mensen Er wordt in de binnenste cirkel over gepraat Duurzame relaties

nieuw of oud Nieuwe zakken Oude zakken Nieuwe wijn Oude wijn